Graasmasker shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kayli135

Graasmasker shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 16:55

Hallo,
Ik heb een shetlander, ze staat sinds afgelopen kerst bij mijn zus.
Ze heeft het hartstikke naar der zin, 24/7 buiten rondrennen met het paard van mijn zus.
Echter ze eten samen en krijgen veel hooi sochtends en savonds, dit omdat het paard van mijn zus veel nodig heeft om op gewicht te blijven.
Mijn shetlander was voorheen perfect op gewicht, omdat ik haar apart eten kon geven, maar nu is ze moddervet aan het worden.
Mijn zus heeft een grote bak waar ze hooi in doet en diverse hooinetten, ze heeft de hooinetten zo hoog mogelijk gehangen, maar mijn kleine draak kan er nog steeds aan.

Dan eindelijk mijn vraag:
Wat is een goed graasmasker voor hooi, om de inname te beperken, meerdere maskers besteld maar die zijn puur voor gras, ze kan hier helemaal geen hooi mee eten. (Klein gat in t midden)
Ik heb wel gelezen dat er graasmaskers zijn waar ze hooi mee kunnen eten, maar ik kan alleen maar die met 1 gat vinden.
Iemand enige tips voor fijne maskers waar ze ook hooi mee kan eten?

tamary

Re: Graasmasker shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:43

Makkelijker kan je overgaan op bakken te hoog voor shet met los hooi, kan shet opvegen wat paard morst. Vul een hooinet met (gerste)stro ipv hooi zodat shet altijd genoeg buikvulling heeft zonder de calorien.
Of een bak waar shet wel bij kan met los hooi en dan kan standaard graasmasker wel.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie