Spierblessure in de rug, wat ter ondersteuning?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Spierblessure in de rug, wat ter ondersteuning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 18:09

Mijn paard heeft een rugblessure als gevolg van een niet goed passend zadel. (zadel is pas 3 maanden oud en op hem aangemeten, maar dit terzijde)
Hij heeft een periode zijn rugspieren niet correct gebruikt en daardoor veel spieren verloren op zijn rug. Hij staat nu onder behandeling van een fysiotherapeute en de zadelmaker is afgelopen dinsdag geweest en komt over 2/3 weken (als ik er weer op mag) terug. De komende periode krijgt hij elke week 2 behandelingen van de fysio en moet ik hem (het liefste) elke dag longeren, licht bijgezet, dat hij wat meer over de rug gaat en de spieren losser/soepeler maakt. Ook is het de bedoeling dat hij zo wat meer die rugspieren op gaat bouwen en niet meteen weer geblesseerd is als er opgereden word. Nu wil ik ter ondersteuning van de spieropbouw/spiersoepelheid een supplement geven. Maar je word helemaal plat gegooid met dingen voor de spieren. Wat is nou een goed supplement om hierbij te helpen?

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:46

Pavo MuscleBuild > Vele goede berichten over gehoord.
Groene Os heeft ook een supplement voor de spieren, iemand die ik kende gebruikte het altijd en was er behoorlijk tevreden over.
Ik geloof wel dat het behoorlijk prijzig is.

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:55

Een supplement is helemaal niet nodig !. Sterker nog: totaal niet nodig !. Voor de spieropbouw zit er genoeg in brok en gras, hooi of kuil. Kijk naar de conditie van je paard. Je mag zijn ribben net niet zien. Bij afzetting van teveel aan vet heb je hem overvoerd. Gewoon basisbrok nemen trouwens.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:10

Contessa: Dit gaat niet over het gewicht van het paard maar over versterking voor de spieren om een volgende rugblessure te voorkomen en bij deze helpen te genezen
Een supplement kan hier zeker nut hebben

1metjePaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:14

Ik heb voor het soepeler maken van hals en schouderpartij spiersupport aangeraden gekregen. Misschien is dat ook wat voor jou paard?

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:18

RicardoOpa schreef:
Pavo MuscleBuild > Vele goede berichten over gehoord.

Ja ik vind dit echt superspul!!! Ik gebruik het bij mijn merrie die ook een rugblessure had, kuur van 8 dagen en aanzienlijk soepeler!

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:28

monique05 schreef:
Ik heb voor het soepeler maken van hals en schouderpartij spiersupport aangeraden gekregen. Misschien is dat ook wat voor jou paard?

Is dat ook van de Groene Os? Volgens mij heette hij zo, ja

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:07

Waarom geen selenium?

#Ymke#

Re: Spierblessure in de rug, wat ter ondersteuning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 11:52

Bedankt voor de reactie's. Prijs vind ik even minder belangrijk (ok, het moet geen 100-en euro's gaan kosten, maar als het helpt maakt het me niet zoveel uit)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:13

Mijn paard heeft een beetje hetzelfde probleem als jouw paard in de rug.

Ik hou je toppic even in de gaten

Ik zelf las ook iets van bij de paardendrogist van de groene os, dat was spray voor op de rug, maar dat was geloof ik alleen voor de ontspanning. Mij lijkt wat hierboven genoemd werd van pavo ook een goed idee.
Ik denk dat ik dat eens ga proberen.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:45

mijn paard heeft snel last van d'r rug en is snel gespannen op de rug. Gebruik op aanraden van Laarakkers rugpsray voor en na het rijden. Ter ondersteuning van de rug geef ik nu ook rugcompositum. Gewoon elke dag 5 druppeltjes op een boterham. Is beide van de groene os en te bestellen bij de paardendrogist. Het ruggebruik is aanzienlijk beter geworden.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:09

avanoort schreef:
Waarom geen selenium?

Selenium zit in vele producten al verwerkt
Het is een sporenelement, die onderandere de spieren beschermd.
En goed is tegen verzuring van de spieren vooral gemengt met Vitamine C

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 08:57

shaolanneke schreef:
mijn paard heeft snel last van d'r rug en is snel gespannen op de rug. Gebruik op aanraden van Laarakkers rugpsray voor en na het rijden. Ter ondersteuning van de rug geef ik nu ook rugcompositum. Gewoon elke dag 5 druppeltjes op een boterham. Is beide van de groene os en te bestellen bij de paardendrogist. Het ruggebruik is aanzienlijk beter geworden.

Ja, daar wou ik je ook al op wijzen !

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:29

Ik zou pavo muscle build gebruiken, het is niet goedkoop maar het sterkt de spieren op een gezonde manier aan en voorkomt verzuring.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:22

ik blijf dit topic ff volgen, ik zit een beetje met hetzelfde probleem..

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:37

Ik zou Equitop Myoplast bij gaan voeren. Erg goed spul. Wel een beetje prijzig. Verkrijgbaar bij de Paardendrogist.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:10

ik heb gezien dat pavo en die myoplast ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen.. dat maakt weinig verschil.. ben alleen heel benieuwd ook naar het verschil..bouwt het ook echt spieren op of is het alleen voor de soepelheid?

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:54

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:50

Ik heb net een paar dagen geleden bij de paardendrogist puur rug besteld.

Ben benieuwd naar de werking

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:25

RicardoOpa schreef:
Selenium zit in vele producten al verwerkt
Het is een sporenelement, die onderandere de spieren beschermd.
En goed is tegen verzuring van de spieren vooral gemengt met Vitamine C

Jij bedoelt denk ik Vitamine E
Vitamine E bevordert de doorbloeding waardoor er tijdens het werk minder verzuring zal ontstaan. Selenium is nodig om Vit. E op te nemen.

Voor beide elementen geldt dat overdaad schaadt: een teveel van beide kan dezelfde symptomen geven als een tekort, dus zaak om eerst middels bloedonderzoek zeker te weten dat er een tekort is.

Ymke: supplementen kunnen nooit spontaan spieren opbouwen, daar is iig (ook) beweging/training voor nodig, supplementen kunnen hooguit ondersteunen.

Vit. E (+ Selenium) is niet bedoeld ter ondersteuning van spieropbouw, het is bedoeld om de doorbloeding te verbeteren en zo verzuring (stijfheid) tegen te gaan.

Supplementen die ondersteunen bij spieropbouw zullen vooral moeten bestaan uit eiwitten/aminozuren. Zo is er bv. Muscle Toner van Equimins of Equitop Myoplast

1metjePaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:05

RicardoOpa schreef:
monique05 schreef:

Is dat ook van de Groene Os? Volgens mij heette hij zo, ja

Dat is inderdaad van de Groene Os. Weet alleen niet hoe lang het duurt voor je resultaat behoort te krijgen, gebruik het nu 4 weken met een onderbreking van 1 week door omstandigheden.

Volgende week komt Steffi weer langs en zal ik horen of het baat heeft gehad denk ik zo.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:10

#Ymke# schreef:
ik heb gezien dat pavo en die myoplast ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen.. dat maakt weinig verschil.. ben alleen heel benieuwd ook naar het verschil..bouwt het ook echt spieren op of is het alleen voor de soepelheid?

Equitop zorgt voor spieropbouw én soepelheid. Ik ben er erg over te spreken. Met Pavo heb ik geen ervaring.

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:39

Tender schreef:
Ymke: supplementen kunnen nooit spontaan spieren opbouwen, daar is iig (ook) beweging/training voor nodig, supplementen kunnen hooguit ondersteunen.

Ik zoek ook geen supllement dat ineens spieren opbouwt, maar zoals in mijn berichtje staat zoek ik iets ter ondersteuning van de opbouw...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:43

En gewoon iets van vitamine E? Dat is toch ondersteunend?
En anders is misschien een combi van Rugspray/Compositum een idee? Je zou in ieder geval bij de Paardendrogist eens navraag kunnen doen. Die komen meestal met goede adviezen .

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:00

#Ymke# schreef:
Ik zoek ook geen supllement dat ineens spieren opbouwt, maar zoals in mijn berichtje staat zoek ik iets ter ondersteuning van de opbouw...

Dat was een reactie van mij op deze vraag
#Ymke# schreef:
bouwt het ook echt spieren op of is het alleen voor de soepelheid?

Vandaar