Afrijden ( auto )

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

equus_2005

Afrijden ( auto )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-22 10:06

Goedemorgen,

Mijn dochter heeft zo’n examen vrees wanneer zei de les wagen in stapt voor haar examen klapt ze dicht verstijfd ze van de stres.
Waardoor ze stomme dingen doet. Dit was ook altijd al het geval op school bij proefwerken en haar examen.

Heeft er iemand misschien een tip?
Ivm ze eind januari weer af moet rijden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:11

equus_2005 schreef:
Goedemorgen,

Mijn dochter heeft zo’n examen vrees wanneer zei de les wagen in stapt voor haar examen klapt ze dicht verstijfd ze van de stres.
Waardoor ze stomme dingen doet. Dit was ook altijd al het geval op school bij proefwerken en haar examen.

Heeft er iemand misschien een tip?
Ivm ze eind januari weer af moet rijden.

Er is de mogelijkheid om een faalangst examen te doen!
Dan kan ze tijdens het rijden volgens mij 2x even een momentje nemen om tot rust te komen. Even uitstappen en frisse lucht happen

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Spenk

Re: Afrijden ( auto )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:12

Een faalangst examen doen! Dat is echt een wereld van verschil. Je kan inderdaad meerdere keren een time out nemen onderweg en ze nemen veel meer de tijd voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:13

Ik sluit me aan bij de anderen: vraag een faalangstexamen aan. Bij mij is dat uiteindelijk niet nodig geweest, maar de wetenschap dat de mogelijkheid er eventueel was als ik door de stress zakte, was echt een hele geruststelling!

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:20

Ze kan ook een tabletje propranolol via de huisarts krijgen om die zenuwen tegen te gaan.
Ik had er ook enorm last van, klap enorm dicht bij presentaties en examens en propranolol van de huisarts gekregen bij mijn rijexamen en dat heeft mij heel erg geholpen met dat ik geen zenuwen heb gevoeld.

~ ~

[o]

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:23

Op school zat merkte ik ook de strubbelingen met testen door faalangst. Bij het theorie examen kon ik me ook niet rustig houden en moest ik opnieuw. Voor het praktijk examen had ik ook bij de examinator aangegeven dat er spanning zat. Mijn mazzel was echt de examinator die me gerust stelde en rustig corrigeerde wanneer ik iets uit spanning niet netjes deed. Dit deed hij door nadat er iets niet helemaal juist ging er vragen over te stellen om te peilen of ik het wel begreep. Daarna viel ook snel het kwartje dat ik een stapje vergeten was. Voor mijn examinator was dat genoeg om te zien dat het goed zat en heb ik mijn rijbewijs in 1 keer gehaald. Met een faalangst examen heb ik geen ervaring. Maar met eerlijkheid heb ik heel veel bereikt!

Spenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:25

Renee schreef:
Op school zat merkte ik ook de strubbelingen met testen door faalangst. Bij het theorie examen kon ik me ook niet rustig houden en moest ik opnieuw. Voor het praktijk examen had ik ook bij de examinator aangegeven dat er spanning zat. Mijn mazzel was echt de examinator die me gerust stelde en rustig corrigeerde wanneer ik iets uit spanning niet netjes deed. Dit deed hij door nadat er iets niet helemaal juist ging er vragen over te stellen om te peilen of ik het wel begreep. Daarna viel ook snel het kwartje dat ik een stapje vergeten was. Voor mijn examinator was dat genoeg om te zien dat het goed zat en heb ik mijn rijbewijs in 1 keer gehaald. Met een faalangst examen heb ik geen ervaring. Maar met eerlijkheid heb ik heel veel bereikt!

Dat is echt niet standaard ofzo :) in mijn ervaring boeide dat de examinators weinig dan moest je maar een faalaangst examen boeken.

Wat zou kunnen is dat jij toevallig afgereden hebt bij iemand die faalangst examens afneemt. De persoon die dat bij mij deed was ook een wereld van verschil. Ook vragen stellen etc.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:30

Bachbloesem druppels misschien? Simpel en goedkoop te proberen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:39

Ik heb uiteindelijk bij de 4de keer afrijden pilletjes van de huisarts gehad voor faalangst. Ik was er de eerste keer echt nog niet aan toe om af te rijden. In de tweede keer reed ik door omstandigheden in een voor mij onbekende auto. De derde keer had ik eigenlijk moeten slagen, maar ik maakte van die stomme foutjes die ik normaal niet maakte tijdens de gewone lessen. En dat was overigens al een faalangstexamen, dus de 4de keer maar met pilletjes ook om de zenuwen te drukken.

Alex en Jorie <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:45

Spenk schreef:
Renee schreef:

Dat is echt niet standaard ofzo :) in mijn ervaring boeide dat de examinators weinig dan moest je maar een faalaangst examen boeken.

Wat zou kunnen is dat jij toevallig afgereden hebt bij iemand die faalangst examens afneemt. De persoon die dat bij mij deed was ook een wereld van verschil. Ook vragen stellen etc.

Ik ging er ook niet vanuit dat het de standaard is maar het is wel het enige advies wat ik mee kan geven. Met een faalangst examen heb ik geen ervaring. Wel heb ik een tussentijds examen gedaan en dat verliep eigenlijk het zelfde. Dus mijn ervaring is dat een open en eerlijk gesprek met de examinator mij er doorheen heeft getrokken.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:46

Renee schreef:

Dit had ik ook! 2x gezakt en de 3e keer zo nerveus dat ik bijna trillend in de auto zat, dit aangegeven bij de examinator en ontzettend veel geluk gehad dat hij daar begrip voor had. Ik mocht in alle rust foutjes corrigeren en hij vroeg door waarom ik iets deed en wat voor gedachtegang ik had. Achteraf had ik na de 1e keer zakken veel beter een faalangstexamen kunnen aanvragen, want als ik een examinator had getroffen die er geen begrip voor had gehad was ik de 3e keer gewoon weer gezakt. Wat bij mij ook hielp is dat ik mijn rij-instructeur had verteld dat hij maar gewoon het gesprek gaande moest houden zodat er geen stilte viel, daar werd ik heel nerveus van, waar het over ging maakte me geen bal uit, zolang hij maar bleef praten :D

Ik zou dus zeker kijken naar een faalangstexamen!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:56

Dit topic is geplaatst op VS-> vragen over voeding en supplementen. Verplaatsen lukt helaas niet omdat de plaatser nog niet genoeg paardgerelateerde berichten heeft geplaatst.
Vandaar dat ik het topic sluit.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten