Supplement schuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
franteir
Berichten: 163
Geregistreerd: 22-02-18

Supplement schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 13:15

Welke kruiden/ supplementen helpen tegen jeuk? 1 van mijn paarden schuurt zich altijd eens het zomerseizoen begint. Helemaal niet hard en enkel aan haar staart. Ik heb al een lotion om er op te smeren maar zou haar graag ook met iets van een kruid ondersteunen.

Poekkie

Berichten: 7355
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Supplement schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:33

Ik heb bij mijn haflinger gemerkt dat vooral beweging veel doet, denk dat dat toch iets met verhoogde bloedcirculatie en beter afvalstoffen verwerken te maken heeft.

Verder exceemdeken en als het echt erg is, heeft de apotheek een soort lotion op basis van olijfolie. Die heb ik gelukkig al jaren niet meer nodig gehad.

Kruiden en supplementen werken hier niet tegen jeuk, sorry.

Nynkex01
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:35

Voor mijn vorige Fries echt alles geprobeerd, zowel kant en klare supplementen als door een Natuurgeneeskundige kruiden laten samenstellen. Heeft me handen vol geld gekost en resultaat was nul. Het enige dat naar mijn ervaring goed werkt is Deken erop en weinig suiker voeren. Ook lymfe drainage gedaan, hielp wel voor dikke benen maar niet voor de jeuk

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Supplement schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:37

Druppels van Puur helpen hier (beperkt). Zowel de Culico als de Apis

franteir
Berichten: 163
Geregistreerd: 22-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 13:39

Poekkie schreef:
Ik heb bij mijn haflinger gemerkt dat vooral beweging veel doet, denk dat dat toch iets met verhoogde bloedcirculatie en beter afvalstoffen verwerken te maken heeft.

Verder exceemdeken en als het echt erg is, heeft de apotheek een soort lotion op basis van olijfolie. Die heb ik gelukkig al jaren niet meer nodig gehad.

Kruiden en supplementen werken hier niet tegen jeuk, sorry.


Het is echt heel minimaal, het is niet dat tegen het einde van de zomer haar staart kaal is ofzo. Enkel een paar plukjes haar die recht staan. Ze schuurt ook niet op de weide, enkel als ze even een halfuurtje binnen staat voor het rijden.

dioni

Berichten: 830
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:40

Als hij schuurt op basis van knutten, dan Z-itch tegen de knutten en een exceemdeken op. Dan gaan supplementen niet helpen