Graanvrij voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolienx94
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-08-23

Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 12:54

Wie voert er zijn paard graanvrij?
welke merk voer geven jullie?
Wat is de reden dat jullie zonder graan zijn gaan voeren?

twisietos
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:06

Ik voer van Horsefood graanvrij om te kijken of hij hierdoor rustiger wordt omdat zetmeel dus graan ook ze gek kunnen maken en van Marstall heb je ook voer zonder graan

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:12

Bij mijn pony reageren haar darmen echt niet goed op graan, dus daarom graanvrij gaan voeren.
Ik ben het meest tevreden over de Green Balance van Equifyt als muesli.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:39

Bij Equifyt zijn er verschillende soorten granenvrij!

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:00

Ik voer graanvrij. Maar ook luzerne vrij. En dan is de keuze heel erg mager…

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:35

pluisje88 schreef:
Ik voer graanvrij. Maar ook luzerne vrij. En dan is de keuze heel erg mager…


Er is weer een nieuw graan en luzerne vrij product bijgekomen van Vitalstyle!
Ik voer ook graan en luzerne vrij maar er is tegenwoordig best wel wat keuze.

En de Green Balance van Equifyt is ook een heeeel fijn product!

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:46

Die zag ik net langskomen inderdaad! Ben ik wel benieuwd naar. Zag nog geen proefzakjes volgens mij.

Veel dingen die aan de voorwaarden voldoen vindt m’n paard niet lekker dus dat is lastig. Bijvoorbeeld de agrobs muesli gaat er hier niet in ;)

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:59

Ik ben nu de Equifyt green power luzernevrij gaan halen voor mijn jongste paard. Is granenvrij, zonder melasse en zonder haver. Had al granenvrij, maar wou eens zonder haver proberen bij hem

xYaartje
Berichten: 1465
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:04

De producten van Equifyt zijn inderdaad aan te raden! Ik zweer er echt bij, maar dat is vooral ook omdat veel van hun producten ook tot slobber verwerkt kunnen worden wat weer super fijn is voor mijn Shetlander ruin die al gevoelig is op de maag en brokken niet goed kan verdragen.
En mijn Shetlander ruin is ook nog eens behoorlijk kieskeurig, maar met de Equifyt Gold Mash krijg ik er zelfs nog de psyllium zaadjes zonder problemen in (de hele voerbak is leeg), maar gezien meneer daar toch iets te veel energie krijgt wil ik de pre-active gaan proberen of de Green Balance. Het is nog een beetje uitzoeken welke het beste geschikt is voor een chronisch hoefbevangen pony.
Equifyt is dus inderdaad aan te raden!

Het is alleen jammer dat hun Equifyt Breeding niet geschikt is voor mijn sobere pony's en daar wel granen in zit. Anders had ik die nog voor mijn 8 maand oud veulen aangeschaft.

Pluisje88. Waar in de Achterhoek woon je (mag via PB)? Als je een Equifyt product wilt proberen mag je anders wel wat van mijn Equifyt Gold Mash uitproberen en komen ophalen om te zien of dat er in gaat? Al is het maar om uit te proberen of het bevalt. Ik woon zelf in de Achterhoek en begrijp je dilemma maar al te goed!
Asfaloth is ook zo kieskeurig. Alles wat ik aanschaf is altijd op de gok of hij het lekker vind.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:17

mystery3434 schreef:
Ik ben nu de Equifyt green power luzernevrij gaan halen voor mijn jongste paard. Is granenvrij, zonder melasse en zonder haver. Had al granenvrij, maar wou eens zonder haver proberen bij hem


Euh.. haver is graan toch? Product met haver is dus niet graanvrij 8-)

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:19

xYaartje schreef:
De producten van Equifyt zijn inderdaad aan te raden! Ik zweer er echt bij, maar dat is vooral ook omdat veel van hun producten ook tot slobber verwerkt kunnen worden wat weer super fijn is voor mijn Shetlander ruin die al gevoelig is op de maag en brokken niet goed kan verdragen.
En mijn Shetlander ruin is ook nog eens behoorlijk kieskeurig, maar met de Equifyt Gold Mash krijg ik er zelfs nog de psyllium zaadjes zonder problemen in (de hele voerbak is leeg), maar gezien meneer daar toch iets te veel energie krijgt wil ik de pre-active gaan proberen of de Green Balance. Het is nog een beetje uitzoeken welke het beste geschikt is voor een chronisch hoefbevangen pony.
Equifyt is dus inderdaad aan te raden!

