Omdat ik zelf struggle met het voeren van m’n shetje was ik benieuwd wie mij kan helpen.
Ik heb een grote shetlander (1.13 schoft) van 31 jaar. Ze loopt per week 3 uurtjes in de kinderlesjes ongeveer 1 uur per dag. Ze is nog heel fit voor haar leeftijd en vind het lopen is de lessen leuk.
Nu ze ouder wordt valt ze wat logisch is in de winter wat in en haar verharing gaat moeizamer. Ze heeft lichte cushing maar met medicijnen was er geen verschil.
Ik geef haar nu een halve kilo 18+ voer en 50gr pavo vital met lijnzaadolie per dag.
Ik volg even, ik heb een 33 jarige shetlander die niet echt meer hooi kan eten vanwege haar gebit. Ze krijgt twee keer per dag een kilo mix (droog) van seniores priores, basisbrok/muesli en zemelen.
Ze is negatief op cushing maar ik zou haar nog steeds wel wat dikker willen zien.
Ik voerde mijn oudje zupa, die is daar heel goed op aangekomen. Was echt een kieskeurige eter. Mijn andere paard is niet oud maar mag ook wat extra om op gewicht te blijven en die is een beetje uitgekeken op de zupa, ook speedibeet blieft hij niet erg dus nu ook een beetje zoekende voor hem.
ellepel
Geplaatst: 22-04-23 21:06
een schep muesli door de zupa doen. die van mij heeft soms ook dagen dat ze moeilijk eet en dan gaat er een schep muesli door. en dan gaat alles met smaak naar binnen. ik geef dan wel gewoon pavo 18 plus
Bij mijn oude paard had ik heel goede resultaten met de masters senior slobberbrok. Het werd met smaak gegeten en zette echt aan. Pavo podo grow deed hij het ook super op. De combinatie was helemaal top. Nu voer ik graanvrij aan mijn huidige paard dus deze producten gebruik ik niet meer. Moet je zelf even beoordelen of het te doen is qua suiker en zetmeel enzo. Ik had natuurlijk wel een groot paard, warmbloed en niet zo gevoelig voor bevangenheid en dergelijke
ellepel
Geplaatst: 22-04-23 21:16
ja is ook goed voer! ik meng dat sowieso met de equifyt zupa, en bij die van mij gaat er nog een schep fibernuggets doorheen,maar dat is een tinker,daar gaat wat meer in dan in een shetlander
maar ik denk dat de zupa met een muesli laag in suiker ook prima kan voor nu