troi schreef:Ik voer op het oog en zolang mijn vent niet de extra calorieen nodig heeft krijg hij enkel vitaminebrok, pavo vital wel belangrijk omdat de meeste weilanden niet genoeg vitamines bevatten, bij flinke trainen krijgt hij sojaschroot bij voor extra eiwitten.
Onderhoudsbrok vind ik weinig toevoegen eigenlijk
Cioccolato schreef:Hier geen brok voor de paarden die niet op stal komen in de zomer.. doen t prima
Ik zou enkel bijvoeren ala het nodig is. Dus dun, oud, te weinig energie. Etc
ttranch schreef:Heb jarenlang 2x per dag allerlei vitaminebrokken en dure merken bijgevoerd en sinds oktober mee gestopt. Ook in de winter dus niet. Alleen na arbeid krijgen ze wat of bij extreem weer, hooguit om de dag en dan is het ook wat voor de troost of voor mezelf het idee dat het nodig is.
Dit voorjaar bloedonderzoek laten doen, voor de zekerheid, maar geen tekorten. De hele kudde is tonnetje rond en ziet er goed uit.
Toevallig laatst een rondleiding gehad op de paardenkamp in Soest en die gaven aan slechts 5% van de paarden bij te voeren met bietenpulp, de rest krijgt alleen hooi en gras van goede kwaliteit. Ik denk dat wij ons vaak te druk maken!
Juut schreef:Mijn pony (new forest x) staat in een jaar rond 24/7 buiten groep met onbeperkt hooi. Ze krijgt een balancer, en pas na ritten boven de 20 klm wat slobber erbij. In periodes dat ze echt te dik wordt krijgt ze ook de balancer niet.
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot, Iepoetjuh, JeRekers, Kirsha, Miran, Solistar en 22 bezoekers