Biotine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tzatzi

Biotine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 12:22

Waarschijnlijk is er al een topic over de werking van Biotine maar de zoekfunctie werkt niet (bij mij).
Wat is jullie ervaring met Biotine, werkt het tegen broze en brokkelige hoeven? En hoe lang met je voeren voordat je resultaat ziet?
En is het sowieso zinvol omdat men zegt dat het al in de bix verwerkt zit die paarden krijgen.

Pikeur

Re: Biotine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:27

werkt heel goed Ja
ik voer het ook altijd en mijn paard heeft nooit echt hele slechte hoeven terwijl we wel elke dag over de weg naar de bak toe rijden.
mijn paard heeft geen hoefijzers verder omdat hij dat helemaal niet nodig heeft omdat ie goede hoeven heeft.
ik weet alleen niet of dat ook door de biotine komt, maar het werkt er zeker wel aan mee Ja

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:30

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:23

Biotine is (voor zover ik weet) een van de/het enige middel dat bewezen de hoefgroei verbetert. Wij hebben een paard met zeer droge hoeven met slechte hoornkwaliteit. Dit is zeker vooruit gegaan sinds we hem Biotine voeren.

Je moet het minstens een halfjaar voeren voor je werkelijk kunt zeggen of het wel of niet werkt. Je paard moet namelijk een bepaalde spiegel opbouwen ervan geloof ik.

0Rocky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:12

Werkt goed ! Voor staart manen en hoeven en vacht !

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:14

mijn draver krijgt t ook. zijn voeten zijn zichtbaar vooruit gegaan

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:53

Welk middel geven jullie?

Ik zt op de paardendrogist te kijken en voor mezelf een klein rekensommetje te maken.
De meeste middelen zijn rond de 30 euro en je doet er circa 30 dagen mee. Na ongeveer een half jaar/ jaar zal je daadwerkelijk resultaat zien.....
Is er een andere mogelijkheid om Biotine te voeren of hebben jullie een ander idee?

(ik heb het beste over voor mijn paard hoor, maar ik laat me liever eerst even goed voorlichten)

Greetz mexxiemaal

Tzatzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 10:05

Ik heb sinds kort Biotine Plus van Naf (paardendrogist, maar ergens anders misschien goedkoper).
Ik twijfel om het te voeren. Ten eerste omdat je verhalen hoort dat het niet werkt en omdat het al door het biks zit (ook gehoord, niet gecontroleerd). Hou er ook niet van om allerlei additionele dingen te geven. Werkt het/werkt het niet/wat voor'n effect kan het nog meer hebben etc?

Voor degenen die het al voor hun paarden gebruiken: Hoe lang heeft het geduurd voordat je verschil zag? En is het verschil wel echt de moeite waard?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:10

Biotine zelf heeft bij mijn paard nooit geholpen. Zeewier en MaxH echter wel. Toen ik MaxH voerde, zag je echt een lijn over de hoef lopen van oud naar nieuwe hoef.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:03

een verzorg paard van mij heeft dit ook gekregen

voor zijn slechten hoeven het werkt wel
maar niet echt super goed