Het is alleen jammer dat hun Equifyt Breeding niet geschikt is voor mijn sobere pony's en daar wel granen in zit. Anders had ik die nog voor mijn 8 maand oud veulen aangeschaft.

Pluisje88. Waar in de Achterhoek woon je (mag via PB)? Als je een Equifyt product wilt proberen mag je anders wel wat van mijn Equifyt Gold Mash uitproberen en komen ophalen om te zien of dat er in gaat? Al is het maar om uit te proberen of het bevalt. Ik woon zelf in de Achterhoek en begrijp je dilemma maar al te goed!
Asfaloth is ook zo kieskeurig. Alles wat ik aanschaf is altijd op de gok of hij het lekker vind.


Alle brokken kun je gewoon weken met water tot een slobber dus daarvoor hoef je niet speciaal een slobber product te kopen. Ik week het voer van de mijne ook vanwege de vieze pssm supplementen die er doorheen moeten maar dat is gewoon normaal brok/grasbrok.
Ik woon in Dinxperlo.

xYaartje
Berichten: 1465
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:32

pluisje88 schreef:
xYaartje schreef:
De producten van Equifyt zijn inderdaad aan te raden! Ik zweer er echt bij, maar dat is vooral ook omdat veel van hun producten ook tot slobber verwerkt kunnen worden wat weer super fijn is voor mijn Shetlander ruin die al gevoelig is op de maag en brokken niet goed kan verdragen.
En mijn Shetlander ruin is ook nog eens behoorlijk kieskeurig, maar met de Equifyt Gold Mash krijg ik er zelfs nog de psyllium zaadjes zonder problemen in (de hele voerbak is leeg), maar gezien meneer daar toch iets te veel energie krijgt wil ik de pre-active gaan proberen of de Green Balance. Het is nog een beetje uitzoeken welke het beste geschikt is voor een chronisch hoefbevangen pony.
Equifyt is dus inderdaad aan te raden!

Het is alleen jammer dat hun Equifyt Breeding niet geschikt is voor mijn sobere pony's en daar wel granen in zit. Anders had ik die nog voor mijn 8 maand oud veulen aangeschaft.

Pluisje88. Waar in de Achterhoek woon je (mag via PB)? Als je een Equifyt product wilt proberen mag je anders wel wat van mijn Equifyt Gold Mash uitproberen en komen ophalen om te zien of dat er in gaat? Al is het maar om uit te proberen of het bevalt. Ik woon zelf in de Achterhoek en begrijp je dilemma maar al te goed!
Asfaloth is ook zo kieskeurig. Alles wat ik aanschaf is altijd op de gok of hij het lekker vind.


Alle brokken kun je gewoon weken met water tot een slobber dus daarvoor hoef je niet speciaal een slobber product te kopen. Ik week het voer van de mijne ook vanwege de vieze pssm supplementen die er doorheen moeten maar dat is gewoon normaal brok/grasbrok.
Ik woon in Dinxperlo.

Heb je even een PB gestuurd! We wonen namelijk bij elkaar in de buurt.

