te hard groeien wat bijgeven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

te hard groeien wat bijgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 14:21

hoi,
mijn 3 jarige hengst was vrij klein voor zijn leeftijd. 1m53/54 nu is hij enorm aan het groeien hij is intussen 1m57 en dit in 1.5 maand ik denk niet dat dit enorm gezond is daarom vroeg ik me af wat zou ik hem kunnen bijgeven omdit wat te ondersteunen?
groetjes

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:25

Hoi, ik zou hem zeer zeker wat bijgeven, mijn merrie is hier uiteindelijk door afgekeurd. Zij is ook erg hrd gegrieod en heeft daarbij niet alle voedingsstoffen binnen gekregen die ze nodig had voor een gezonde groei. Mijn tip: Neem even contact op met een goede arts en laat hem je goed adviseren. Groetjes en succes!!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 07:25

die van mij heeft ook nog wat groeispurtjes gehd, wordt eind juli 3 jaar en de sxchoft is 1.68 de kont 1.72
zij krijgt nogsteeds Pavo Podo, voor jonge paarden die in de groei zijn, eigenlijk t/m 2/2,5 jarige leeftijd amar die van mij groeit ineens weer meer dus vandaar dat ik het blijf voeren
daarnast een beetje basisbrok of wat muesli en wat brood/appels etc erbij

over 2 weken gaat ze nog een zomer de opfok in, krijgt ze alleen maar gras en vooral de rust om uit te groeien voor ik er op ga zitten, dat is net zo belangrijk als goed voer!