Ervaringen Pavo proteïne

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:43

Goedemorgen bokkers,

Pavo heeft een “nieuw” product gelanceerd.
Op zich aansluitend naar de huidige vraag op de markt voor de toevoer van eiwitten aan het rantsoen van paard. Iemand al recente ervaringen?

P.s. Ik ben enkel op zoek naar ervaringen. Geen andere voedingsadviezen ( hoe goed bedoeld dan ook )

Hieronder de productbeschrijving van de site

Het eiwitgehalte in het gemiddelde ruwvoer voldoet vaak niet aan de dagelijkse behoefte van het paard. Met Pavo ProteinPlus vul je eenvoudig het eiwittekort aan om zo de gehele gezondheid van het paard te ondersteunen zonder dat het gehele rantsoen te beïnvloeden. Paarden hebben essentiële eiwitten nodig omdat deze cruciaal zijn voor allerlei lichaamsprocessen, onder andere de groei van vacht en hoeven en het ondersteunen van het immuunsysteem. Voldoende eiwitten in het rantsoen is belangrijk omdat eiwitten essentieel zijn voor de spierontwikkeling, het reguleren van hormonale functies, de melkproductie van de merrie en ook de groei van het veulen. Pavo ProteinPlus is geschikt bij een slechte ruwvoerkwaliteit, een graanvrij rantsoen, dunne paarden die voldoende ruwvoer krijgen, een verhoogde eiwitbehoefte (dragende en lacterende merries, oude paarden, sportpaarden en jonge paarden) en bij een slechte vacht- en hoefkwaliteit.

Samenstelling
Luzerne
Sojaschroot
Calciumcarbonaat
Biergist
Appelpulp
Soja-olie

Sintara

Berichten: 7642
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Denemarken

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:45

Ik vind het echt heel erg duur voor wat het is.

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:17

Heel duur idd.
Meng sojaschroot met appelmoes en luzerne en je hebt min of meer hetzelfde en bent beduidend goedkoper uit.

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:45

De eiwitten komen dus uit de luzerne en sojaschroot. Dat kun je dus ook voeren en dan ben je veel goedkoper uit.

pluisje88

Berichten: 8261
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:14

Sintara schreef:
Ik vind het echt heel erg duur voor wat het is.


:j

Sandra_H

Berichten: 2734
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:21

als het nieuw is zullen er nog niet echt ervaringen mee zijn. Verder ga ik mee met de rest: 69,95....heel duur! Als je dat volgens de voorschriften voert doe je er nog geen twee maanden mee.
Een zak sojaschroot, waar je echt een eeuwigheid mee doet, kost (hier in de omgeving iig) zo'n 25 euro, en voor ca 30 euro heb je bij bulk powders bijvoorbeeld rijsteiwit, of erwteneiwit.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 18:04

Nou precies dat. Ik vond ook gruwelijk duur. Die van mij kan vanwege maag geen luzerne (teveel prik).
Ik ga eens op zoek naar sojaschroot

pluisje88

Berichten: 8261
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:12

Chesss schreef:
Nou precies dat. Ik vond ook gruwelijk duur. Die van mij kan vanwege maag geen luzerne (teveel prik).
Ik ga eens op zoek naar sojaschroot


Ik ben geen fan van luzerne. Ken weinig paarden die er goed op gaan(en ik heb er veel getest) maar ik voer mijn pssm-er een combinatie van soja en erwteneiwitisolaat en dat gaat perfect. Een marstall force bekertje soyaschroot is genoeg per dag. Dus met zo’n zal (die al niet duur is) doe je een eeuwigheid

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:06

Chesss schreef:
Nou precies dat. Ik vond ook gruwelijk duur. Die van mij kan vanwege maag geen luzerne (teveel prik).
Ik ga eens op zoek naar sojaschroot

En een luzerne brokje, zou dat wel gaan?

Princesj

Berichten: 4559
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:44

Ik gebruik het nu een paar maanden en ik ben zeer te spreken. Paarden die eerder wat achterbleven in de bovenlijn komen juist daar mooi bij, in plaats van dat ze vet worden. Zelfs de pony met EMS (en dus snel HB, zeer arm voeren dus) doet het er goed op, van kale kerstboom naar een mooi bespierde pony.

pluisje88

Berichten: 8261
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:31

Hmm een paard dat snel bevangen raakt zou ik toch echt geen luzerne geven persoonlijk.

Nouvel

Berichten: 28626
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:35

Chesss schreef:
Nou precies dat. Ik vond ook gruwelijk duur. Die van mij kan vanwege maag geen luzerne (teveel prik).
Ik ga eens op zoek naar sojaschroot


Je kunt voor puur de eiwitten ook erwteneiwit of bruine rijsteiwit toevoegen aan je voer, beetje door de slobber roeren en je bent er ook.
Ook gemicroniseerd lijnzaad bevat extra eiwitten.

Twiggy2008
Berichten: 21250
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:25

Mijn insuline resistente/EMS paard krijgt zeer zeker geen luzerne en ook geen sojatroep. Ik geef proteïne flakes (Agrobs) en heb een mooi bespierd paard. Wat een wondermiddel.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 10:02

Nouvel schreef:
Chesss schreef:
Nou precies dat. Ik vond ook gruwelijk duur. Die van mij kan vanwege maag geen luzerne (teveel prik).
Ik ga eens op zoek naar sojaschroot


Je kunt voor puur de eiwitten ook erwteneiwit of bruine rijsteiwit toevoegen aan je voer, beetje door de slobber roeren en je bent er ook.
Ook gemicroniseerd lijnzaad bevat extra eiwitten.


En je merkt geen probleem ten aanzien van de maag?

