Gluco balance, welke ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1415
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 20:38

Ik wil gluco balance gaan geven, maar welke is nu het beste of zijn ze allemaal goed?

- Pharmahorse, Herbal Glucose Support (poeder)
- VITALstyle, SuikerBalans (vloeistof)
- Phytonics, Gluco Balance Paard (poeder)
- Sectolin, Sugar Balance (brokjes)

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:51

Ik wil er nog wel een aan toevoegen :D
https://curafyt.com/products/steady-sta ... 1552853144
Curafyt steady & stable (poeder).

Gebruik het nu zo'n 2 maanden, de hals is soepeler. Helaas heeft m'n paard een blessure, dus of het daadwerkelijk een geheel soepeler paard oplevert weet ik nog niet, maar mijn instructrice die het ook voor haar paarden gebruikt merkt dat wel.
Bij glucobalance van Phytonics merkte ik toch regelmatig dat mijn paard een wat harde(re) hals had.
Met de andere merken geen ervaring.

lies_sparkle

Berichten: 6129
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:52

Die van VITALstyle deed voor mijn shet naar mijn inziens niks

SandraWierda

Berichten: 1415
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 20:54

lies schreef:
Ik wil er nog wel een aan toevoegen :D
https://curafyt.com/products/steady-sta ... 1552853144
Curafyt steady & stable (poeder).

Gebruik het nu zo'n 2 maanden, de hals is soepeler. Helaas heeft m'n paard een blessure, dus of het daadwerkelijk een geheel soepeler paard oplevert weet ik nog niet, maar mijn instructrice die het ook voor haar paarden gebruikt merkt dat wel.
Bij glucobalance van Phytonics merkte ik toch regelmatig dat mijn paard een wat harde(re) hals had.
Met de andere merken geen ervaring.


Oef die is wel heel duur ;(

SandraWierda

Berichten: 1415
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 20:56

lies_sparkle schreef:
Die van VITALstyle deed voor mijn shet naar mijn inziens niks


Gaf je uit voorzorg of was er al ellende?

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:00

SandraWierda schreef:
Oef die is wel heel duur ;(

Haha ja, het is wel duur :D

Maar vond het de moeite (of het geld) waard om te proberen, omdat mijn instructrice er zulke goede ervaringen mee heeft. Ik denk niet dat ik het de winter door ga voeren, in principe heb ik het gekocht omdat mijn paard niet zo goed tegen suiker kan en ik toch wel wat aan gras wil geven (niet veel). Maar in de winter heb ik ze toch niet op het gras, dus stop ik er mee en begin weer in het voorjaar.

marleen_88

Berichten: 14069
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:06

Ik heb die van Phytonics gevoerd, hij vond het niet lekker en liet het vaak staan.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:26

Ik merk positief verschil bij Phytonics :)

Ik geef het vooral ook om beter om te kunnen gaan met de suikers, dus als ze straks de paddock op gaan stop ik met voeren denk ik.

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:55

Toen ik de glucobalance probeerde merkte ik geen verschil.
Nu voer ik een poosje die van horseflex, geen idee of het door de poeder komt aangezien hij ook verhuisd is. Maar kon iig 24/7 op een gras track staan. In het begin met een graasmasker (met een groot gat door slijtage :') ) en daarna zonder. Geef het nu nog een week en daarna proberen zonder (en hopelijk pas starten met het gras seizoen). Aangezien ondertussen met al die regen een groot deel stuk is gelopen.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:14

Die van Horseflex inderdaad.

Smotz

Berichten: 669
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:33

Phytonics werkte goed. Maar die van Horseflex even goed of beter. Een harde manenkam was de volgende dag al soepel en bij Phytonics duurde dat een dag langer.
Maar beiden fijne producten en paard at het even goed (dat wil zeggen met wat vitalbix olie wat ze lekker vind wel, anders met lange tanden).

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:34

Ik heb eerst gluco balance geprobeerd, maar vanwege de kosten over gestapt op Pharmahorse, Herbal Glucose Support. Mijn paard met cushing doet het er erg goed op.
Dit produkt was net op de markt toen ik het voor het eerst kocht, kon dus geen reviews lezen, maar toch maar gekocht en erg tevreden.

