equus_2005 schreef:Goedemorgen,
Mijn dochter heeft zo’n examen vrees wanneer zei de les wagen in stapt voor haar examen klapt ze dicht verstijfd ze van de stres.
Waardoor ze stomme dingen doet. Dit was ook altijd al het geval op school bij proefwerken en haar examen.
Heeft er iemand misschien een tip?
Ivm ze eind januari weer af moet rijden.
Renee schreef:Op school zat merkte ik ook de strubbelingen met testen door faalangst. Bij het theorie examen kon ik me ook niet rustig houden en moest ik opnieuw. Voor het praktijk examen had ik ook bij de examinator aangegeven dat er spanning zat. Mijn mazzel was echt de examinator die me gerust stelde en rustig corrigeerde wanneer ik iets uit spanning niet netjes deed. Dit deed hij door nadat er iets niet helemaal juist ging er vragen over te stellen om te peilen of ik het wel begreep. Daarna viel ook snel het kwartje dat ik een stapje vergeten was. Voor mijn examinator was dat genoeg om te zien dat het goed zat en heb ik mijn rijbewijs in 1 keer gehaald. Met een faalangst examen heb ik geen ervaring. Maar met eerlijkheid heb ik heel veel bereikt!
Spenk schreef:Renee schreef:Op school zat merkte ik ook de strubbelingen met testen door faalangst. Bij het theorie examen kon ik me ook niet rustig houden en moest ik opnieuw. Voor het praktijk examen had ik ook bij de examinator aangegeven dat er spanning zat. Mijn mazzel was echt de examinator die me gerust stelde en rustig corrigeerde wanneer ik iets uit spanning niet netjes deed. Dit deed hij door nadat er iets niet helemaal juist ging er vragen over te stellen om te peilen of ik het wel begreep. Daarna viel ook snel het kwartje dat ik een stapje vergeten was. Voor mijn examinator was dat genoeg om te zien dat het goed zat en heb ik mijn rijbewijs in 1 keer gehaald. Met een faalangst examen heb ik geen ervaring. Maar met eerlijkheid heb ik heel veel bereikt!
Dat is echt niet standaard ofzoin mijn ervaring boeide dat de examinators weinig dan moest je maar een faalaangst examen boeken.
Wat zou kunnen is dat jij toevallig afgereden hebt bij iemand die faalangst examens afneemt. De persoon die dat bij mij deed was ook een wereld van verschil. Ook vragen stellen etc.
Renee schreef:Op school zat merkte ik ook de strubbelingen met testen door faalangst. Bij het theorie examen kon ik me ook niet rustig houden en moest ik opnieuw. Voor het praktijk examen had ik ook bij de examinator aangegeven dat er spanning zat. Mijn mazzel was echt de examinator die me gerust stelde en rustig corrigeerde wanneer ik iets uit spanning niet netjes deed. Dit deed hij door nadat er iets niet helemaal juist ging er vragen over te stellen om te peilen of ik het wel begreep. Daarna viel ook snel het kwartje dat ik een stapje vergeten was. Voor mijn examinator was dat genoeg om te zien dat het goed zat en heb ik mijn rijbewijs in 1 keer gehaald. Met een faalangst examen heb ik geen ervaring. Maar met eerlijkheid heb ik heel veel bereikt!
Gebruikers op dit forum: Bytespider, laura_estee en 9 bezoekers