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:32

Ik heb zojuist een zak grasbrokken gekocht van Hartog. 16,6% eiwit. Wel 3% melasse maar dat is voor mijn paarden dan weer geen probleem. Klein brokje, 6mm, dus hoef je ook niet te weken. Voor nog geen € 13,- (20kg) vond ik het de moeite wel waard om uit te proberen. Eiwitten uit gras lijkt me wel een fijne bron.

pluisje88

Berichten: 8261
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:37

Jessix schreef:
Ik heb zojuist een zak grasbrokken gekocht van Hartog. 16,6% eiwit. Wel 3% melasse maar dat is voor mijn paarden dan weer geen probleem. Klein brokje, 6mm, dus hoef je ook niet te weken. Voor nog geen € 13,- (20kg) vond ik het de moeite wel waard om uit te proberen. Eiwitten uit gras lijkt me wel een fijne bron.


Ik heb deze altijd. Top spul is het

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:39

pluisje88 schreef:
Jessix schreef:
Ik heb zojuist een zak grasbrokken gekocht van Hartog. 16,6% eiwit. Wel 3% melasse maar dat is voor mijn paarden dan weer geen probleem. Klein brokje, 6mm, dus hoef je ook niet te weken. Voor nog geen € 13,- (20kg) vond ik het de moeite wel waard om uit te proberen. Eiwitten uit gras lijkt me wel een fijne bron.


Ik heb deze altijd. Top spul is het

Oh goed om te lezen! Het lijkt mij ook een mooi product en ook nog eens voor een normale prijs. Ook wel eens leuk!

pluisje88

Berichten: 8261
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:59

En ik heb nog geen enkel
Paard gezien die ze niet super lekker vindt. Ook niet onbelangrijk

ellepel

Berichten: 47709
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:20

ik geef de fibrenuggets van pavo,is ook grasbrok,maar die zit een stuk lager in eiwit zag ik net.
mijn merrie vind die trouwens ook niet lekker als ik het mee meng met de seniores priores.
ik weet dat als het een goed grasjaar is de boeren ook vaak wel van teveel gras brokken laten maken en dan koop ik via marktplaats wel vaak wat zakken op.
maar denk dat dat dit jaar wat tegen gaat vallen.

natuurlijk eiwit uit een grasbrok is denk ik ook veel beter dan iets als sojaschroot.
ben daar zelf geen fan van,mijn merrie ging er veel van drinken en de urine stonk heel erg.

Nouvel

Berichten: 28626
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:24

Chesss schreef:
En je merkt geen probleem ten aanzien van de maag?


Ik voer het nu niet aan een paard met maagproblemen maar ik ga er vanuit dat het geen kwaad kan.

Gemicroniseerd lijnzaad kan sowieso wel voor een paard met maagproblemen.


Jessix schreef:
Ik heb zojuist een zak grasbrokken gekocht van Hartog. 16,6% eiwit. Wel 3% melasse maar dat is voor mijn paarden dan weer geen probleem. Klein brokje, 6mm, dus hoef je ook niet te weken. Voor nog geen € 13,- (20kg) vond ik het de moeite wel waard om uit te proberen. Eiwitten uit gras lijkt me wel een fijne bron.


Dat klinkt ook goed, vooral als je het ook niet hoeft te weken

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:56

ellepel schreef:
ik geef de fibrenuggets van pavo,is ook grasbrok,maar die zit een stuk lager in eiwit zag ik net.
mijn merrie vind die trouwens ook niet lekker als ik het mee meng met de seniores priores.
ik weet dat als het een goed grasjaar is de boeren ook vaak wel van teveel gras brokken laten maken en dan koop ik via marktplaats wel vaak wat zakken op.
maar denk dat dat dit jaar wat tegen gaat vallen.

natuurlijk eiwit uit een grasbrok is denk ik ook veel beter dan iets als sojaschroot.
ben daar zelf geen fan van,mijn merrie ging er veel van drinken en de urine stonk heel erg.

Ja die van pavo heb ik ook wel eens gehad maar voegt wat eiwit betreft niet veel toe. Luzerne wordt niet goed verdragen. Andere eiwit bronnen zoals soja heb ik nooit geprobeerd. Ik heb hengsten en hoor dat soja invloed kan hebben op de hormonen. Geen idee of het waar is, maar gezien ze nu lekker stabiel en sociaal zij samen zoek ik het risico niet op. ;)

Vanuit gras lijkt me inderdaad het meest ideaal en natuurlijk voor een paard. Myo flakes van Agrobs heb ik ook wel gehad, maar ik voer de muesli en mash daar ook al van en vind het erbij dan weer een dure aanvulling.

In mijn regio zag ik vooral de luzerne en gras mix van Hartog. Ik bestel tegenwoordig mijn voer bij Voer voor Paarden en kwam dit dus tegen op hun website. Zou wel heel mooi zijn als dit doet wat ik hoop.

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:57

Nouvel schreef:
Dat klinkt ook goed, vooral als je het ook niet hoeft te weken

Ja vind ik ook wel een fijne bijkomstigheid. :)

pluisje88

Berichten: 8261
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:15

Fibre nuggets wil mijn paard niet eten. Evenals de myoflakes. Gaf altijd volledig erwteneiwitisolaat erbij aangezien ik anders niet aan de hoeveelheid eiwit kwam die ze nodig had maar dat eet ze met meer dan 1 schepje heel moeilijk. Nu een halve erwteneiwit en 1 marstall force bekertje soyaschroot en ze doet het beter dan ooit. Ben ook geen fan van soya maar mijn paard doet er fantastisch op. Ze is ook altijd een beetje aan het klooien met de hormónenme gek genoeg lijkt dat minder als ze een beetje soya krijgt

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen Pavo proteïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:40

Blijft altijd een puzzeltje, dat voeren. :)