Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XladyX schreef:Inderdaad een wormonderzoek op breed spectrum laten doen. En deels hoort “buikig” er ook bij voor veel jaarlingen. Ik heb een welsh A/B twenter die af en aan een bolle buik heeft, krijgt alleen onverpakt hooi/zomerseizoen gras en geadviseerde hoeveelheid (vitamine)brok maar ze is soms gewoon een periode boller en soms weer slanker. Is uitgebreid bloedonderzoek gedaan, urineonderzoek en regelmatig wormonderzoek maar is 100% in orde.
Ik heb trouwens de ervaring dat mijn jaarlingen op breed & grow van vitalbix mest gingen eten, dus dat komt er bij mij niet meer in. Ging ook meteen over toen ik overstapte naar ander voer.
scrabbel schreef:Als hij geen overgewicht heeft, waarom zou je hem dan bijvoeren? Ik zou dan hoogstens een vitamine brok geven. Meeste paarden zijn eerder te dik dan te dun.
Popstra schreef:100 gram van dat voer vind ik persoonlijk erg weinig. Ik voer ze 2x daags een kilo ( cavalor voor opgroeiende paardjes)
En ja dat hebben ze nodig voor een sterk beender gestel.
(Mineralen) en eiwit voor hun spieren.
En als er 1 wat achtertblijft in groei krijgt die 3x daags
https://www.petsplace.nl/cavalor-junior ... 723470-pps
Volte schreef:XladyX schreef:Inderdaad een wormonderzoek op breed spectrum laten doen. En deels hoort “buikig” er ook bij voor veel jaarlingen. Ik heb een welsh A/B twenter die af en aan een bolle buik heeft, krijgt alleen onverpakt hooi/zomerseizoen gras en geadviseerde hoeveelheid (vitamine)brok maar ze is soms gewoon een periode boller en soms weer slanker. Is uitgebreid bloedonderzoek gedaan, urineonderzoek en regelmatig wormonderzoek maar is 100% in orde.
Ik heb trouwens de ervaring dat mijn jaarlingen op breed & grow van vitalbix mest gingen eten, dus dat komt er bij mij niet meer in. Ging ook meteen over toen ik overstapte naar ander voer.
Mag ik vragen naar welk voer je overgestapt bent?
Gebruikers op dit forum: Earth, kimwilliam, Maaaarije, martijn1998, Pebbelini en 73 bezoekers