Likstenen in de stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Likstenen in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 10:48

Ik had vroeger altijd een liksteen voor mijn paard, maar op een gegeven moment begon ze het echt in één hap op te eten! Als ik dan een nieuwe in de stal had gehangen was ie binnen een dag op. Omdat dat me ook niet zo gezond leek voor mijn paard, heb ik hem maar weer weggehaald, maar misschien heeft ze dan toch echt een tekort. Wat denken jullie? Is het beter om er wel of geen op te hangen?

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:23

Wat voor zij het er lik-it ?

Ik had dat ook heb ik niet meer gedaan ik heb nu zo'n himalai ofzo iets en daar doet ze heel wat minder snel mee.
Wnat die lik-it zijn zo op.

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 14:54

Ik heb echt geen id hoe die heetten. Gewoon die goedkopere die je overal krijgt. Maar andere paarden op onze manege doen daar maanden mee! Hoe kan dat dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:20

Poeh, misschien is ze er helemaal verzot op? Lik-Its zijn sowieso populair; sommige paarden doen er niet veel mee, bij andere zijn ze zo weg.
Als je bang bent dat ze tekorten heeft en jij een liksteen een te groot risico vindt (lik-its etc. zijn niet de bedoeling in één keer, zoutblok 'regelen' ze zelf en met water in de buurt moet dat geen probleem zijn) kan je ook een kompleet vitaminensupplement bijvoeren, of zeewier.

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:23

Ik had zo'n groot mineralen blok ze at die in twee weken op , en ik het maar raar vinden dat ze zo veel plaste, ik moest op aandringen van de dierenarts dat blok weghalen anders zou ze nier problemen krijgen

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 10:27

Ja daar was ik dus ook al bang voor. Misschien kan ik het zeewier es proberen Nou is mijn paard zoiezo een vreetzak.. Een jaar geleden had bij ons op de manege opeens iedereen van die "kruidenblokken"waar de paarden aan konden likken.. Meestal duurde dat dan een maand tot ze op waren. Nou had eens iemand er een per ongeluk een op de poetsplaats laten hangen. Voordat ik hem gezien had had mijn paard hem al in één hap op