Groene Os - Rugspray??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Groene Os - Rugspray??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 09:43

Wie heeft er ervaring met de rugspray van Groene Os? Ik zag dit gister bij Van Rijs staan en was er erg benieuwd naar, wat doet het en heb je het idee dat het effect heeft? In de winkel was op het moment niemand aanwezig en de info op het flesje zelf was uiterst summier.

De website van Groene Os werkt (nog) niet, dus daar heb ik ook niet zoveel aan.

Iemand ervaring mee??

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:47

Volgens mij kun je het wel opzoeken bij de paardendrogist daar verkopen ze ook dit merk

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 09:49

Citaat:
Voor alle aandoeningen van de rug, zoals hernia, stijve rug, stramme rugspieren, spondylose.. Voor uitwendig gebruik.

Van de site van de paardendrogist....ik word hier niet zoveel wijzer van eigenlijk. De informatie is al net zo weinig als op t flesje zelf! Ik ben eigenlijk meer benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.....doet het wat en zoja wat was het verschil??

kohtje

Re: Groene Os - Rugspray??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:57

erg goed spul !
door een tijdje problemen met een zadel was mijn paardje erg gevoelig op zijn rug. Ik heb hem toen een tijdje moeten longeren.
Rugspray gekocht en hij ontspande er heerlijk van. Nu doe ik het er nog wel eens op voor het rijden als hij echt aan het werk moet.
Eigenlijk is hij nooit meer stijf . grt LINDA

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:57

ik heb wel van groene os een keer multi melk gebruikt (voor alle gewrichten)
aangezien mn eigen gewirchten ook niet altijd best zijn een keer op mezelf uitgeprobeerd en ik moet zeggen: dat hielp
of het voor paarden dan ook zo goed werkt weet ik niet echt, het paard waar wij het voor kregen was eigenlijk al te ver heen..
heb zelf ook (dit keer voor mn paard ) naar die rugspray stan kijken, dus ook ik ben benieuwd naar ervaringen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 13:20

Heb geen ervaringen, maar ik weet dat het soepeler maken van de rugwervels ondersteunt en ook werkt op de tussenwervelschijven. Het heeft tevens een ontspannende werking voor de rug

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:37

goed spul.
Ik heb het leren kennen via de paarden fysio.Als die mijn paard helemaal behandeld had en alles los had gemasseerd sprayde ze het daarna er op.Alles blijft dan wat beter los.
Ik gebruik het zelf ook nog.Mijn paard heeft artrose in de benen en daardoor houdt ie zijn rug vast.Ik kan niet meer elke dag wat met hem doen,dus het niet los houden.
Tevens rij ik niet meer op mijn paard.Ik men met hem en longeer.
Als ik op de dagen dat ie niks doe hem masseer en daarna de rugspray erop doe,merk ik dat ie de dag daarna losser is in zijn werk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:00

Klinkt niet verkeerd

mariska23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:57

Ik gebruik het ook voor mijn paard. Het werkt echt goed ze wordt er aanzienlijk losser van. Mijn paard heeft een zware kneuzing in haar hals waardoor ze haar nek vastzet op een bepaald punt. Door de gekneusde plek dagelijks in te spuiten gaat het echt steeds beter. Ik gebruik het dus op haar hals maar dat kon ook zeiden ze bij de paardendrogist. Als ik jouw was zou ik het proberen succes.
Gr Mariska

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:29

Ik gebruik het ook, op aanraden van Laarakker.
Ik spray het na de les of na een intensieve bosrit.

Daarna gaat t paard de wei op ,dus ik merk er nooit iets van
Ik ga het nu voor het rijden gebruiken ,als t waar is dat de rug hierdoor soepeler wordt......

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 09:40

Nou, ik hoor nu best een behoorlijk aantal positieve reacties, ik had dat niet verwacht! Denk dat ik maar zo'n flesje haal en eens kijk of Harm daar baat bij heeft....kan geen kwaad!!!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 10:03

Ik ben het nu op aanraden van de osteopaat gaan gebruiken. Maar durf nog niet te zeggen of het enorm veel verschil maakt.

