Ik zal het proberen kort te houden.

Per januari zijn we verhuisd van stal. De nieuwe stal voerde kuil (absoluut geen voorstander van, maar was verkeerd voorgelicht). Dat at 'ie wel een stuk beter, hij deed er nog steeds heel lang mee, maar at het in principe op en bleef een ruwvoer buikje houden. Daarentegen wel chronische diaree en veel proppen (slecht gebit). Op advies van zijn arts heb ik 'm uiteindelijk op onverpakt hooi mogen overzetten. Diaree is over en proppen zijn niet meer aan de orde, dus top. Nu doet zich alleen een nieuw probleem voor: hij eet het zeer slecht. Hij staat ongeveer 6 uur op het gras (net weer een nieuw stuk land dus lekker lang gras) en heeft vervolgens hooi op stal. Hij eet nog geen plak per dag op in de overige uren. Hij 'teert' dus eigenlijk op zijn dagdeel gras. Hij is dus ook erg leeg na zijn laatste rib en valt flink af. Hij had op het moment ook wel teveel vetjes dus het was geen overbodige luxe, maar het moet natuurlijk niet te snel gaan en/of aan blijven houden. Pony staat overigens op stro en knabbelt daar op zijn tijd ook op.
Naast het hooi krijgt hij overigens ook nog wel krachtvoer, wat ik meng met een ruwvoermix. Alleen het krachtvoer eet meneer tussen de ruwvoermix uit. Inmiddels al veel verschillende merken ruwvoermix gehad, maar met weinig succes. Ik voer de zak wel altijd gewoon op (als in verdwijnt dus in zijn stalbedekking

Iemand toevallig tips/ervaringen wat te doen? Misschien maak ik mij ook te druk, maar het afvallen in combinatie met zijn veranderende humeur maakt wel dat het mij niet lekker zit.
Kanttekening: de andere paarden op die die ook hooi krijgen vallen er gewoon op aan, dus er lijkt weinig verkeerd met het hooi.