Stress supplement met oud en nieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:49

Dat zou ik echt niet weten, sorry.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:55


_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:12


MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:13

Oh wat goed! :D

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:57

Daihyo schreef:
Ik lees veel paarden aan de domosedan. Misschien is dat nog een optie voor je shet volgend jaar lies?


Het nadeel van domosedan is dat het maar 1 tot 2 uur werkt. Je moet het dus rond 11/kwart over 11 toedienen onder de tong, maar is je paard helemaal over de zeik dan krijg je het ook lastig tot niet toegediend. Als je het niet onder de tong kan toedienen, werkt het spul niet (voldoende). Daarbij blijven ze de rest van de dag dus ook met stress rondbanjeren en hier is het vaak overdag toch minstens zo erg als snachts. Ik had domosedan liggen, maar er toch voor gekozen om 12 uur zonder domosedan door te laten brengen. Heb liever dat ie wat kan knabbelen (flinke bak brok en wortels om 23.55) dan dat ie versuft staat. Vind dat toch spannend, hij kan lichamelijk niet reageren op de stress, maar zal in zn koppie die stress echt nog wel voelen met domosedan. Was hier echt ons "noodmiddel" om zelfmoordacties te voorkomen :o en hadden ingeschat op basis van de rest van de dag dat ie wel flinke stress zou hebben, maar niet zou proberen uit zn box te klimmen.

Ik had graag oordoppen gebruikt maar dacht dat dit alleen kon in combinatie met geluidsdempende oornetje. Dat gaat hij sowieso afschuren en dan zou je dus al een halster op moeten houden in de stal. Dat wil ik absoluut niet met stress, aangezien hij dan over de boxwand probeert te klimmen. Maar zie nu dus dat die ballen gewoon zonder netje gebruikt kunnen worden. Ik ga ze gelijk bestellen!

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:19

Hoe is het gegaan met de paarden hier?
Hoe was het op Chillpil?

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:20

Hier erg goed, dit doe ik volgend jaar weer. Paarden stonden relaxed naar het vuurwerk te kijken!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:43

Hier ook goed gegaan. Mevrouw was vooral druk omdat het baasje snoepmachine speelde :+ . Volgend jaar daar maar eens een ander plan op bedenken. Voor nu al lang blij dat ik niet om half 10 al gewaarschuwd werd door de buurvrouw dat ze zo onrustig waren, zoals vorig jaar. Heb ik toch nog een gezellige avond gehad en om half 12 richting stal.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:24

Ik ga volgend jaar ook de chill pil proberen, klinkt goed!

Tancreda4

Berichten: 24044
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:43

Ik heb zenn flash gebruikt. 1 de avond ervoor en 1 met binnen zetten rond 18 uur. Ben zelf niet op stal geweest maar van stalgenoten begrepen dat het meeviel. D'r stal was wel omgewoeld maar ze had niet gezweet. En de nacht er voor ook nog best een hoop gegeten, terwijl ze afgelopen jaren de dagen voor oud en nieuw amper aten.

Omdat ik er zelf niet was niet perse echt uitsluitsel of zenn flash helpt, maar volgend jaar geef ik het gewoon weer. Al is het maar een beetje dat scheelt.

En ik wil die oordoppen proberen uit dit topic.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:36

Popstra schreef:
Hoe is het gegaan met de paarden hier?
Hoe was het op Chillpil?


Mwah, het was mn in de ‘opbouwdagen’ wel te merken, maar helaas heeft ze wel veel stress gehad van het vuurwerk. Wel het geluk dat haar weide/stalmaatje superrelaxed is, daar kon mijn merrie zich wat aan optrekken. Maar ze blijft er erg bang van.
Voor volgend jaar misschien idd die oordoppen proberen…

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Stress supplement met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:39

Zit er nog verschil tussen de plughz en pomms van lemieux?

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 19:23