Hippalgo pro lijnzaad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola

Jorex

Hippalgo pro lijnzaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-22 11:12

Hallo,

Ik ben in mijn zoektocht naar een goedkopere lijnzaad die ik zonder te weken/geen olie kan geven dit merk tegengekomen. Ik geef nu purefeed linseed en dat scheelt 15 euro met dit merk. Ik geef het bij voor de vacht/als ik ze wat extra vet wil geven. Bij purefeed staat een hele uitleg dat je wel tot 500 gram kan voeren. En ik heb afgelopen voorjaar 1 van mijn pony's op een hoge dosis gehad en dat ging prima. Ik wil graag horen of deze van hippalgo ongeveer hetzelfde is en wie dit nog meer voert.

Alex en Jorie <3

Muze

Re: Hippalgo pro lijnzaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:53

Voer gewoon lijnzaad van pitpit

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:56

Ik had de voorbije winters lijnzaadbrokken van Makana.de
Denk dat die nog voordeliger in prijs zijn.

Die van Hippalgo zijn ook gewoon goed. Ik had vroeger toen het nog Mijten was, de 20kg zakken.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 18-07-22 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:56

Ik voer lijnzaad van Marstall.. maar kijk vooral even naar de ingrediënten.. bij die van hippalgo zitten heel veel vulstoffen in, daarom goedkoper..

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-22 12:04

Ja ik zoek dus echt lijnzaad wat ik zo kan voeren. Geen lijnzaad die nat moet. Gezwollen lijnzaad eten ze niet. Die van marstall is daarnaast ook nog duurder dan wat ik nu voer. Ik kan wel kijken naar brok, zit daar nog steeds dezelfde hoeveelheid in qua vetten en is dat ook laag in suikers?

Ik kan nergens de ingrediënten vinden van de hippalgo. Dacht dat het gewoon puur lijnzaad kort verhit zou zijn in een zak.

Alex en Jorie <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:10

Die brokken van Makana zijn 34% eiwit en 14% vet lees ik.
Ik heb er mij verder nooit in verdiept, maar de cushies en ex-hb hebben toch nooit problemen gehad.
Het is ook niet dat je er kilo's per dag van voert :D

Om brokjes te persen is er altijd een andere grondstof nodig volgens mij. Lijnzaad op zich kleeft niet samen denk ik dan.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:33

Jorex schreef:
Ja ik zoek dus echt lijnzaad wat ik zo kan voeren. Geen lijnzaad die nat moet. Gezwollen lijnzaad eten ze niet. Die van marstall is daarnaast ook nog duurder dan wat ik nu voer. Ik kan wel kijken naar brok, zit daar nog steeds dezelfde hoeveelheid in qua vetten en is dat ook laag in suikers?

Ik kan nergens de ingrediënten vinden van de hippalgo. Dacht dat het gewoon puur lijnzaad kort verhit zou zijn in een zak.

Die van marstall kun je wel zo voeren als je dat fijn vindt, doe vijf schepjes in de voerbakjes bij de brok etc. in. Je zou ook nog evt. naar de lijnzaadbrokjes kunnen kijken van de paardendrogist? Die zijn wel puur..

Dit zijn de ingredienten van de Hippalgo..
Samenstelling / Composition: Lijnzaad (Graines lin), Tarwe (Blé), Gedroogde Bietenpulp (Pulpe de betterave séchée), Moutkiemen (germes de malt), Tarwevoerbloem (Remoulage de blé), Biergist (Levure
de bière), Johannesbrood (Caroubier), Mais (Mais), Bietmelasse (Melasse de betterave), Calciumcarbonaat (Calciumcarbonate)

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-22 12:39

Die lijnzaadbrokken zijn zo ongeveer allemaal 25 euro voor 5 kg. Dan is 36,99 voor 15 kilo goedkoper.

Alex en Jorie <3

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:41

Waarom dan niet gewoon vers lijnzaad..

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-22 12:51

@Muze omdat dat nat moet en dan vreten ze het 1 of 2 keer en blijf ik daarna met de rest zitten. Of ze versmeren het. Hetzelfde ook met olie, dat vreten ze gewoon niet. _O-

Alex en Jorie <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:52

Makana lijnzaadbrokken 10kg voor 12.90 euro....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:09

Waarom moet gewoon lijnzaad nat? Ik voer het al jaren gewoon door het normale voer en maak het niet nat. Gaat netjes op.
Ik voer gemicroniseerd lijnzaad nu, maar heb ook wel eens een 25 kg zak met hele zaadjes gehaald en dan elke week een voorraadje door de koffiemolen om het te breken.

