Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Ibbel schreef:Recept voor maagzweren. Dus paard krijgt op lege maag krachtvoer en blijft daarna 'nuchter' tot 1 uur, na een hele nacht ook al zonder ruwvoer?
Andere volpensionstal zoeken. Dit is geen normaal management.
Ibbel schreef:Mijn punt: de paarden krijgen 's morgens dus geen ruwvoer. Dat volle hooinet van 10 uur 's avonds is om 12 uur leeg. Maar er 1 uur van. Dan staat-ie om 8 uur 's morgens al 7 uur zonder eten. En dat mag-ie dan blijven staan tot nog eens 5 uur later, 13.00 uur. Dat is 12 uur zonder ruwvoer. Een bakkie speedy beet om 8 uur is geen serieuze oplossing daarvoor.
Cheminee schreef:Hier gebeurt dat (alleen in de zomerperiode ook). Mijn hooi is nooit op in de ochtend! Omdat hij wel brokken krijgt voordat hij naar buiten gaat meng ik dit met hartog (digest of grasmix, net wat op voorraad is)
Change3x schreef:Fibrebeet of speedibeet, echter moet je dat wel even een kwartiertje weken voordat je het geeft. Met luzerne oppassen, de harde stengeltjes kunnen beschadigingen veroorzaken.
bloemm schreef:Cheminee schreef:Hier gebeurt dat (alleen in de zomerperiode ook). Mijn hooi is nooit op in de ochtend! Omdat hij wel brokken krijgt voordat hij naar buiten gaat meng ik dit met hartog (digest of grasmix, net wat op voorraad is)
Weet jij hoeveel ze bij jou krijgen kwa hooi? Hartog stond iid ook nog op m'n lijst.Change3x schreef:Fibrebeet of speedibeet, echter moet je dat wel even een kwartiertje weken voordat je het geeft. Met luzerne oppassen, de harde stengeltjes kunnen beschadigingen veroorzaken.
Kun je met fibrebeet of speedibeet het ook een dag van de voren weken? Blijft dat goed/lekker?
Change3x schreef:Met luzerne oppassen, de harde stengeltjes kunnen beschadigingen veroorzaken.