Silicium, wat zijn jullie ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Silicium, wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 19:05

Sinds kort geef ik mijn paard op advies van de osteo Silicium. Nu heb ik er zelf verder geen ervaringen mee en geef het te kort om er uberhaupt iets over te kunnen zeggen.
Is er iemand die het al langere tijd geeft of gegeven heeft? Wat zijn jullie ervaringen, waarvoor voerde je het en heb je effect gemerkt?

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Silicium, wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:22

Ik heb het een halfjaar gevoerd tegen zand likken. Nul verschil, het hielp niet.

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Re: Silicium, wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 19:26

Huh? Tegen zandlikken? De werkzaamheid is voor het bevorderen van bindweefsel. Hoe zou het moeten werken tegen zandlikken?

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Silicium, wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:31

Silicium is een mineraal dat bij tekort tot zandlikken kan leiden. Mineralen kan je om meerdere redenen inzetten hè.

Rocamor

Berichten: 10932
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Silicium, wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:33

Als ze hier zandlikken (meestal in de periode dat ze wat heftiger verharen), voer ik ook silicium bij. Tot nog toe werkt dat goed.

Ik haal die van Heltie Horse

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 21:19

Daancha schreef:
Silicium is een mineraal dat bij tekort tot zandlikken kan leiden. Mineralen kan je om meerdere redenen inzetten hè.

Ah op die manier, echt meer als aanvulling voor een tekort. Ik dacht dat je het als hulpmiddel inzette om het zand uit het lijf te krijgen. Vandaar mijn verbazing haha. Maar dan snap ik het nu.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Silicium, wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:51

Voor zandlikken helpt het hier ook heel goed idd.

Ik geef het mijn oudste nu ook een 2-tal maandeb onder het voer voor zijn gewrichten en pezen. Hij lijkt wat soepeler te zijn. Maar heb hem nu met de terugkerende kou en nattigheid niet meer zien liggen of rollen dus of het daarbij ook helpt... Geen idee. Bij het warme weer stond hij wel sneller weer recht.