Ervaringen met stofwisselingskuren van Dhr. Jonas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DraakjeII

Ervaringen met stofwisselingskuren van Dhr. Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:40

Bij ons op stal komt regelmatig Dhr. Jonas (ik geloof uit Scheveningen) om onze paardjes na te kijken op eventuele problemen of als wij al problemen ervaren.
Zijn theorie is dat veel problemen terug te voeren zijn op voedings- en huisvestingsproblemen en dat daardoor bepaalde afvalstoffen zich in het lichaam gaan ophopen. Excuses als ik het niet helemaal goed verwoord.

De paarden met problemen krijgen dan een stofwisselingskuur (bepaald poeder wat over het eten moet) zodat het lichaam geholpen wordt de afvalstoffen op te ruimen en het paard weer zonder klachten door het leven kan.

Onze ervaringen zijn positief, hoewel ik zelf behoorlijk sceptisch ben als het gaat om alternatieve middelen.

Ik vraag me af hoeveel mensen er nog meer ervaring hebben met Dhr. Jonas en zo ja welke ervaringen dan ?

xxJacqyxx

Re: Ervaringen met stofwisselingskuren van Dhr. Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:40

Hij is ook een aantal jaar geleden voor mijn paardje geweest.

Mijn paard was op dat moment ontzettend zuur tijdens het poetsen, zadelen en met de deken op/afdoen.

Ook ik heb toen een kuurtje van hem gehad daarvoor, en ik moest hem van de bix en kuil afhalen, en hem eiwitarme muesli en hooi voeren.

Het heeft naar mijn idee wel een beetje geholpen, maar echt vrolijk tijdens het poetsen en zadelen werd hij nog steeds niet.

In de zomer is hij wel een stuk vrolijker, en heeft hij minder last van het "zuur zijn" maar dat komt waarschijnlijk ook omdat hij dan de hele dag op het land loopt, en in de winter staat hij natuurlijk op stal.

Het is zeker het proberen waard, maar ik ken ook paarden waar het absoluut niet aanslaat!

Petra1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:37

kregen jullie ook van dat rode poeder van meneer Jonas??

mvg Petra

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:23

Dat van mij was geloof ik een beetje groen/grijs.

Petra1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:27

weet je hoe het heet?? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Volgens mij is dat namelijk ook van Thomas Pettifer??

Gr Petra

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:34

Pf, het is echt al een hele tijd geleden! Ik zal het vanavond proberen op te zoeken voor je!

Petra1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:45

THNX!! Pling

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:11

mmmh. interessant.
mijne heeft zomerexceem en dat wordt ook vaak in samenhang gebracht met stofwisseling, en andere inwendige probelemen.
heeft deze man ook een site?
groetjes

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 06:51

haahh ik dacht ook al van hey...interessant!! Haha!

mijne heeft ook zomereczeem en dus een stofwisselingsprobleem.
ik ben zelf eigenlijk meer benieuwd naar de kosten van zo'n behandeling

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:09

Petra1980 schreef:
weet je hoe het heet?? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Volgens mij is dat namelijk ook van Thomas Pettifer??

Gr Petra

Ik heb het voor je opgezocht, en ik had Stofwisselingskuur A, Het is van NAS-TROP. Daar is de Linnement ook van geloof ik.

Hij heeft geloof ik ook andere wisselingskuren, maar welke precies kan ik met helaas niet meer herinneren. Verward Verward Verward

ellepel schreef:
haahh ik dacht ook al van hey...interessant!! Haha!

mijne heeft ook zomereczeem en dus een stofwisselingsprobleem.
ik ben zelf eigenlijk meer benieuwd naar de kosten van zo'n behandeling

Zo'n kuurtje kostte geloof ik zo'n (schrik niet) 80 euro en er kwamen nog voorrijkosten bij, maar hoeveel weet ik niet.

Het is indmiddels zo'n 3 a 4 jaar geleden dat ik hiermee bezig was, dus de kosten van een kuur kunnen ook omhoog zijn gegaan!

Ik weet niet of het ook helpt tegen zomereczeem, maar je kan natuurlijk altijd contact met hem opnemen! Knipoog

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:28

Onze paarden krijgen dagelijks (als onderhoud) het rode poeder, daar zitten gewoon allerlei vitaminen en mineralen in. Aangezien de meeste bij ons op granenmix staan hebben ze die wel nodig (in bix zit dat al in de bix verwerkt denk ik).

Bij problemen krijgen ze inderdaad een stofwisselingskuur A of C (misschien zijn er wel meer varianten). Zo'n kuur kostte pas nog € 75,- euro en de voorrijkosten hoefden we niet te betalen omdat hij toch al langs moest komen voor het rode poeder wat op was.
De laatste keer dat hij speciaal moest komen voor mijn paard was ik totaal € 90,- kwijt.

Petra1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:11

Het rode rode poeder (mallcodic stable) verkopen ze ook bij www.freebird-trading.nl

Bedankt voor de reactie over de stofwisseling!!

Gr Petra