Fiberforce combineren met pianissimo

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Onemillion

Fiberforce combineren met pianissimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-22 13:55

Hallo allemaal ,
Ik had een vraagje..
De paarden krijgen hier altijd een basisbrok maar nu ben ik voor mijn hevige merrie toch het voer aan het aanpassen.
Aangezien de hoge suikers in de pianissimo vroeg ik me af of ik de fiberforce mag mengen ermee?
Mengen jullie soms of laten jullie het voer in zijn geheel?
Hoe doen jullie dit ?
Ik kan bv smorgens de pianissimo en savonds fiberforce doen of mag ik de zakken gewoon mengen samen onder elkaar?

Ook geef ik soms eens slobber ook van cavalor , dat mag ook gewoon over de normale voeding ? Of doen jullie dat appart ? Door de slobber neemt ze haar magnesium ( infocus ) goed.
Dankjewel

different1

Re: Fiberforce combineren met pianissimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:57

Waarom de pianissimo niet helemaal weg laten?
In principe kun je prima mengen hoor.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:59

Ja hoor, die kun je gewoon mengen. Ik meng ook meerdere dingen door elkaar. Maar bewaar het overigens wel apart. Ik meng het dus pas in de voerbak.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop
Veilig kruiden en planten plukken voor je paard: Koop nu digitale wildplukkaarten: https://www.equinoji.nl/product/1132612 ... lukkaarten

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:04

Vraag het Jets hier op bokt, zij werkt bij Cavalor, zij weet alles over voeren

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:34

je kan gewoon alles mengen, dat maakt op zich niks uit.
Afhankelijk hoe je voert (de aanbevolen hoeveelheid per dag => moet je even berekenen hoeveel je van elk moet geven. Als je een beetje fiberforce als extra geeft maakt dat niet zoveel uit.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:10

Als je de pianissimo alleen geeft omdat ze heftig is kun je ook overwegen om het supplement calm te gebruiken van cavalor en enkel fiberforce te voeren, maar mengen kan ook gewoon.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:41

Ik meng Fiberforce met Endurix, mede om het kauwen meer te stimuleren (en pony eet Fiberforce niet als ik die los voer). Slobber voer ik ook met een beetje Fiberforce voor het kauwen, anders eet ie zijn eventuele supplementen/medicatie ook niet. Gaat beide prima.

Ik zou niet teveel verder gaan klieren met extra rustgevende middelen. Mijn pony was ook erg scherp op zijn vorige voer en had in het begin van de training moeite om zijn energie te regelen en zat het hem in de weg, maar kwam aan het einde van marathon training tekort in energie. Daarom overgestapt naar Endurix icm Fiberforce en hij heeft zijn relax mix ook niet meer nodig. Had dit veel eerder moeten doen, hele fijne bewerkbare en langdurige energie! Soms is het wisselen naar het juiste voer voldoende om ze rustiger in het koppie te krijgen (zonder energie verlies voor de trainingen) en zijn aanvullende supplementen helemaal niet meer nodig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:39

_Zoe schreef:
Als je de pianissimo alleen geeft omdat ze heftig is kun je ook overwegen om het supplement calm te gebruiken van cavalor en enkel fiberforce te voeren, maar mengen kan ook gewoon.

Pak dan gewoon normale magnesium :+

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie