Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Madelief7 schreef:Ik zou de pony weer terug zetten op het oude voer. Als dat het gedrag veroorzaakt dan merk je dat vrij snel. Mijn paard werd ook nukkig en zelfs redelijk agressief op een bepaalde muesli. Gestopt en ze was na een paard dagen weer haar lieve zelf. Zou dus wel van het voer kunnen komen.
Deni11 schreef:Staat ze de rest van de tijd binnen? Hoe stond ze eerst qua uren buiten per dag en uren beweging per dag? En hooi/voerdroeg? En extra’s qua voer?
Rocamor schreef:Wat is inderdaad het management rondom de pony nu?
Hoeveel buiten, vrije uitloop, met of zonder vriendjes, hoe groot is de wei of paddock?
Lea2024 schreef:Deni11 schreef:Staat ze de rest van de tijd binnen? Hoe stond ze eerst qua uren buiten per dag en uren beweging per dag? En hooi/voerdroeg? En extra’s qua voer?
nee zeker niet, ze staat de rest behalve de rust en eet momenten op de paddock. En dan poets ik haar nog een klein uurtje per dag normaal en dan 1 a 1.5 uur beweging in de vorm van of rijden (dat gaat nu dus echt niet), longeren of vrij laten bewegen. ze had vente ls, die hebben we ietsje afgebouwd van 1/2 naar een 1/3 per dag. En dan dus onbeperkt hooi waarvan ze ongeveer 11 kg per dag eet en af en toe eet ze stro. ze heeft ook een mineralen liksteen deze gebruikt ze amper. Wel doet ze graven in de paddock en likt ze dan af en toe het onderste zand op. Maar ze vond poetsen zo enorm lekker en longeren zo leuk en nu wil ze helemaal niks meer, alleen uit haar "raampje" kijken met haar oren plat in haar nek. Toen ik haar vd week wilde opzadelen begon ze zelfs te steigeren
Daihyo schreef:Verandering van voer kan heftig zijn. Verhuizing is heftig. Verandering van situatie en ritme is heftig. 3 weken is dan relatief kort om al deze stress te verwerken.
Zou me ook niets verbazen als er iets van maagzweren speelt.
Weet je wat ze aan eten kreeg als manegepony (ruwvoer, krachtvoer, weidegang)?
senna21 schreef:Waarom ben je de 'kuur'- reset protocol gestart? Was er een aanleiding voor? Klinkt als iets wat je niet zomaar moet doen.
Wellicht past het nu niet, omdat de pony al zoveel verandering doormaakt.
Verandering in voeding is nogal ingrijpend voor het lichaam.
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers