) vroeg ik me af: krijgt hij wel genoeg te eten?Hij staat nu 24/7 op een kale wei en krijgt 2 keer daags 2/3 plakken hooi. Ik rijd verder niet fanatiek, alleen recreatief en ik longeer hem zo af en toe.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) vroeg ik me af: krijgt hij wel genoeg te eten?
Hij ziet er nu weer gezond uit
maar ik twijfel over de hoeveelheid voer... 
Hij is over een periode van een paar maand afgevallen.
. Hij is wel wat slomig nu, maar dat kan ook komen doordat hij nu 24/7 buiten staat.
nielsd schreef:Er zit een verschil tussen buiten en binnen. Buiten is het kouder, en hoe krijgen paarden het warm? Door eten (hooi) te verteren.
Dus hebben ze in de kou meer hooi nodig dan binnen. (toch??)
nielsd schreef:Dus hebben ze in de kou meer hooi nodig dan binnen. (toch??)
Welshcobfan schreef:nielsd schreef:Er zit een verschil tussen buiten en binnen. Buiten is het kouder, en hoe krijgen paarden het warm? Door eten (hooi) te verteren.
Dus hebben ze in de kou meer hooi nodig dan binnen. (toch??)
Telt dat ook als hij al in een buitenstal stond?

Waratje schreef:Een buitenstal geeft meer beschutting dan geen stal, dus hoeven ze dan minder energie te verstoken. Als je pony nu geen beschutting heeft (schuilstal bijvoorbeeld) dan mag hij meer voer krijgen dan toen hij in de buitenstal stond. Hoeveel meer moet je weer bij de pony zelf bekijken. Altijd beginnen met meer hooi geven, bij een welsh cob mag je erg terughoudend zijn met krachtvoer.
Maar ze eten ook niet altijd al hun hooi op... Ze zoeken liever naar wat grassprietjes die nog op het land staan. Welshcobfan schreef:Waratje schreef:Een buitenstal geeft meer beschutting dan geen stal, dus hoeven ze dan minder energie te verstoken. Als je pony nu geen beschutting heeft (schuilstal bijvoorbeeld) dan mag hij meer voer krijgen dan toen hij in de buitenstal stond. Hoeveel meer moet je weer bij de pony zelf bekijken. Altijd beginnen met meer hooi geven, bij een welsh cob mag je erg terughoudend zijn met krachtvoer.
Hij kan nu ook in en uit de stal, dus beschutting heeft hij genoeg (ook nog een afdak). Ik laat de biks wel achterwege, en dan maar een plakje hooi meerMaar ze eten ook niet altijd al hun hooi op... Ze zoeken liever naar wat grassprietjes die nog op het land staan.
Hij heeft een mineralenliksteen tot zijn beschikking. Ik heb vandaag al meer hooi gegeven