Sababber

Berichten: 2707
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:42

Mijn merrie was echt veel en dan ook echt veel te zwaar. Kon haar niet trainen ivm kreupelheid (zoolkneuzing door gigantische stenen in haar hoef). Ik ben phytonics glucobalance bij gaan geven en ondanks dat ze op de wei stond is ze niet bevangen geraakt. Uiteindelijk krijgt ze nu graszaadhooi en kan ik weer trainen, ze valt nu als een trein af. Hier even een beeld hoe ze is veranderd:
9 september
Afbeelding

19 oktober
Afbeelding

Voor ons is dit top spul, elke cent waard.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:45

Ik gaf suikerbalans, maar helaas toch hoefbevangen geraakt -O-

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:55

Ik heb goede ervaringen met phytonics bij een paard dat serieus intensief getraind wordt, nauwelijks op gras staat, maar alsnog dik wordt van de lucht :roll:
Het gaat nu heel goed; weer goed op gewicht, en het gewicht blijft nu perfect onder controle.
Het wordt goed gegeten door een beetje daily plus van Pavo.

SandraWierda

Berichten: 1415
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 22:55

Skessa_ schreef:
Ik gaf suikerbalans, maar helaas toch hoefbevangen geraakt -O-


Dat is van Vitalstyle?

SandraWierda

Berichten: 1415
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 22:57

puppy1128 schreef:
Toen ik de glucobalance probeerde merkte ik geen verschil.
Nu voer ik een poosje die van horseflex, geen idee of het door de poeder komt aangezien hij ook verhuisd is. Maar kon iig 24/7 op een gras track staan. In het begin met een graasmasker (met een groot gat door slijtage :') ) en daarna zonder. Geef het nu nog een week en daarna proberen zonder (en hopelijk pas starten met het gras seizoen). Aangezien ondertussen met al die regen een groot deel stuk is gelopen.


Dat is deze ?

https://www.horseflex.nl/product/glucos ... DUQAvD_BwE

Hoeveel geef je daar van in grammen zeg maar? Om ook even vergelijk te kunnen maken hoeveel je ergens van moet geven. De rest is redelijk vergelijkbaar wat betreft hoeveelheid.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:59

SandraWierda schreef:
Skessa_ schreef:
Ik gaf suikerbalans, maar helaas toch hoefbevangen geraakt -O-


Dat is van Vitalstyle?


Klopt!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:27

Skessa_ schreef:
Ik gaf suikerbalans, maar helaas toch hoefbevangen geraakt -O-


Dat kan met elk van de middelen; het is natuurlijk maar één onderdeel van een heel management.

Anoniem

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 05:41

Ik geef Gluco balance van Phytonics, het wordt goed gegeten als ik het voer een beetje nat maak. Heel tevreden over. Ik geef het zowel aan mijn eigen als aan de pony van mijn stalgenoot. Suikerbalans deed bij beide niets.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:35

Phytonics, Gluco Balance Paard (poeder)

Deze. Heb de rest ook uitgeprobeerd deed allemaal niks of te weinig en dat in het winter seizoen dus die durfde ik in de zomer niet eens te gebruiken. Mijn pony blaast ernorm op door de suikers/ harde hals en krijgt het daarom. In de zomer 2 schepjes in de winter 1.
Ik google elke keer als ik het moet kopen en kan hem zo altijd wel ergens met korting kopen

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:03

Suikerbalans van Vitalstyle deed hier niks behalve dat allebei de koudbloeden na een dag weer een harde manenkam hadden. Ik gaf daarvoor Glucobalanca van Phytonics en na de Suikerbalans die ook weer gaan geven. Manenkam was snel weer zacht en geen hoefbevangenheid (de shet is er gevoelig voor). De anderen heb ik geen ervaring mee.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:08

Nikass schreef:
Skessa_ schreef:
Ik gaf suikerbalans, maar helaas toch hoefbevangen geraakt -O-


Dat kan met elk van de middelen; het is natuurlijk maar één onderdeel van een heel management.


Dat snap ik wel, maar lees hier al in meerdere reacties dat andere er geen verschil mee merkte.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:09

Hier op stal werkt phytonics supergoed, 2 schepjes per dag. Soepele manenkam en ondersteunt het afvallen.
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 23-10-23 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:09

Hier al jaren de Glucobalance van Phytonics, waar ik steeds bij terug kwam. De Horseflex deed ook prima werk maar moest ik verhoudingsgewijs meer poeder van geven wat hij minder makkelijk at.

Halverwege dit weideseizoen een zakje Gluco Totaal van praktijk Tao meebesteld en dat ging eigenlijk ook heel goed én verhoudingsgewijs juist minder poeder dan de Phytonics.
Ik ga volgend weideseizoen starten met deze en dan bekijken hoe hij het er op doet.