viewtopic.php?f=110&t=593766&hilit=
Ben ik op zoek naar supplementen... voeding... weet ik het wat! Die ervoor zorgen dat haar stofwisseling goed op gang komt!
Andere ideeeën en tips ook heel welkom.
Ze is gewoon echt te dik, vandaag twee proeven gereden, na de eerste proef was ze gewoon helemaal kapot. Ze krijgt haar eigen gewicht simpelweg niet mee.
En ze krijgt al zo weinig, maar ze is en blijft dik.
Nu is het zo dat haar conditie niet op en top is (logisch), maar zo lang zijn we ook nog niet aan het werk. Maar ik vind het toch wel heeel érg als een van een paard na 5-10 minuten intensief werken de pijp al helemaal leeg is.
(Met losrijden had ik veel gestapt, toen degene voor mij de ring in moest ben ik gaan draven/galoperen).
De DA komt regelmatig langs voor het vee en neemt dan ook vaak het paard mee. Maar verder is ze gewoon hartstikke gezond.
Het is niet MIJN paard dus ik kan ook geen hemel en aarde verschuiven om alle goed bedoelde adviezen uit te voeren.
Maar ik wil er wel mijn best voor doen! Dit is niet fijn voor het paard.
Dus alle tips, adviezen, voedingssuplementen zijn welkom!
Nu staat ze op een zandweggetje met in de berm een beetje gras (dat is normaal een doorgaand pad voor de tractoren van de boerderij). 's Ochtends krijgt ze 'n halve kilo brok. En 's avonds wat hooi.
(tsjek mijn profiel om haar buikje te tsjekken
) 
)
! Wel natuurlijk goed opbouwen en opzich heeft een paard waarbij je het oppakt ook niet direct 1kg biks nodig, zeker niet als 'ie er nog sneller dikker van wordt ook!