Goedenmiddag. Ons paard heeft laatste 2 mnd lastvan mestwater. Geef ze nu standaard maandelijks 1week vlozaad ivm zand. Staat op paddock met daarnaast zand wat we iedere keer aanvegen voordat ze hooi krijgt.
De vorige keer was het mestwater weg 1 week vlozaad. Maar nu niet. Heb nu vd da poedervorm med gekregen om mest vaster te maken waardoor ze hopelijk minder mestwater verliest. Momenteel ook peesblessure waardoor ze ook niet voldoende kan bewegen. Nu vertelde iemand mij dat ik bietenpulp moet gaan geven ivm darmflora? Iemand hier ervaring mee #radeloos van #
Momenteel smorgens klein beetje luzerne met supplementen erdoor en onbeperkt hooi ..verder niks omdat ze nu ook stilstaat ivm blessure. Normaal krijgt ze krachtvoer erbij
Ik zou eerst proberen uit te zoeken waar het mestwater door ontstaat. Misschien beginnen met een bloedonderzoek?
Verder voer ik mijn (bijna chronische) diareëer sinds kort Veendrenk en dat werkt heel goed. Had wat tijd nodig voor ik effect zag maar nu hele mooie mestballen.
Ik ben er vanaf sinds ik beperkt voer. De doorvoersnelheid was bij die van mij gewoon te hoog. Allerlei poeder en brokken gegeven maar het hielp tijdelijk. Gewoon minder eten was de oplossing
Mijne had op een gegeven moment ook mestwater. Heb in eerste instantie dit proberen op te lossen met sand clear van de ej (gewoon een zandkuur aangezien hij op een wei met veel zand staat). Dit heeft bij de mijne geholpen. Nu geef ik geregeld een kuur tegen het zand om dit te voorkomen.
Hier kreeg één van de paarden net mestwater van bietenpulp. Vaak helpt het al om gewoon meer eiwitten te gaan voeren, bijv een schep luzernebrok of esparcette erbij ofzo. Altijd het proberen waard
Mijn paard krijgt mestwater van te grofstengelig hooi. Ze heeft diastasen in het gebit en kan het grove spul niet goed kauwen. Dus gebit evt na laten kijken?