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 11:33

Klinkt idd positief allemaal. Ga denk ik ook maar eens halen.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:44

De masseuse die bij ons paarden masseert, gebruikt het ook altijd, en de paarden hebben er voor zover ik kan nagaan goed baat bij.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:27

Trouwens is in de aanbieding bij ankespaardenparadijs.nl. Een fles van 250 ml voor 16 euro.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 19:30

Ik meteen kijken.....rekenen ze 5,50 euro aan verzendkosten, dan kan ik m beter halen bij Van Rijs, ben ik met 18,95 toch veeeel goedkoper uit!

Maar ik ga het in ieder geval proberen!!!

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:16

Ik gebruik het ook al een hele poos de rugspray, op aanraden en na een behandeling van Laarakkers. Moet het 10 min. voor het (zwaardere) rijden opsprayen en kan het evt. na het rijden (bv na wedstrijd als ze zwaarder heeft gewerkt) sprayen zodat haar spieren makkelijker ontspannen. Als ze net is behandeld gebruik ik het een week gewoon elke dag voor het rijden. IK merk dat mijn paard er erg veel baat bij heeft.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 18:59

Nou ik ben er dus mee begonnen en kreeg een hele vreemde reactie, maar misschien dat meer mensen die gehad hebben. Na een dag of vijf/zes de spray gebruikt te hebben, begon het erop te lijken dat Harm zijn ruggegraat "omhoog" kwam. Ik vind het moeilijk te omschrijven maar ik zag duidelijk onregelmatigheden in zn ruggengraat, een beetje hobbelig zeg maar. Acuut gestopt met die rugspray en nu drie dagen later lijkt het weer "glad" getrokken (voor zover het glad was bij harm.....).

Zegt dit iemand iets???

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:27

daffodil schreef:
Zegt dit iemand iets???

Nee, gelukkig niet.

Ik zou contact opnemen met de fabrikant, lijkt me een vreemd bijverschijnsel!

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:11

Ik weet wel dat je er niet te veel mee moet sprayen.Dus licht opsprayen.
Ik gebruik het niet elke dag.Ik weet dus niet de reaktie als je het dagelijks gebruikt

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:43

nee dit heb ik ook nog nooit gehoord, er zijn toch ook bij mij op stal aardig wat mensen die het gebruiken, en sommige net als ik dagelijks.

Je moet het echt heel licht insprayen en niet inmasseren...

Zou even contact opnemen met de Groene Os !

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:06

Ja dat zal ik doen maar ik durf het dus echt niet meer te proberen! Vandaag heeft een stalgenoot nog met hele grote ogen naar Harm zn rug gekeken, het verschil met drie dagen geleden was dus echt enorm!!!! Nu is zijn ruggengraat weer glad, vind het maar griezelig.....

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:22

shaolanneke schreef:
nee dit heb ik ook nog nooit gehoord, er zijn toch ook bij mij op stal aardig wat mensen die het gebruiken, en sommige net als ik dagelijks.

Je moet het echt heel licht insprayen en niet inmasseren...

Zou even contact opnemen met de Groene Os !

Het is een medicijn. En dit kan je niet zomaar als onderhoudsmiddel gebruiken. Het is niet zomaar eventjes een massage olie die je lekker elke dag kan smeren.
Als je paard er zo op reageert moet je zeker even contact opnemen met Menno van de Groene Os. Hij kan je er vast wel meer over vertellen. Anders stuur je je vraag naar info@holistischdierenarts.nl
Die kunnen je alles vertellen over rugspray.

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:44

daffodil schreef:
Nou ik ben er dus mee begonnen en kreeg een hele vreemde reactie, maar misschien dat meer mensen die gehad hebben. Na een dag of vijf/zes de spray gebruikt te hebben, begon het erop te lijken dat Harm zijn ruggegraat "omhoog" kwam. Ik vind het moeilijk te omschrijven maar ik zag duidelijk onregelmatigheden in zn ruggengraat, een beetje hobbelig zeg maar. Acuut gestopt met die rugspray en nu drie dagen later lijkt het weer "glad" getrokken (voor zover het glad was bij harm.....).

Zegt dit iemand iets???

Hoeveel spray gebruik je?
Twee keer sprayen kan al voldoende zijn..en idd niet masseren!

Een telefoontje en je weet meer!

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:37

Gewoon langs zijn ruggengraat, dus ik weet niet hoeveel spray's maar gewoon een paar keer spuiten!

Maar....zojuist de Paardendrogist gebeld, kwam hen niet bekend voor maar ze komen volgende week de fles weer ophalen en dan wordt ie gewoon gecrediteerd! Das pas superservice!!!!!!!