voervraagjes! [tijdstip, hooi verdeling]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoetie

voervraagjes! [tijdstip, hooi verdeling]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:12

ik ga over 3 weken op ponykamp met mijn verzorgpony. maar die pony staat op een andere manege als waarmee ik op ponykamp ga.. nou voert de ponykamp-manege[ Clown ] op andere tijdstippen als die van mijn verzorgpony.

hij krijgt nu 3x per dag een halve schep[een soort van brok, maar 's avonds krijgt hij een speciale mix], en op die ene manege voeren ze 2x per dag[onderhoudsbrok].. nou vraag ik me af of dat kwaad kan, dat hij dan die week ook maar 2x per dag gevoerd wordt? en hoe zou ik dat dan moeten verdelen, 'smorgens één schep en 's avonds een halve?? of moet ik er gewoon op staan dat ik hem op zijn eigen tijdstippen met zijn eigen voer mag voeren? [ik weet namelijk niet of dit mogelijk is ivm het programma]..

en hoe zit dat met hooi? is dat erg als hij het hooi maar 1x per dag krijgt? want ook nu krijgt hij het 2x per dag, 's midags en 's avonds..

ik hoop dat iemand me kan helpen!

Megan_

Re: voervraagjes! [tijdstip, hooi verdeling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:19

Voeding wisselen ben ik niet een voorstander van, zeker als het niet nodig is. Ik zou proberen te regelen dat je hem zelf kan voeren, desnoods op de tijdstippen dat hun voeren zodat je zijn voer aan kan houden!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:02

vraag aan de stal waar je nu staat of je voor die periode in elk geval een emmer brok mee kan krijgen, zo houd je dier zijn eigen voer, vaak mag dat wel hoor, zeker als je uitlegt dat zomaar veranderen van merk brok helemaal niet goed is voor je dier snappen ze dat wel Knipoog

mooiste zou zijn als je hem natuurlijk gewoon op zijn eigen schema kan houden,maar als ze dat echt niet willen houd het op.
de brok kun je verdelen over 2x dan gewoon de helft van wat je normaal zou voeren, dus dan driekwart schep geven van je brok

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:55

Ik zou ook idd overleggen of je niet zelf mag voeren. Als het niet kan zou ik vragen welke brok ze daar geven en dan wat van die halen zodat je een rustige omschakeling kan geven.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:19

neem je eigen voer mee!!

en zorg er in ieder geval voor dat er vaker hooi gevoerd wordt want 1x per dag is echt veel te wijnig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:20

verzin desnoods een verhaaltje dat jouw dier koliek gevoelig is en je daarom je eigen brok moet voeren,en dat hij daarom 2x per dag hooi moet hebben Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:14

Ik zou eerst even kijken of er te regelen valt dat je paardje op een zoveel mogelijk lijkende manier als thuis gevoerd wordt. Desnoods neem je zelf nog wat extra muesli/brok mee, zodat je in de middag nog wat erbij kan voeren.