Iemand ervaring met Equifyt-voer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Iemand ervaring met Equifyt-voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:04

Ik ga overschakelen van Havens naar Equifyt om verschillende redenen:
-moet er dan minder ver voor rijden
-kost iets meer (50 cent) maar daarvoor heb ik wel 5kg meer

Heeft er iemand positieve/negatieve ervaringen met dit voer?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:38

iemand? (hopen dat ik nu wel mag schoppen)

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:22

Verplaatst naar voeding en supplementen

juleke

Re: Iemand ervaring met Equifyt-voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:08

hey,
ik denk dat dit voer nog niet erg bekend is in nederland, aangezien het in Alken geproduceerd wordt. Ik voer het niet zelf, maar ken wel mensen die het voer verkopen en dus ook zelf voeren. Zij spreken zeer lovend over dit voer.
Aangezien ik zeer tevreden ben met 'mijn' voer (Mijten), ben ik niet van plan over te schakelen op nieuw voer. Ik kan er dus weinig over zeggen.
Ik weet wel dat het een zeer natuurlijk voer is, dus met uitsluitend natuurlijke grondstoffen. Het zou ik zeer uitgebalanceerd zijn.
Je kan de producent een staal van de manen van je paard sturen. Hij zoekt dan uit of je paard ergens tekorten heeft zodat deze tekorten van de baan geholpen kunnen worden. Dit is geheel gratis.

cleyto

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:19

Hey
ik heb een tijd de muesli van Equifit gevoerd, het is een bijmerk van Pavo dus het heeft een zeer hoge kwaliteit, je hoeft er niet zoveel van te geven als een gewone brok maar er zit wel haver in dus houd er rekening mee dat je paard ook actiever zal worden.Ze krijgen er ook een prachtige vacht van en er is geen sprake meer van een lange wintervacht dan!Ik geef nu de gelijkaardige kruidenmuesli van Pavo en die heet Herbasan omdat de mijne iets te actief werd van Equifit en dat heeft ie nu dus niet.
Succes alvast!Je zal je binnekort kunne spiegele in je paardje dus...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 14:38

Ik zit nu te twijfelen tussen de Balance en de Junior van Equifyt. Mijn paard is nog maar 2 en moet nog groeien, dus daarom misschien de Juinior. Maar in de Balance zit geen haver, waardoor ik daar weer voor zou kiezen, mijn paard is een hevige Arabier met een enorm temperament... Wat doe ik dan best?

cleyto

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:50

Ik had het eigenlijk over de Equiral.Kijk anders eens op de site van pavo Belgie, ik denk dat er wel een muesli bestaat voor arabieren.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 14:53

Ik ben zeker dat ik naar Equifyt ga, ik kan het vlakbij vinden en ben overtuigd van de kwaliteit. Voor Pavo te halen, moet ik veel te ver rijden, is dus uitgesloten...

cleyto

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:08

Kan je niet per mail vragen wat je het best voert en welke hoeveelheid?Want een jong paard dat nog niet bereden wordt heeft niet zoveel nodig van krachtvoer want als je hem dan gaat longeren dan zal dat geen makkie worden.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:10

Heb ik gedaan, maar heb nog geen antwoord gehad...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 12:55

Ben sinds gisteren begonnen met het overschakelen naar Equifyt. Jamal neemt het heel goed op en ik denk dat hij hier meer van geniet dan van de Havens. Ook geef ik nu gerst bij om hem dikker te laten worden, vond niet dat het echt vooruit ging sinds de koliek...
De Equifyt ruikt enorm goed, zou bijna zelf zin krijgen om ervan te eten