Goeie! Dat wist ik nog niet eens. Weer wat geleerd. Dat maakt de zoektocht naar goed voer in de toekomst toch wel wat makkelijker mocht ik eens wat anders uit willen proberen dan Equifyt.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:11

xYaartje schreef:
Pluisje88. Waar in de Achterhoek woon je (mag via PB)? Als je een Equifyt product wilt proberen mag je anders wel wat van mijn Equifyt Gold Mash uitproberen en komen ophalen om te zien of dat er in gaat? Al is het maar om uit te proberen of het bevalt. Ik woon zelf in de Achterhoek en begrijp je dilemma maar al te goed!
Asfaloth is ook zo kieskeurig. Alles wat ik aanschaf is altijd op de gok of hij het lekker vind.



De Equifyt Gold is alleen helaas niet luzerne-vrij, maar je kan inderdaad gelukkig van de andere producten ook gewoon slobber maken

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:11

Ik geef al lang Equifyt pre active en vind het heel fijn voer. Granen vrij en met probiotica.

joyce83

Berichten: 5211
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:17

Ik lees even mee, hetzelfde probleem als pluisje. Op zoek naar graan en luzerne vrij.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:17

Agrobs heeft wel een aantal mooie producten die graanvrij en luzernevrij zijn.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:45

Daihyo schreef:
Agrobs heeft wel een aantal mooie producten die graanvrij en luzernevrij zijn.


De alpengrun pellets zijn wel mooi :j de muesli vreet ze niet :') myoflakes alleen met de alpengrun slobber erdoor. Die zijn blijkbaar niet lekker;)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:48

En de leichtgenuss? Of Aspero? Of grünhafer?
Hier aten ze de Leichtgenuss met smaak. Wel wat duurder.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:51

Die heb ik allemaal nog niet geprobeerd.. zal eens kijken of ik ergens proefzakjes vandaan krijg

xYaartje
Berichten: 1465
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:34

_Tristan schreef:
Ik geef al lang Equifyt pre active en vind het heel fijn voer. Granen vrij en met probiotica.

Zou de pre-active ook geschikt zijn voor een Chronisch hoefbevangen Shetlander of wellicht zelfs beter? Ik zit er over te denken om over te stappen op de Pre-Active wanneer de gold Mash op is. Want de Equifyt is inderdaad verder super mooi voer!
De Gold Mash krijgt die nu alleen wanneer ik de zandkuur geef ivm Asfaloth daar de psyllium zaadjes mee op eet, maar zoek binnen de Equifyt producten nog een fijn product die ik dagelijks kan bijgeven aan Asfaloth en Gimli. Ik was voorheen altijd al wel voorzichtig met wat ik er qua voer in stop, maar nu met een chronisch HB pony nog helemaal.

funnypony11: Helemaal niet bij stil gestaan! Goed dat je het zegt van de Luzerne. Luzerne is voor Asfaloth geen probleem wat ik tot nu toe merk in ieder geval, maar voor het paard van Pluisje inderdaad niet handig dan.
Hoelang zou je andere gewone brokken moeten weken tot het een slobber is? 15 minuten of langer? Ik betwijfel dan alleen of mijn kieskeurige Asfaloth het dan nog zo lekker vind, maar dat moet ik in de toekomst gewoon eens proberen :j .

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:18

Ik gooi er warm water op en het is binnen 5 minuten te voeren dan.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:34

Hier ook grote fan van Equifyt Green Balance :j

Ik geef dit aan een paard die last had van dunne mest. Sinds ik dit voer (in combi met wel ander soort voer en supplementen) gaat het een stuk beter. Niet onbelangrijk vind hij het ook erg lekker.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:45

Ik voer ook graan en luzerne vrij. Eigenlijk kom ik altijd weer bij Agrobs uit. Ik ga jullie andere tips eens bekijken!

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:18

Ik lees ook even mee. Hier maar een beetje ervaring met Equifyt en Agrobs, dus aanbevelingen voor fijn graanvrij voer zijn altijd welkom.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Graanvrij voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:37

@Yaartje

Ja ik denk het wel. Heb zelf niet veel ervaring met hoefbevangen gevoelige paarden maar het voer bevat weinig suikers. Het fijnste vind ik dat het per seizoen wordt aangepast naar de kruiden die ze in de natuur per seizoen zouden eten.