Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Het hoeft niet persé sportbrok te zijn, iig wel krachtvoer.
ik snapte er al niets van. Tja kun je doen, maar je kunt ook basis brok geven. Mijne krijgt basis brok en moet toch aardig aan het werk, maar ze heeft er genoeg aan. ikke schreef:Welnee, nergens goed voor. Kost een hoop geld, levert niks op (hooguit ellende) Als je goed hooi en goed voedzaam gras geeft, kunnen ze daarmee uit de voeten. Ik zou daarnaast eventueel kijken voor een vitamine/mineralenbrok, zodat ze voldoende van alles binnen krijgen.
) Hij krijgt 2 x 1/4 schep per dag. Vippie schreef:Als die van mij alleen maar zo gevoerd wordt terwijl ze dagelijks werkt heb ik binnen notime een gratenbaal op stal staan omdat ze zichzelf opvreet.
Hoe en wat je voert verschilt per fjord, paer situatie, per training en per stal. Gewoon kwestie van uitproberen.

ikke schreef:Vippie schreef:Als die van mij alleen maar zo gevoerd wordt terwijl ze dagelijks werkt heb ik binnen notime een gratenbaal op stal staan omdat ze zichzelf opvreet.
Hoe en wat je voert verschilt per fjord, paer situatie, per training en per stal. Gewoon kwestie van uitproberen.
Het blijft natuurlijk wel een Fjord. Het gros kan uitstekend uit de voeten met goede kwaliteit ruwvoer. Indien dat te weinig is, dan kun je er altijd nog brok instoppen. Ik vind het alleen heel slecht om te beginnen met een berg brok en oh ja, dan ook nog wat hooi erbij......

ikke schreef:Voor een fjord die weinig of geen arbeid verricht heb je ws wel gelijk.Welnee, nergens goed voor. Kost een hoop geld, levert niks op (hooguit ellende) Als je goed hooi en goed voedzaam gras geeft, kunnen ze daarmee uit de voeten. Ik zou daarnaast eventueel kijken voor een vitamine/mineralenbrok, zodat ze voldoende van alles binnen krijgen.