kieskeurige eter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Takkel

kieskeurige eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:44

Mijn merrie is zeer kieskeurig qua eten.

Ze heeft manegelessen gelopen, en daar kreeg ze gewoon basisbrok. 2 jaar geleden heb ik haar gekocht en heb het in het begin gewoon bij basisbrok gehouden.

Nu train ik toch echt wat zwaarder met haar en ben ik een tijd geleden overgestapt op sportbrok. Gewoon omdat daar net iets meer in zit wat ze wel kan gebruiken. Nu laat ze het echter gewoon in dr voerbak liggen. Soms eet ze het met tegenzin (als ze honger heeft doordat ze de dag ervoor alles heeft laten staan). Ben na een hele tijd (had zoiets van, als ze honger heeft eet ze wel.... ga er niet aan toegeven) proberen, zonder resultaatr, maar weer overgestapt op basisbrok. Maar eigenlijk ben ik van mening dat ze wel wat meer kan gebruiken. Iemand een oplossing, tip of mening?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:17

Verschillende merken voer proberen tot je de goede vindt. Het ene merk smaakt anders dan het andere.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:14

Als jij toch denkt dat ze wel wat extra's zou kunnen krijgen qua vitaminen dus, zou je kunnen kijken naar iets van een aanvullend supplement of iets voor sportpaarden ( www.paardendrogist.nl ) .

En wat Urielle zegt is ook een optie; Proberen. Maar tis wel balen als je dan met een 20kg zak zit en je paard t niet lust.

Takkel

Re: kieskeurige eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:21

Ja precies.... zit nu met 3 zakken sportbrok wat ze dus niet wil...

Maar andere merken is ook een optie. Wel vervelend als ik straks met allemaal zakken voer zit die ze niet moet...