Nou ik loop al een tijdje tegen een voer dilemma aan en krijg het gewoon niet graag zoals ik het zou willen.
Mijn paard is van zichzelf rank, maar ik weet dat ook zij gewoon wel vol kan zijn. Alleen hoe?
Mijn paard word recreatief bereden ongeveer 4 keer in de week, maar gaat dan wel op buitenrit van minimaal 2 uur. Voor de rest staat zo overdag op de wei (vrij kaal) maar krijgt wel onbeperkt hooi. Smorgens krijgt ze een halve schep dieetmix van subli gemengd met de ponybrok van subli dit word in de avond weer herhaald. De keuze van deze brokken heb ik gemaakt omdat mijn paard zeer gevoelig is voor suikers. Ik zou meer kunnen voeren van deze brokken, maar het zet gewoon niet echt aan om dikker van te worden plus het feit dat ze wel heter word wanneer ik meer voer en dat wil ik dus niet. Na het rijden krijgt ze bietenpulp en voor de smaak meng ik er de Nutrimash van Vitalbix doorheen. Helaas kan ik dit alleen voeren als ik zelf op stal ben, daar is verder niets aan te veranderen.
Toch heb ik het idee dat ik wellicht iets dagelijks bij moet voeren waar ze niet heter van word maar wat wel lekker aanzet. Misschien iets van Fiber-mix (Vitalbix) maar dan denk ik bij mijzelf, maar je voert al zoveel verschillende dingen. Ik zie dus door de bomen het bos even niet meer..

Oja paard heeft geen wormen of iets dergelijks! Ook is het paard goed gezond en topfit.
Jullie hulp is welkom!