welk voer c-pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loverlose

welk voer c-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:44

Hoi,
Ik heb een c-pony, welk voer kan ik haar het beste geven. Ik rijd 2 uur per dag, behalve zondag.

Mvg

ellepel

Re: welk voer c-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:12

elke dag 2 uren?
da's wel lang zeg

staat ze in de wei?

denk wel dat je krachtvoer moet geven, zowiezo voor die 2 uren wel een driekwart kilo brok, misschien meer tot een kilo per dag..verdeeld over 2x voeren.

moeilijk zeggen zo, want ligt er dus aan of je dier wel of niet in veel gras staat nu.
staat ze op stal,dan 3x per dag een plak hooi en dus afhankelijk van hoe intensief je rijd een 3/4 tot 1,5 kilo brok....(denk ik)

op zondag moet je haar in elk geval helemaal geen brok geven,of echt maar een handje vol.
neem dan maar wat appels mee, en een wortel.
aangezien ze dan niks doet heeft ze ook geen brok nodig
Laatst bijgewerkt door ellepel op 07-06-06 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

loverlose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 20:14

Oké dankje. ja elke dag 2 uur, maar dan ook super veel stappen, we rijden ongeveer 3 kwartier intensief.
snachts staat ze op de wei.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:26

Als ze op stal gaat lekker 1 a 2 plakken hooi bijvoeren. En misschien een driekwart schep krachtvoer. Want wat krijgt ze nu?

loverlose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 18:35

2 plakken hooi en half schep krachtvoer.

ellepel

Re: welk voer c-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:32

ziet ze er goed uit?
heeft ze zat energie?

dan moet je dat gewoon zo laten, word ze dunner of krijgt ze minder energie dan wat hooi erbij en een kwart schep krachtvoer meer

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:54

Heb je het idee dat ze het goed doet op het voer dat je nu geeft? Dan zou ik het lekker zo laten. In principe krijgt ze wel genoeg binnen, ervan uit gaande dat je een goede kwaliteit hooi geeft.
2 uur werk is echt niet (te) veel hoor. Paarden zijn dieren die het liefst de hele dag in beweging zijn. Dus 3 kwartier intensieve training en dan verder nog veel stappen en wat licht werk is alleen maar goed. Er gaan eerder paarden dood van te weinig dan van te veel werk, dus dat zit wel goed!
Als je het idee hebt dat ze het niet goed doet, te weinig energie heeft, afvalt, kun je het krachtvoer iets verhogen, maar als ze het gewoon goed doet zou ik het lekker zo laten!