Paard wat stijf/stalbenen

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hieperdi

Paard wat stijf/stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-22 15:51

Hoi goedemiddag :)

Ik zou graag eens willen weten wat jullie geven of doen tegen wat stijfheid en stalbenen. Mijn paard staat van medio nov/april van 8 tot 5 op de wei en in de zomer 24/7. Mijn osteopaat raadde pas geleden aan om vitamine e+selenium bij te voeren, maar ik ben toch meer iemand van het meten is weten, dan zomaar wat te gaan voeren.

Ik heb het bloedonderzoek vandaag binnen gehad en al zijn waardes waren uitstekend. De dierenarts ziet zelde zulke precieze waardes 8-) Magnesium vitamine e etc dat zit dus allemaal goed. En het bijvoeren hiervan is dus zinloos. Nu viel mij oog op het voeren van aminozuren, maar ik weet niet of dat wel gaat helpen. Souplessemix van de paardendrogist vond ik ook intressant. Ik ben benieuwd naar jullie ondervindingen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:09

Elisa2

Re: Paard wat stijf/stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:35

Hoe oud is je paard?

Als stijfheid door artrose komt dan zou ik eerder denken aan glucosamine/ MSM/ hylaronzuur etc.

Kleefkruid is een goede voor de lymfen en de afvalstoffen afvoeren daar uit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-22 15:53

Elisa2 schreef:
Hoe oud is je paard?

Als stijfheid door artrose komt dan zou ik eerder denken aan glucosamine/ MSM/ hylaronzuur etc.

Kleefkruid is een goede voor de lymfen en de afvalstoffen afvoeren daar uit.

14 jaar! Oh de kleefkruid klinkt inderdaad ook wel goed.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:17

Wat wij ons oude paard met stalbenen altijd gaven was een paar stengels bleekselderij. Het ging erin als zoete koek en het hielp echt bij hem.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:51

Hier voeren we ook bleekselderij en knolselderij bij tegen stalbenen. Ooit door mijn vorige stalhouder aangeraden.

1994****J.J. Jazz E Jam****
2008****D'Molga**** Levantos II x Voltaire
2018****Neila D'Molga**** El Salvador x Levantos II
2020****Phalco**** Il est Balou x Levantos II

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:03

Mijn voormalig Lichte Tour paard heeft ook jarenlang dit probleem gehad.

Omdat ik ook niet zomaar iets wilde gaan voeren heb ik contact gezocht met de eigenaar van Paardensupplementen.

Omdat die van mij ook in de sport liep, zijn we ook voor een soepel en snel herstel van de spieren gegaan.
Mijn paard was hiermee van zijn stalbenen af en herstelde sneller na trainingen en zat dus in totaal veel lekkerder in zijn vel!

Ik ben dit gaan voeren;
Maar ze gaan graag met je in gesprek om iets passends te vinden.

https://www.paardensupplementen.nl/myoselen-e-2500.html

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-22 06:52

_Charlot schreef:

Omdat ik ook niet zomaar iets wilde gaan voeren heb ik contact gezocht met de eigenaar van Paardensupplementen.

Omdat die van mij ook in de sport liep, zijn we ook voor een soepel en snel herstel van de spieren gegaan.
Mijn paard was hiermee van zijn stalbenen af en herstelde sneller na trainingen en zat dus in totaal veel lekkerder in zijn vel!

Ik ben dit gaan voeren;

Oh wat intressant! Dankjewel ik ga er gelijk naar kijken

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 07:08

Ik zou een manueel lymfedrainage therapeut inschakelen. Als je wilt weten wat zo'n therapeut doet dan kan je eens een kijkje nemen op mijn site www.equinelymfedrainage.nl

Daarnaast kan je kleefkruid en brandnetel voeren voor het afvoeren voor afvalstoffen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:28

Ik lees even mee. Mijn merrie staat ook elke ochtend met stalbenen (4x). Ik zat ook te denken om kleefkruid/brandnetel te geven, maar ik vraag mij af of dat nog tegen kan werken voor de andere supplementen die ze krijgt (voor haar artrose bv).

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-22 06:37

Tancreda4 schreef:
Ik lees even mee. Mijn merrie staat ook elke ochtend met stalbenen (4x). Ik zat ook te denken om kleefkruid/brandnetel te geven, maar ik vraag mij af of dat nog tegen kan werken voor de andere supplementen die ze krijgt (voor haar artrose bv).

Ik denk niet dat dat kwaad kan. Ik denk dat ik voor de souplessemix ga van de paardendrogist. Er staan zeer veel goede revieuws bij

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 06:59

Heeft je paard dit ook in de zomer tijdens 24/7 wei?
Mijn merrie heeft na een nacht op stal meteen dikke benen, daarom blijft ze nu het hele jaar door dag en nacht buiten en dat helpt heel goed.
Weet natuurlijk niet of je die mogelijkheid hebt maar als het werkt zou het mooi zijn.

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:22

24/7 weide heeft mijn paard het niet. Stal altijd, maar ook nu ook ochtends nu ze snachts op paddock staat en overdag weide. Buiten staan is niet altijd de key, beweging wel. Maar dat doet ze te weinig in de paddock blijkbaar. Hier is het erger bij warmer weerm

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:32

michelle933 schreef:
_Charlot schreef:

Ik ben dit gaan voeren;

Oh wat intressant! Dankjewel ik ga er gelijk naar kijken

Succes! :D

Geef het wel even de tijd, bij die van mij duurde het wel 3 weken voor ik resultaat zag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie