hoi allemaal! Nou het is eindelijk weer zover dat de paarden bij ons op het land mogen. Nu vraag ik mij af als ik straks het aantal uren op de wei heb verlengd (ong. 6/7uur) moet ik dan het aantal keer biks per dag verminderen? Ze krijgt op het moment 3x op een dag een kilo sportbrokken.
Ze krijgt wel na het rijden ook nog extra muesli vanwege haar primeval
bij ons krijgen ze gewoon 3x daags krachtvoer en ruwvoer....
alleen passen we meestal het krachtvoer wel aan, orisse krijgt normaal 3x daags een kilo prestatiebrok, nu ze niet werkt en het land op gaat ( 2 uurtjes ) krijgt ze 3x daags iets minder als een half kilo, dus ze krijgt nog geen anderhalve kilo brok...
Mijn paard, 3 jaar en nog geen enkele training krijgt in de ochtend en in de avonbd 250 gram muesli met bepaalde supplementen/medicijnen. Verder krijgt ze een plak hooi zodat ze iig iets te knabbelen heeft. Ze staat op een klein weitje met een ander paard
Afhankelijk hoeveel beweging je je paard geeft en op wat voorland hij komt te staan. Gossie heeft 3 keer per week half uurtje beweging, soms wat intensiever. Dit zal ook zo blijven als hij het land op gaat, schraal land waar hij gemiddeld 7 uur per dag op komt te staan. Nu hij niet op het land staat krijgt hij ong. halve kilo smorgens en halve kilo s'avonds. Als hij het land opgaat en de dagen zijn opgebouwd, dan krijgt hij voor de vorm 2 handjes bix smorgens en s'avonds en als hij gereden heeft ietsjes meer. Wel krijgt hij 2appels erbij en van die speciale pavoweideblokken (geen idee of dat nut heeft, maar ziet er erg aantrekkelijk uit en volgens de verpakking zit alle vitamines en mineralen in, die hij normaal uit zijn bix zou halen en is energiearm en niet dikmakend)Hooi krijgt hij wel gewoon, ook wordt dat stukken minder, nu 3 plakken per dag, zodra hele dagen op weide 2 plakjes, smorgens en s'avonds 1.
Ik heb mijn paard ook op de helft van zijn voer gezet. Van 3 kg sportbrok naar 1,5 per dag. En in plaats van kuil ben ik hem hooi gaan geven. Minder eiwitten enzo.
Die van ons krijgen nu slechts 1x maal per dag voer ipv 2 maal en dit daarboven op nog es gehalveerd, dus nu krijgen ze 1/4 krachtvoer in vergelijking met winter. Hooi blijft onveranderd, alhoewel ze zelf minder hooi gaan eten, na een nachtje op het land te staan
Bij ons krijgen ze nu nog 3 keer per dag, en als ze uiteindelijk dag en nacht op het land staan heb ik het bij Utah afgebouwd tot 1 keer per dag, gewoon na het rijden Hooi krijgen ze ook niet meer als ze dag en nacht staan, ook niet nodig dus,..