Slueslimix vitalstyle VS nutrimash vitalbix

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dark7
Berichten: 191
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Slueslimix vitalstyle VS nutrimash vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 21:55

Zoals de titel al aangaf, mensen die ervaring hebben met een van beide, of wellicht beide?

Ik ben een tijd geleden overgestapt van vitalbix daily complete naar oerbalans vitalstyle dit omdat ze met vitalbix dc zand ging eten… en nu ik oerbalans voer is dat voorbij gelukkig.

Nu voer ik al zo’n 3 jaar nutrimash, prima tevreden over, maar gezien ik de oerbalans voer ben ik even gaan spieken bij vitalstyle en zag daar de slueslimix, qua ingrediënten geven beide merken niet alles vrij helaas, maar na wat “uitpluiswerk” lijkt het erop dat de Sluesli meer kruiden bevat dan de nutrimash…

Mocht je het voeren, gevoerd hebben. Of ook twijfelen of oriënterend zijn, hoor ik het graag :o

Maddy_Paola

Berichten: 1351
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:35

Dark7 schreef:
Zoals de titel al aangaf, mensen die ervaring hebben met een van beide, of wellicht beide?

Ik ben een tijd geleden overgestapt van vitalbix daily complete naar oerbalans vitalstyle dit omdat ze met vitalbix dc zand ging eten… en nu ik oerbalans voer is dat voorbij gelukkig.

Nu voer ik al zo’n 3 jaar nutrimash, prima tevreden over, maar gezien ik de oerbalans voer ben ik even gaan spieken bij vitalstyle en zag daar de slueslimix, qua ingrediënten geven beide merken niet alles vrij helaas, maar na wat “uitpluiswerk” lijkt het erop dat de Sluesli meer kruiden bevat dan de nutrimash…

Mocht je het voeren, gevoerd hebben. Of ook twijfelen of oriënterend zijn, hoor ik het graag :o


Ik heb de slueslimix gevoerd, zowel als muesli als als slobber, enige muesli laag in gehaltes die ze bleef eten zonder problemen, ideaal als ze met vitaminebrok al genoeg binnen krijgen maar je iets bij wilt geven om supplementen in te mengen, of gewoon voor t idee extra wil geven. De nutrimash zitten toch weer vitaminen in, en is 'geschikt voor sportpaarden, oudere en magere paarden' dus zet dan wel aan naar mijn idee, met een paard goed op gewicht zou ik dus eerder naar de slueslimix kijken. Kruiden zitten vaak zo miniem erin dat t geen mega effect heeft wn veilig om langere tijd aaneengesloten te voeren.

Overigens zijn van de slueslimix zeker wel alle ingrediënten vrij in te zien, dat vind ik wel t fijne aan vitalstyle, zijn heel transparant daarin

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Slueslimix vitalstyle VS nutrimash vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:04

Slueslimix, ik vind het top. Zowel droog als nat te voeren. Maar ik voerde het meestal nat met de zandkuur 1x per maand.
Voordeel dat er verder niets in zit, en ik gewoon mijn eigen keuze vitamine/mineralen brok bij kan voeren.

Enige grote nadeel vind ik wel, is dat het met grote regelmaat uitverkocht is. Daardoor besloten om want anders te gaan geven.

A_nouk

Berichten: 11659
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:05

Slueslimix is inderdaad met regelmaat uitverkocht als je een grootverbruiken bent kun je het beste 2 of meer zakken hebben staan. Plus wat ik ook al een paar keer heb gehad is dat de THT heel kort bij is.

Mijne krijgt het droog bij zijn Oerbalans om hem net wat meer vulling te geven.
Verder gebruik ik het af en aan nog wel eens om zijn supplementen te geven.

Ben een tijdje terug zelf ook geswitched van Vitalbix naar Vitalstyle. Mijne heeft vanaf het begin met lange tanden de Nutrimash gegeten. Op de Slueslimix val hij echt lekker aan. Moet ook zeggen dat ik persoonlijk de vitalstyle prodcuten een veel lekkerdere geur vind hebben.

Phonix
Berichten: 1184
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Slueslimix vitalstyle VS nutrimash vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:09

Weet iemand of er gluten in de Slueslimix zit?

Daihyo

Berichten: 88280
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Slueslimix vitalstyle VS nutrimash vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:08

Ik heb beiden gevoerd, maar werden beiden met lange tanden gegeten. Dus ik ben weer overgestapt op Marstall Bergwiesen mash. Die gaat er met smaak in.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Slueslimix vitalstyle VS nutrimash vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:29

Ik voer al een tijd oerbalans samen met slueslimix. Dit als volledig krachtvoer. Dus ze krijgt geen brokjes bij. Ben erg tevreden hier over. Eerst alleen de oerbalans (toen er nog geen slueslimix was) met brokken, maar ze bleef bultjes houden dus over gegaan op de slueslimix zodra deze er was (was al aan het zoeken toen) ze doet het er erg goed op. En geen bultjes meer door voer. Alleen 1 keer omdat er perongeluk (gene die voerde voor 1 keer wist niet dat ze geen brok mocht) brok was gegeven.

In januari ga ik tijdelijk over op vitalbix breed and grow omdat ze drachtig is. Hoop dat ze dit net zo graag eet als de slueslimix.

Idd af en toe niet leverbaar geweest. Maar hebben wat ingrediënten aangepast om die reden begreep ik (o.a.zonnebloemolie vervangen voor lijnzaadolie). Dus hopelijk nu beter leverbaar.

Heb met mijn verhaal ook op hun Facebook en instagram pagina gestaan. Met onze welsh a schimmel.