wat krijgt jouw welsh te eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

wat krijgt jouw welsh te eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 22:58

ik heb een Bwelsh van 1.20 en vroeg me af of ik hem wel genoeg voer geef.
hij word ong. 3x per week gereden en krijgt 2 handjes muesli en een appel en peen erbij, en dat 2x per dag. meer eigenlijk niet. ja zijn hooi 3x per dag en op het land 4 uurtjes per dag.
maar vroeg me nu af wat voor brok ik hem kan geven omdat een welsh toch gevoelig is voor
eiwitten en daardoor heet kunnen worden.

stroo

Re: wat krijgt jouw welsh te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 04:49

die van ons krijgt gerste mix zonder eiwit 2 keer daags ongeveer 3kwart kilo per keer en dan nog kuil en weidegang op een kaal weiland verder nog wat fruit en worteltje .
de pony is 124 en wordt ongeveer 5 tot 6 keer gereden in de week

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:00

ik vind dat je prima voert hoor, als je wilt overstappen op brok vind ik havens basis brok heel goed.
de mijne krijgt dat ook, die is 1m40, en doet het daar prima op Haha!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:33

Ik vind zelf ook dat je prima bezig bent. Ik zelf ben altijd een voorstander dat een pony die werkt brokken nodig heeft. En Havens basis brok is opzicht zeker wel een perfecte brok. En over eiwitten, je moet er zeker zeunig mee doen. Maar er zijn genoeg brokken zonder of met zeer laag eiwit gehalte.
In normale winkel met paarden voer te koop.

Suc6 verder,
Groetjes prissey

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:56

Ik wil even iets rechtzetten over het bijvoeren van welshpony's. Doe dit zo min mogelijk. Als je wilt voeren geef dan het voer van Pavo Liga Ijslandvoer. Dit is eiwitarm voedsel en de vitamine en mineralen die erin zitten zijn veel meer geconcentreerd dan de normale brokken. Van de normale brokken moet je veel te veel geven waardoor de kans op hoefbevangenheid bij deze pony's veel groter wordt.
Als ik mag adviseren geef een handje muesli (echt niet meer) een handje Pavo liga ijslandbrok en wat nog beter is om de koeken te geven van Pavo. Echt meer hebben ze niet nodig. Het zijn van oorsprong erg sobere pony's en je doet er meer kwaad dan goed mee.
Er zijn natuurlijk nu mensen die gaan zeggen....ja maar mijn pony doet het erg goed op de gewone basisbrokken. Prima!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:24

Verzorgpony van mij (kruising Welsh) is onderhand alweer 36, krijgt de hele dag weidegang en ik geloof 1 kg brok en iedere avond een bak slobber. Ze staat, zoals haar leeftijd al deed vermoeden, verder op rust Lachen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:12

Mijn Welsh (NWR) krijgt (naast hooi & gras) alleen elke dag een half schepje muesli zonder haver.
Ze heeft van zichzelf al ontzettend veel energie, en als ik haar dan ook nog veel krachtvoer bij geef wordt ze echt veel te druk. Ze doet het hier prima op. Ze krijgt naast ruwvoer nog wel wat vitamines enzo erbij, maar niet veel meer energie.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:18

Prissey schreef:
Ik vind zelf ook dat je prima bezig bent. Ik zelf ben altijd een voorstander dat een pony die werkt brokken nodig heeft. En Havens basis brok is opzicht zeker wel een perfecte brok. En over eiwitten, je moet er zeker zeunig mee doen. Maar er zijn genoeg brokken zonder of met zeer laag eiwit gehalte.
In normale winkel met paarden voer te koop.

Suc6 verder,
Groetjes prissey

Ik ben het niet met je eens dat een pony die werkt ook perse brok nodig heeft!

Als je je pony goed hooi en eventueel een paar uurtje weidegang geeft naast een compleet supplement voor de vitaminen en mineralen is dat veel gezonder.

Vooral met deze kleine (vet)monsters moet je erg uitkijken met voeren, veel van deze dieren hebben het veel te goed hier in Nl.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:52

mijn pony krijgt alleen na het rijden ong. een halve kilo biks 3 x per week ong. voor de rest staat ie op het land

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:22

Ik heb een welsh a. Een keer in de week word er een pony lesje mee gedraaid. Ze is 18. Ik voer haar 2 keer per dag 250gr brok en 2 keer per dag ¾mand kuilgras. Verder loopt ze 10 uur per dag buiten om de kanten bij te houden Lachen