BCS paarden bespreken en foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:25

Gitana richting +05/ +1 vooral vanwege de billen foto. Vanaf de zijkant lijkt hij "strakker"

Jessica die lijkt me ook rond de 0,5 maar afhankelijk van een billen foto mss een +1

san4nie
Berichten: 3572
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:02

Ik ben ook wel heel benieuwd wat jullie van mijn ruin vinden. Ben denk ik echt te dikke paarden gewend. En hij is in het verleden veel te mager geweest. Dus kan het denk ik niet goed objectief beoordelen.
Afbeelding
Afbeelding

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:43

Wat een interessant topic. Veel paarden bij ons op stal zitten toch wel op een 1 en een enkele uitzondering op 2.

Nu ben ik benieuwd wat jullie van mijn paard vinden.

Afbeelding

Afbeelding
Heb geen goede standfoto zonder zadel :')


san4nie schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd wat jullie van mijn ruin vinden. Ben denk ik echt te dikke paarden gewend. En hij is in het verleden veel te mager geweest. Dus kan het denk ik niet goed objectief beoordelen.
[ [url=m/Jj2ZKr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p9YPS2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zou ik een 1 geven denk ik.
Vind het nog lastig te beoordelen allemaal.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:06

@Liez, jouw paard zou ik een +1 geven. Bespiering behouden of zelfs hopelijk laten groeien en dan net ff wat vet minder. Droger trainen. (Wel een knapperd zeg!)

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:53

San en Liez zou ik beide een +0,5 geven.

Nog even terugkomend op die van mij, heb een billenfoto gemaakt. Dan wordt het zo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:34

Ben ook wel benieuwd wat jullie van mijn 5 jarige denken. Is een hele strijd geweest om hem weer te doen aankomen want heeft in april een bloedworminfectie gehad en vindt het moeilijk in te schatten of hij nu goed is of nog mag aankomen, omdat ik eigenlijk enkel te dikke paarden ken. Is onbespierd wegens tijdsgebrek langs mijn kant door studies, maar hieraan gaat gewerkt worden komende tijd. Paard stond wel op ongelijke ondergrond dus billen lijken hoger dan schoft maar is in realiteit niet zo. Afbeelding
Afbeelding
(Sorry voor het vieze paard, iets met 24/7 buiten := )

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:43

Ik vind hem heel moeilijk te beoordelen. Lijkt wel op een gezond gewicht te zijn, maar als je een rechte lijn trekt van schoft naar kruis is hij wel degelijk serieus overbouwd.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:31

Avalanche schreef:
Ik vind hem heel moeilijk te beoordelen. Lijkt wel op een gezond gewicht te zijn, maar als je een rechte lijn trekt van schoft naar kruis is hij wel degelijk serieus overbouwd.


Hij staat helemaal scheef, kijk eens naar de afstand tussen die muur en zijn voor- en achterbenen op de eerste foto ;) zijn kont is daardoor veel dichterbij de camera, zo is elk paard vrij snel "overbouwd"

@Noukie, ik vind het geen hele goede foto's maar zou op basis hiervan zeggen BCS 0 met bespiering die tegenvalt (maar dat stip je al zelf aan, niet zo vreemd als hij niet of nauwelijks werkt).

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:40

Hoi hoi,
Ik ben zeer benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden. Het is een Arabische volbloed, en die krijgen toch best gauw een rond buikje, vaak in de nek en billen minder.
Afbeelding

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 08:19

Wat een leuk en informatief topic!

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn paard vinden kwa gewicht. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en begin nu pas een beetje het idee te krijgen dat hij richting een mooi gewicht gaat. Wat vinden jullie? Misschien ligt het ook gewoon aan het feit dat ik heb behoorlijk iel heb gekocht en dat beeld er niet helemaal uit krijg := .

Guus februari 2021 (bijna 4 jaar):
Afbeelding
Niet actief in het werk, hij liep misschien 1 x in de week

Guus afgelopen maart (5 jaar):

Afbeelding
Afbeelding
Actief 5x in de week in training

Afgelopen week:

Afbeelding

Nu loopt hij nog een keer of 2 a 3 in de week, in opbouw.

Wat denken jullie?

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:33

Ik begin verschil te zien, bovenste 3 foto's van eerder, onderste 3 recent. Volgens mij zie ik iets verschil.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:13

Oeh de hartvormige billen....... krijgt een +2 om die reden, zeker omdat het een warmbloed is.

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:17

Avalanche schreef:
Oeh de hartvormige billen....... krijgt een +2 om die reden, zeker omdat het een warmbloed is.

Het is een koudbloed, freiberger.
Maar dacht te zien dat het iets minder was geworden. Vergelijking foto 1 en 2....

Jorex

Berichten: 9978
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:21

Die is van een +ver boven de 2 ergens inderdaad wel iets bijgekomen maar bij lange na niet genoeg. Nog steeds +2 op de onderste fotos.

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:22

Het is wel minder, maar nog wel te zwaar hoor := sorry :o

IngeK
Berichten: 882
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:23

Avalanche schreef:
Oeh de hartvormige billen....... krijgt een +2 om die reden, zeker omdat het een warmbloed is.


Een Freiberger is een koudbloed inderdaad. Dat maakt het zo lastig met dit ras. Natuurlijk moet een koudbloedpaard óók niet te dik zijn, maar zoek maar eens een kont van een Freiberger met een 'dakvorm'... Die zijn schaars denk ik. Dus ja, moet je je dat dan als doel stellen? Ik vind het lastig.

Dat gezegd hebbende ben ik bang dat ik ook nog niet veel verschil zie in de foto's van chery ;-) Maar die van mijn eigen Fribi post ik maar niet... Hopelijk helpt het koudere weer een beetje mee in de verbranding...

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:26

Avalanche schreef:
Het is wel minder, maar nog wel te zwaar hoor := sorry :o

Ja dat weet ik, maar ik merk zeker verandering ook met de singel.
En buiklijn.

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:27

IngeK schreef:
Avalanche schreef:
Oeh de hartvormige billen....... krijgt een +2 om die reden, zeker omdat het een warmbloed is.


Een Freiberger is een koudbloed inderdaad. Dat maakt het zo lastig met dit ras. Natuurlijk moet een koudbloedpaard óók niet te dik zijn, maar zoek maar eens een kont van een Freiberger met een 'dakvorm'... Die zijn schaars denk ik. Dus ja, moet je je dat dan als doel stellen? Ik vind het lastig.

Dat gezegd hebbende ben ik bang dat ik ook nog niet veel verschil zie in de foto's van chery ;-) Maar die van mijn eigen Fribi post ik maar niet... Hopelijk helpt het koudere weer een beetje mee in de verbranding...


Fribi vreetgraag. Inderdaad ze hebben een ronde kont. Ik ken geen fribi met een dak vormig kont.

Maartje_M

Berichten: 9396
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:30

De drie hierboven:
De arabier een +1 denk ik. Ben wel benieuwd naar een billen-foto, maar ik vind haar vrij rond

Guus vind ik eigenlijk wel best wel ok zo, een 0

Met die van Chery ga ik met Avalanche mee, +2, echt te zwaar. Ik ben het er wel mee eens dat het ietsje beter is, vooral de billenfoto

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:31

Ik vind de kont niet zo zorgwekkend, wel hoeveel vet hij op de romp heeft zitten. Daardoor neig ik nog steeds naar +2.

Maar losgezien van fatshamen :P hij is een leukerd zeg!

Jorex

Berichten: 9978
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:46

@chery, mijn kont foto's van mijn shetlanders is denk ik waar je wat heen moet. Nog wel ronde vormen maar geen hartje meer. Maar het is en blijft lastig, mijn ene shetland is qua vorm gewoon model tafel, mijn andere iets minder. Ik hoop vooral dat die van mij met hun binnenkort een maand rust niet naar +2 schieten. Ik probeer ze nu nog zoveel mogelijk beweging te geven en zo schraal mogelijk te houden.

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:54

Jorex schreef:
@chery, mijn kont foto's van mijn shetlanders is denk ik waar je wat heen moet. Nog wel ronde vormen maar geen hartje meer. Maar het is en blijft lastig, mijn ene shetland is qua vorm gewoon model tafel, mijn andere iets minder. Ik hoop vooral dat die van mij met hun binnenkort een maand rust niet naar +2 schieten. Ik probeer ze nu nog zoveel mogelijk beweging te geven en zo schraal mogelijk te houden.


Ja het is moeilijk.
Ik rij toch zeker 5x per week

Hhilde

Berichten: 7462
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:00

Oh wat een prachtig dier Chery <3

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:25

Hhilde schreef:
Oh wat een prachtig dier Chery <3

Dank je! Ik ben echt super blij met haar!

IngeK
Berichten: 882
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:44

Geïnspireerd door de hartvormige konten- en koudbloeden-discussie heb ik ook even een fotootje van mijn tweejarige tinker gemaakt vandaag.

Hij was begin van de zomer wat schraal en wat kwakkelend, dus ik ben erg blij hoe hij er nu uitziet. Ik wil graag dat hij zijn energie in groeien steekt en wat reserves heeft om de winter in te gaan. Misschien een plus halfje zou ik hem nu zelf geven. Maar zelfs deze smalle puppy heeft dus een hartvormig kontje.

Afbeelding

(Dikke Freiberger op de achtergrond)

Afbeelding

(Ik weet het, je kan niets aan deze hals zien...)