Hier wat foto's van haar:
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hannanas schreef:Ik vind het wel mee vallen, zo te zien is zo ook aardig gespierd. Maar zo te horen krijgt ze nog zeker 2 kilo biks? Dat kan nog wel ietsjes minder hoor.
Minder biks geleidelijk gaan geven en tegelijk geleidelijk het hooi op voeren?
Fairytail schreef:Ik train een paardje dat 4 jaar stilstond die ook een vlinke buik had, ze kreeg 1kilo biks(normaal geen sport!) en inmiddels wat meer hooi want t land is erg kaal. Ze krijgt ook lijnzaad erbij wat ze erg vies vind, maar weet niet of dit op de darmen werkt(dacht van wel)
zo te horen heeft je paard dus wel een beetje conditie dat had deze merie nog helemaal niet, ik rijd haar helaas maar 2 keer waarvan 1 maal intensief trainen plus uitdraven(lang) en stap en 1 keer vooral conditie training. Het vorige paardje was nog veel dikker die heb ik echt gewoon laten draven en draven en draven.
train je alleen dressuur of nog meer dingen?
ik vind haar persoonlijk niet echt te dik ofzo hoor maar zwart maakt slank he;)

Ludora schreef:* hier heb je niets aan, maar..........
Ze is wel vol, maar dik.... Ik vindt het best meevallen. Oke ze heeft niet een echt strakke buik, maar dat kan meerdere oorzaken hebben, of gewoon bouw zijn.... Ik zou niet te veel eten wegnemen, ze heeft de energoe toch echt wel nodig als je een keer of 5 of meer rijdt per week..
Tsja ze is niet een van de slanksten, maar ze is wel de 'karretype' fries, niet de fries die tegenwoordig wordt gefokt. Ik rij gemiddeld 3x per week. Anoniem schreef:Duurtraining!
Geef je paard niet te weinig voer, daar halen ze namelijk hun energie uit voor het rijden etc.
Gewoon veel lange stukken draven en galopperen, en dan heb ik het niet over een half uurtje maar over een uur tot anderhalf uur per dag.
Ze vallen niet af door heftige trainingen maar door lange stukken van hetzelfde...
Denk maar aan hardlopen, daar kan je ook enorm van afvallen!
Fairytail schreef:dat ze een kleinere long inhoud heeft wil niet zeggen dat ze niet op conditie getraind kan worden, 3 rondjes draven en dan al buitenadem vind ik wel extreem, of je bak is erg groot.
ik kreeg het paard wat ik train ook zo afgeleverd(een gelderse) en ben haar gaan trainen net steeds over haar grens heen want ze ging zelf terug ik dreef haar aan nu nog ff doorzetten hield dat rondje vol lied haar stappen geen gehijg meer weer proberen ze kan nu 45 min a een uur intensief trainen zonder een hijgje.
je moet alleen aangepast trainen op het soort paard/voer/weer/ enz
jammer dat je niet echt in de buurt woont anders had ik je wel kunnen helpen.
in iedergeval is draven echt niet slecht voor haar;) en de laatste iniminie cm zijn wel het moeilijkst
Maar goed, op bokt lukt het ook wel denk ik

) flink aan het werk zetten de aankomende tijd. Misschien dat ik ook wat vaker moet rijden
)
(oortjes naar voren en lekker hard). Maar in de bak vind ze dat niks aan. Dressuur vind ze ook niks aan. 

. Waarschijnlijk word het draven. Ze draaft zelf ook het liefst
en ze zit btw ook het lekkerst in draf
.