Pony mestwater door nieuwe brokjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeanutGuapa

Pony mestwater door nieuwe brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 17:54

Heyy ik heb een vraagje want ik ben overgestapt van vitalbix daily complete naar vitalbix breed and grow en ik geef nu een handje van het nieuwe voer en voor de rest het oude voer want mijn pony heeft hele gevoelige darmen en hij heeft bij kleine veranderingen al snel last van mestwater nu was dit eindelijk over door speciale kruiden alleen ik ben al wel eens eerder overgestapt op ander voer en toen kreeg hij ook weer mestwater maar ik vind het wel een beetje vreemd dat hij van 1 klein handje gelijk weer best veel mestwater krijgt. Wat adviseren jullie gewoon doorgaan met het wennen aan het andere voer of stoppen en gewoon het oude voer geven

Alvast bedankt Groetjes Annelies

PeanutGuapa

Re: Pony mestwater door nieuwe brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 16:07

M'n pony heeft sinds gisteren weer goede poep en geen mestwater meer dus het probleem is verholpen

petra8

Re: Pony mestwater door nieuwe brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:21

Wat fijn dat het opgelost is. Ben je weer overgestapt op het oude voer of toch bij de breed and grow gehouden?

Mijn shetlander heeft het altijd goed gedaan op de pavo koeken maar blijkbaar is daar iets veranderd waardoor hij opeens mestwater krijgt van de koeken.

Ik denk er over om over te stappen op de vitablix daily complete, was jij daar tevreden over?

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 22:08

Ik ben zeer tevreden over vitalbix daily complete ik geef het ook aan m'n tinker die gevoelig is voor suiker en zetmeel en snel dik wordt ( dat is bij shetlanders ook meestal het geval ;) ) en hij doet het er heel goed op en je hoeft er ook maar heel weinig van te voeren
Laatst bijgewerkt door PeanutGuapa op 15-01-24 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 22:09

Alleen omdat m'n pony nog best jong is en wat meer kan gebruiken ben ik overgestapt naar breed and grow omdat dat voer voor m'n pony geschikter lijkt
Maar aan m'n andere paard geef ik nu nog steeds daily complete.