Subli Muesli met kruiden eiwitrijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Subli Muesli met kruiden eiwitrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 18:00

Okee een simpel vraagje dus. Is de muesli met kruiden van subli eiwitrijk of niet, want ik wil zo'n zak voor mijn gerbils (ja woestijnratjes) kopen omdat het erg goed spul blijkt te zijn maar omdat zij met zijn 6en geen 15 kilo opeten wil ik het ook aan mijn vzpaard voeren, maar ik wil dus geen stuiterbal onder me hebben. Ik wil hem ook niet heel veel voeren dan hoor maar gewoon af en toe een handje of half schepje na het rijden.

Sappos

Re: Subli Muesli met kruiden eiwitrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:10

Helemaal niemand die dit weet ???

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:12

Ik heb een tijdje gezocht naar kruidenmusli zonder eiwit, en ik kwam uiteindelijk uit bij de musli van de boerenbond, daar zit echt heel weinig eiwit in
Edit: dat is ook de enige zonder haver, in andere eiwitarme kruidenmusli zit veel haver..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:40

Eiwit wat in een handje meusli zit is verwaarloosbaar naast wat ze opeten aan gras. Van een handje worden ze echt niet heet.
Waarom zou het goed zijn voor gerbils trouwens?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:35

Citaat:
dat is ook de enige zonder haver, in andere eiwitarme kruidenmusli zit veel haver..

dat is klopt niet helemaal: in PAVO Stimix zit geen haver en het is laag in eiwit, dat voer ik op advies van de holistisch DA, voorheen voerde ik Subli met kruiden, maar daar zat teveel eiwit in voor mijn paard

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:51

O sorry dat wist ik niet, is die stimix ook kruidenmusli? Ik dacht dat dat een gewone basismusli was

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:56

ik heb geen idee, er ligt een zak achterin de jeep, maar het is te slecht weer om te gaan kijken, als het ooit nog droog wordt zal ik een foto van de zak maken, kan je precies zien wat erin zit

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:03

Ik heb t even opgezocht op de pavo website, de stimix is idd de gewone musli, zonder eiwit en haver inderdaad.
Maar ik heb zelf kruidenmusli nodig zonder haver en eiwit, die kruiden zijn voor een snel herstel na het werken en voor spieropbouw, en mijn paard heeft weinig conditie. En die is toch alleen bij de boerenbond te krijgen, de kruidenmusli van Pavo zit vol eiwit en haver.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:20

Pavo krijgt zeer binnenkort nieuwe meusli's. Oa de stimix gaat eruit.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:22

da méén je niet, is er eindelijk een musli die mijn paard mag hebben van de DA, gaat ie eruit..... niet t geloven....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:23

komt wel vervanger hoor, een soort basismeusli.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:25

ja, leuk en aardig maar dat zal eerst weer moeten worden doorgemeten, kost me 130 euro en dan misschien een zak voer die ik weer weg kan doen.... ben nooit blij met vernieuwingen, dat zijn namelijk niet altijd verbeteringen

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:30

ik gerbuik die muslie ook voor me gerbils. merk wel verschil hor ze zijn dikker aan het worden.

heb de rest gewoon aan me paard gegeven en heb er maar weinig van gemerkt. maar hij kreeg het ook niet elke dag.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:18

Volgens mij kan het weinig kwaad voor je paard. Zolang je een normale hoeveelheid geeft. ze vinden het doorgaans wel heel lekker.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:55

Die van mijn krijgt elke dag een halve schep.
Ik weet niet hoe eiwitrijk het is, maar volgens mij zit er geen haver in.
Ze vinden het wel heel erg lekker..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:56

Morrie schreef:
ja, leuk en aardig maar dat zal eerst weer moeten worden doorgemeten, kost me 130 euro en dan misschien een zak voer die ik weer weg kan doen.... ben nooit blij met vernieuwingen, dat zijn namelijk niet altijd verbeteringen

Pavo is best klantvriendelijk, je kan er eens een mailtje aan wagen, ze willen je vast wel helpen, mss hoef je het dan niet door te meten.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:00

tnx, ik ben al aan het mailen met Pavo

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:29

antwoord van Pav":

Citaat:
De Stimix wordt inderdaad vervangen door 2 andere producten. Pavo Cerevit
en Pavo Nature's Best.
Cerevit is een eenvoudige basismuesli, een mengsel van hele granen en
graanvlokken. Nature's Best is een structuurrijke muesli. Deze is havervrij
en melassevrij en heeft geen hoog eiwitgehalte. Nature's Best heeft een
lager energiegehalte dan Cerevit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:34

Waarom moet het voer doorgemeten worden als ik het vragen mag? Had je dat er bij vermeld?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:38

het is altijd verstandig om alles wat je een dier of jezelf te eten geeft door te (laten) meten, dan weet je of het goed is wat je geeft. Zelf merk je dat wel als je iets eet wat je niet verdraagt, bij een dier moet je dat maar raden.

Een holisitisch DA zal altijd al het voer doormeten en advies geven. Ik voer mijn paard ook niets meer wat niet eerst doorgemeten is. Dat doormeten kan gebeuren met een biosensor.

Ik kan het zelf ook, maar bij een geheel nieuw voer durf ik niet op mijn eigen oordeel af te gaan, ik heb het van de holistisch DA geleerd en heb er niet jaren voor gestudeerd.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:36

Ik wil het mijn gerbils gaan voeren omdat het erg goed spul blijkt te zijn (ik mix zelf voer oa goedkoper en beter voor mijn beesten, om nou elke keer een zakje gerrie gerbil te voeren a 3 euro wat niet compleet is of dat je het zelf mixt voor omgerekend een euro per kilo.)

Kan de muesli ook door slobber heen. Jaja meneer krijgt één keer in de week slobber, gewoon voor het lekker. Ik ben niet van plan hem kilo's en kilo's te voeren maar gewoon een handje of een half schepje. Hij staat nu wel 24/7 is het hoge jonge gras maar wordt hier niet lijp maar dik van .

Bedankt voor al jullie reacties ik denk toch dat ik maar zo'n zak aan ga schaffen.

linnieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:53

en vinden je gerbils het lekker ??

de mijne meosten er wel aan wennen, maar nu eten ze een bakje per dag leeg (zijn wel met 3 gerbils). de andere 2 doen er iets langer over.

maar ze vinden het wel lekkkker!!