Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
troi schreef:Jullie hebben beide een beetje gelijk. Een grasland geeft niet alle voedingsstoffen namelijk. Wel meer dan genoeg calorieën maar te weinig vitaminen en mineralen. Dus, zeker bijvoeren! Maar geen bix, dan staat het arme dier heel snel bevangen, kijk naar een goede vitaminekorrel en geef dat. Pavo heeft bijvoorbeeld vital, vaak goed te verkrijgen. Je voert er maar weinig van omdat het hoog gedoseerd is, dus het is ook zeer goed betaalbaar.
Hooi, tja. Als er genoeg gras staat en ze kunnen kiezen zullen ze het laten liggen. Gras is veel lekkerder. Kwaad kan het zeker niet. Ik ga er dan wel vanuit dat ze 24/7 op het gras staan natuurlijk.
Darliiing7 schreef:troi schreef:Jullie hebben beide een beetje gelijk. Een grasland geeft niet alle voedingsstoffen namelijk. Wel meer dan genoeg calorieën maar te weinig vitaminen en mineralen. Dus, zeker bijvoeren! Maar geen bix, dan staat het arme dier heel snel bevangen, kijk naar een goede vitaminekorrel en geef dat. Pavo heeft bijvoorbeeld vital, vaak goed te verkrijgen. Je voert er maar weinig van omdat het hoog gedoseerd is, dus het is ook zeer goed betaalbaar.
Hooi, tja. Als er genoeg gras staat en ze kunnen kiezen zullen ze het laten liggen. Gras is veel lekkerder. Kwaad kan het zeker niet. Ik ga er dan wel vanuit dat ze 24/7 op het gras staan natuurlijk.
Ja ze staan inderdaad 24/7 op gras. Nu geef ik wel, als ik mijn paard eten geef, een klein handje maisvlokken en onderhoudsbrok aan de Shetlander. Maar dat is meer omdat ze anders gaat proberen de grote zijn eten te pikken en die is daar dan weer niet mee opgezet natuurlijk
Tancreda4 schreef:Ligt ook aan hoeveel gras er staat. Als het al super kaal en gevreten is, zou ik ook hooi bijvoeren om de inname van zand zoveel mogelijk te voorkomen.
Mijn shetje krijgt daarbij nog een mini hoeveelheid balancer/vitamine brokjes.
troi schreef:Jullie hebben beide een beetje gelijk. Een grasland geeft niet alle voedingsstoffen namelijk. Wel meer dan genoeg calorieën maar te weinig vitaminen en mineralen. Dus, zeker bijvoeren! Maar geen bix, dan staat het arme dier heel snel bevangen, kijk naar een goede vitaminekorrel en geef dat. Pavo heeft bijvoorbeeld vital, vaak goed te verkrijgen. Je voert er maar weinig van omdat het hoog gedoseerd is, dus het is ook zeer goed betaalbaar.