Agrobs Muesli vs Equifyt Green Balance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Matheno

Agrobs Muesli vs Equifyt Green Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-24 09:12

Ik voer al jaren naar volle tevredenheid de Agrobs Alpengrun Muesli. Nu zag ik dat onze voer verdeler ook Equifyt verkocht en de Green Balance is dus zonder granen en luzerne. De prijs is ook een stuk lager dan de Agrobs Alpengrun.

Wat maakt dit prijsverschil nou en is dit dan echt "net zo goed" of "beter" dan de Agrobs ?

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Aife

Re: Agrobs Muesli vs Equifyt Green Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:58

Ik geef al een tijdje de green balance en ben er heel tevreden van. Paarden eten het goed en ze zien er goed uit. Ik heb geen ervaring met de alpengrun muesli. Maar als ik op voervergelijk kijk, heeft de agrobs meer suiker maar minder zetmeel dan de equifyt.
In de equifyt is een balancer toegevoegd, in de agrobs niet.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-24 11:22

Aife schreef:
Ik geef al een tijdje de green balance en ben er heel tevreden van. Paarden eten het goed en ze zien er goed uit. Ik heb geen ervaring met de alpengrun muesli. Maar als ik op voervergelijk kijk, heeft de agrobs meer suiker maar minder zetmeel dan de equifyt.
In de equifyt is een balancer toegevoegd, in de agrobs niet.

Nee precies, zo ver kwam ik ook. En ik zag dat de samenstelling van de green balance met de seizoenen mee verandert, dus dan is het prijstechnisch een stuk interessanter dan Agrobs lijkt me.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:59

Ik ben overgestapt simpel weg omdat ik uit wilde vinden of ik goedkoper kon voeren met goede resultaten. Naast Agrobs voerde ik Equilin dus de kosten voor 4 paarden waren best hoog.

Nu voer ik al een half jaar Equifyt. Green balance samen met Natural Base en voor erbij Zupa. Ze doen het goed er alle 4 heel goed op.

Ik ben zelf niet zo gaan kijken naar de verschillen maar gewoon gaan proberen. En dat bevalt dus goed.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 12:53

Het ligt er ook vooral aan hoe je het voert, echt op gewicht of meer op volume.
Voor mij was het niet perse voordeliger, van Equifyt zou ik bijna een kilo moeten voeren, Agrobs voer ik niet op gewicht maar gewoon een handje bij de equilin balancer om supplementen mee te mengen. Zijn die twee per kilo wel duurder maar ik voer er zoveel minder van dat het uiteindelijk per dag vrijwel niets scheelt. Al was dat niet perse de rede waarom ik toch weer agrobs ben gaan voeren, vind het gewoon een fijne muesli die ze goed eten dus kom er toch iedere keer weer bij terug.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-24 14:49

Ik ga vanmiddag eens een zak ophalen om te proberen. Hier lopen de kosten met 4 paarden op Agrobs muesli wel op. Ze krijgen per dag ongeveer 2 scheppen per stuk.

--

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 15:13

Ja ik voerde er ook veel van. Mijn paarden hebben niet genoeg aan een paar handjes voor bij de vitaminebrok. Er gingen maandelijks best wat zakken doorheen en dan ook nog apart een balancer erbij.

Nu dus alles in één. En het belangrijkste, ze doen het er gewoon goed op.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie