Vitalbix VS vitalstyle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dark7
Berichten: 182
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 19:47

Zijn er meer mensen die getwijfeld hebben tussen de vitalstyle oerbalans VS vitalbix daily complete ?

Graag hoor ik jullie ervaring en eventueel rede waarom je de een of de ander hebt gekozen.

Zeker qua inhoud vitamine en mineralen.

Ik was altijd pro metazoa maar sinds de veranderingen dit jaar of vorig jaar twijfel ik.

Voer nu vitalbix daily ( sinds 5 dagen)maar merk dat ze zand aan het likken is.
* staat op zo goed als onbeperkt redelijk arm ruwvoer ( met analyse) dit vanwege lymfeproblemen

Krijgt supplementen : magnesium/vit E/ biotine
Kruiden: lymfekruiden & kurkuma van equine Motion
Lijnzaad vitalbix met vit E

nu hoorde ik veel mensen over de oerbalans, vandaar de vraag naar jullie mening/ visie :o


Alvast bedankt :D

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:55

Geen twijfel tussen vitalbix en vitalstyle. Wel positieve ervaring met Oerbalans, geef het nu al jaren en kleine kwaaltjes zijn er opeens niet meer (denk aan scheurtjes in hoeven, mok door zon en nattigheid). Kan toeval zijn, maar ik blijf het lekker geven :)) Dus super tevreden. Variant met poeder eet hij alleen met iets van lijnzaad, brokjes vind ik makkelijker.

In de zomer trouwens met glucobalance + scheutje lijnzaad.

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:01

Hier ook oerbalans, had vitalbix maar ze doen het beter op oerbalans.

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:11

Ik heb beide gevoerd. Momenteel nog even vitalbix omdat de ton leeg moet maar voor mijn gevoel deed ze het beter op de oerbalans (minder schuren etc.)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:20

Hier ook oerbalans.
Daily Complete word slecht gegeten.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:40

Ik voer nu oerbalans, die van mij werd heel rillig op de vitalbix. Zowel op pavo vital als op oerbalans gewoon mijn normale pony terug

Dark7
Berichten: 182
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 20:49

@lienC groot gelijk als je gevoel dat zegt moet je dat volgen :j fijn dat de kwaaltjes weg zijn!
@marjanB bedankt voor je reactie fijn dat ze het goed doen bij jou ook!

@elinask dankjewel voor je reactie, hier ook net een zak open, gelukkig voert een vriendin ook dc en kan hij daarheen

@ saams Thnkx voor je reactie, qua eten eet die van mij echt alles gelukkig ( een hand psylium zaadjes eet ze ook t liefst zo op :') )

@fleursandro dat hoor ik vaker van de vitalbix, fijn dat de oerbalans bij jou ook goed werkt :)

Ik heb zojuist de oerbalans besteld

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:31

Ik heb ook beiden probeert. Die van mij kreeg dikke benen van Vitalbix, geen idee waarom maar leek alsof ze de voedingstoffen niet aankon. Stay nu op Oerbalans en merkte meteen dat ze meer ging glimmen. En ze eet het veel beter.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:40

Interessant topic. Ik heb vroeger altijd vitalbix gevoerd. Maar toen had ik zowel mijn haflinger als mijn shet erop staan. Nu heb ik alleen de shet nog en heb ik (eigenlijk voornamelijk voor het gemak) steeds de pavo vital. Zijn er ook mensen die daar een mening over hebben? Het om een bepaalde reden absoluut niet voeren of juist goede ervaring?

(Als dit niet gewenst is in het topic dan excuses! Ik dacht wellicht interessant voor andere meelezers die twijfelen tussen vitamine brokjes)

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:42

Via welkoop heb je regelmatig 20% korting, scheelt weer :))

DaphneR93
Berichten: 823
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:54

Ik heb 7 paarden staan en 5 van de 7 laten de vitalbix volledig staan en halen hun neus op en 2 doen uren over hun voer en eten met lange tanden. Ze vinden het echt geen van allen te pruimen

Dark7
Berichten: 182
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 22:00

@phonix blijft toch vreemd af en toe hè die voeding en bepaalde kwaaltjes die ze opeens krijgen… lastige kwestie altijd, dikke benen heeft die van mij standaard vanwege beschadiging aan de lymfe maar toevallig ben ik iets voor de vitalbix de lymfekruiden en kurkuma gaan voeren toen waren de benen netjes dun ( na een slechtere periode door afspenen vol uier oedeem wat bleef hangen in de toch al gevoelige benen, edit* heb haar wel 3 dagen op oedex gehad om het vocht er uit te krijgen) en nu voer ik vitalbix en lijkt het toch weer op te lopen terwijl de kruiden hetzelfde zijn gebleven…

@faitherr geen enkel probleem hoor in dit topic valt allemaal een beetje onder “hetzelfde”, ik persoonlijk geen ervaring met pavo sorry :

@lienc fijn dankjewel voor de tip! Heb m net besteld de oerbalans op horsefit ook 25% korting

@daphner93 Ah dat is balen! Ik lees en hoor wel vaker dat paarden vitalbix of metazoa laten staan, ik moet ook eerlijk zeggen die van mij krijgt enkel en alleen vitaminebrok en qua extra’s niks ja 3x per jaar een appel is veel, en qua snoepjes of beloning heb ik nog van de “oude reeks “ metazoa snaxx vond ik erg handig die 25kg zak. Wat ik ermee wil zeggen is dat ik bijv met de snoepjes ook merk as ik een paard van een stalgenoot een snoepje geef of de eigenaar het wil proberen spugen ze ze ook vaak uit, ik denk dat dit ook te maken heeft met wat ze gewend zijn qua voeding en smaak ( zeker wanneer ze “commerciëel” krachtvoer gewend zijn, of althans meer gesuikerd voer

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:17

Ik heb geen ervaring met vitalstyle.
Ik heb altijd pavo vital gegeven, maar ga nu eens overschakelen naar vitalbix daily complete. Eens zien hoe mijne erop gaat reageren. Hij deed het wel goed op de pavo vital, maar wil eens zien hoe hij het op de DC doet.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:24

Oerbalans nog nooit gevoerd.
Vitalbix deed ze het hier heel slecht op.
Maar ze doet het super op de pavo vital

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:28

Geef het af en toe, voor Max een maand of twee achter elkaar.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:11

Hier voor ik nu mijn merrie Vitalbix maar ik twijfel om over te gaan naar de pavo variant. Verschilt het veel qua inhoud?

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:55

Muiz schreef:
Hier voor ik nu mijn merrie Vitalbix maar ik twijfel om over te gaan naar de pavo variant. Verschilt het veel qua inhoud?

Van pavo voer je aan een paard 100 gram per dag.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:06

Dat snap ik. Ik bedoelde meer qua mineralen, juist omdat je er dus minder van hoeft te voeren dan van de Daily Complete.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:16

Maar als je verder tevreden was over metazoa, dan kun je dat toch ook blijven voeren?

Ik voer echt al een jaar of 8 a 9 metazoa, heb er echt meerdere paarden op gehad die het allemaal met smaak gegeten hebben en mijn 2 huidige paarden eten het nog steeds met smaak.
Ik merk gelukkig niets van de verandering van metazoa.

Ik heb wel eens gekeken naar vitalstyle, vitalbix hoor ik teveel gedoe over met niet eten, paarden die er slecht op reageren etc. Tegenwoordig heeft pharmahorse ook vitamine brokjes

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:09

Muiz schreef:
Dat snap ik. Ik bedoelde meer qua mineralen, juist omdat je er dus minder van hoeft te voeren dan van de Daily Complete.

Helaas geven beide niet alles vrij qua gehaltes, maar hier kan je deels alles terug vinden
https://www.voervergelijk.nl/vergelijke ... -complete/

Dark7
Berichten: 182
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 22:20

ivy_power89 schreef:
Maar als je verder tevreden was over metazoa, dan kun je dat toch ook blijven voeren?

Ik voer echt al een jaar of 8 a 9 metazoa, heb er echt meerdere paarden op gehad die het allemaal met smaak gegeten hebben en mijn 2 huidige paarden eten het nog steeds met smaak.
Ik merk gelukkig niets van de verandering van metazoa.

Ik heb wel eens gekeken naar vitalstyle, vitalbix hoor ik teveel gedoe over met niet eten, paarden die er slecht op reageren etc. Tegenwoordig heeft pharmahorse ook vitamine brokjes



Ik snap inderdaad de vraag, omdat ik vind dat metazoa qua verpakking en zeker inhoud en prijs er niet op vooruit is gegaan ( daarnaast is de samenstelling niet meer 100% zoals hij was )
Ik heb haar nu op oerbalans staan en bevalt eigenlijk goed, ze eet gelukkig geen zand meer, dat was voor mij de red flag bij het voeren van vitalbix dc

JanneJ2001

Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:04

Ik heb toevallig net voor dit topic online kwam een emmer van oerbalans gekocht. Ik ben benieuwd hoe mijn merrie het hier op gaat doen.

Ook van vitalstyle de immuumolie meegekocht, voor straks als we echt weer naar de koudere en regenachtigere dagen gaan. Moet alleen nog even zoeken of je dit kunt combineren met elkaar.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Vitalbix VS vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:11

Ik heb de afgelopen periode oerbalans gevoerd en nu weer terug op pavo vital. Overgang naar oerbalans niks gemerkt, ben benieuwd of ik nu iets ga merken nu ik weer pavo vital ga voeren.

Op vitalbix werd hij wel duidelijk rillig en schrok van ieder klein ding terwijl hij normaal van niks schrikt. Dus dat durf ik niet meer te proberen

Hij liep tot nu toe het aller beste op de Vimi-plus van Florian maar dat is hier in de buurt slecht te verkrijgen helaas.

Nora_nora
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:13

Met beide goede ervaringen, maar let er wel op dat de Oerbalans geen volwaardige balancer is. Het is echt bedoeld als toevoeging op het rantsoen.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:26

Nora_nora schreef:
Met beide goede ervaringen, maar let er wel op dat de Oerbalans geen volwaardige balancer is. Het is echt bedoeld als toevoeging op het rantsoen.


Is dat zo? Want ze adverteren wel gewoon dat het een aanvulling is voor het basis rantsoen (wat ik lees als ruwvoer, dat is het basis rantsoen voor een paard)