Oy with the poodles, already

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:14

Pandora2 schreef:

Die van Hippalgo zijn ook gewoon goed. Ik had vroeger toen het nog Mijten was, de 20kg zakken.

Zijn dat de LEINKUCHEN bij Makana?

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western stijgbeugels, Outdoorlaarzen

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:20

Jorex schreef:
@Muze omdat dat nat moet en dan vreten ze het 1 of 2 keer en blijf ik daarna met de rest zitten. Of ze versmeren het. Hetzelfde ook met olie, dat vreten ze gewoon niet. _O-

Kun je gewoon droog doen. Malen en klaar

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:20

Is de Subli omega 3-6-9 ook niet vnl lijnzaad?

Zelf voer ik regelmatig lijnzaad van AVEVE of wit product van bij mijn graanboer, beide zijn reeds opgekookt en daarna gevriesdroogd.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:22

Ik voer lijnzaad gewoon onbewerkt en droog.
Dus niet gekookt of geweekt of gemalen of wat dan ook, gewoon puur lijnzaad.

Geleerd tijdens mijn co-schappen op de kliniek in Utrecht dat je lijnzaad niet hoeft te koken voor je het voert.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:26

Coentjuh schreef:
Pandora2 schreef:

Zijn dat de LEINKUCHEN bij Makana?

Klopt inderdaad.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-22 15:19

Oh die zijn wel interessant ja, kon ze zelf al niet vinden eerst (ben ook de hele dag aan het werk, dus wat oververhit). Daar kan ik twee zakken van bestellen, dan kan ik weer een hele poos vooruit. En als ik 2 doe zijn ze ook nog eens 11,90 ook :P

Alex en Jorie <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:24

Zijn die leinkuchen niet wat overblijft na het persen voor lijnzaadolie?
Afhankelijk van waarom je lijnzaad wil voeren, is dit mss niet even goed als de duurdere variant...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-22 22:32

Nee zo te lezen is lijnzaad koudgeperst in koekstukken. Dus de lijnzaad zit er nog in. Ik voer het voor de langzame energie en bij mijn jongste puur voor de vacht. Maar dat is wat ik lees vanuit de vertaling.

Alex en Jorie <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:16

tuurlijk zit er lijnzaad in maar na koude persing is de olie er grotendeels uit ;)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-22 13:39

Ik heb maar de flaxseed cubes van equifyt bestelt in de hoop dat mijn luzerne schuurder daar goed tegen kan. Ik voer al de pre active. Dierenwinkeloutlet heeft ook lijnzaadbrokken maar daar staat niks op aan extra info en die waren zowel telefonisch en via de mail niet te bereiken.

Alex en Jorie <3

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 02:15

Jorex schreef:
Die lijnzaadbrokken zijn zo ongeveer allemaal 25 euro voor 5 kg. Dan is 36,99 voor 15 kilo goedkoper.

Horsefood lijnzaadbrok 5 kilo 13,95 en 20 kilo 44 euro

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:10

Jorex schreef:
Ik heb maar de flaxseed cubes van equifyt bestelt in de hoop dat mijn luzerne schuurder daar goed tegen kan. Ik voer al de pre active. Dierenwinkeloutlet heeft ook lijnzaadbrokken maar daar staat niks op aan extra info en die waren zowel telefonisch en via de mail niet te bereiken.

Even nieuwsgierig hoe deze bevalt? Omdat je iets goedkopers zocht en volgens mij de Pure Linseed in verhouding goedkoper is? En waarom je niet voor Hippalgo of Makana bent gegaan? Niets aanvallend bedoeld maar ben zelf ook even op zoek ;)

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western stijgbeugels, Outdoorlaarzen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-22 09:15

Omdat ik dit allemaal bij dezelfde site kon bestellen als mijn hoofdvoer. Ik voer als basis equifyt pre active. In verhouding is de linseed duurder, 36 voor 15 kilo. Deze was rond de 25 voor 20 kilo. Ik geef puur een handje bij voor de extra. Ze aten de flaxseed cubes helemaal prima. Er zat overigens geen luzerne in als vulstof maar bietenpulpextract. Ik ben nu inmiddels over naar de de gold, wegens dat ik dan hopelijk de topsport van pavo ook kan weg laten. In de gold zit namelijk zowel het lijnzaadbrokje als eiwitten. Maar ik moet nog even zien hoe dat gaat als ze meer bewegen, ze staan nu stil. Dus ze krijgen per dag 2 handjes pre active en 2 gold. Ik wil voor de verharing in de zomer waarschijnlijk wel weer linseed erbij gaan voeren, want ik was erg tevreden daarmee voor mijn ponies afgelopen jaar.

Alex en Jorie <3