Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery3434
Berichten: 144
Geregistreerd: 22-10-21

Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 16:15

Hoi iedereen,
Nu mijn paardje 24/7 buitenstaat en geen krachtvoer krijgt, ben ik aan het kijken voor een balancer. Welke zouden jullie mij aanraden, de pavo vital of de daily complete?

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:19

Degene waar jouw paard het goed op doet, en dat is echt proberen.

Die van mij doet het super op de Pavo Vital. Maar echt enorm slecht op de Vitalbix DC. Flink mok, 0 energie, at het slecht, slecht in dr vacht.

Overigens maakt dat de Vitalbix niet slecht, maar gewoon niet het geschikte voer voor mijn paard. Terwijl andere dat wellicht weer andersom hebben.

DoCumera
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-02-17
Woonplaats: Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:20

Zelf ben ik erg fan van de Daily Complete. Mijn paard doet het daar erg goed op. Ik vind het ook fijn dat je bij Vitalbix een vrijblijvend voer advies aan kunt vragen. Dan kunnen ze precies kijken wat jou paard nodig heeft.

mystery3434
Berichten: 144
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 16:22

kiki1976 schreef:
Degene waar jouw paard het goed op doet, en dat is echt proberen.

Die van mij doet het super op de Pavo Vital. Maar echt enorm slecht op de Vitalbix DC. Flink mok, 0 energie, at het slecht, slecht in dr vacht.

Overigens maakt dat de Vitalbix niet slecht, maar gewoon niet het geschikte voer voor mijn paard. Terwijl andere dat wellicht weer andersom hebben.


Ik heb mijn paardje de pavo vital gegeven en na enige tijd gaf hij hier mestwater en diarree op. Daarmee de vraag. Is dit bij jou ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:42

Je moet voeren waar jouw paard het het beste op doet.
Ik voer beide. Mijn ruin krijgt Pavo Vital (hij wordt enorm spooky van Vitalbix, allebei de varianten) en mijn merrie Vitalbix. Mijn merrie is juist enorm vooruitgegaan sinds ze Vitalbix krijgt. Ze hebben geen last van mestwater.

Twiggy2008
Berichten: 21250
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:57

Ben zelf blij met de vitalbix daily complete timothee voor mijn twee (kruising Fjord én grote Shetlander). Ze doen het er al jaren goed op.

Ik voer mijn kruising Fjord ook wel wat vitalbix active bij (2x per week) én proteïne flakes van Agrobs, omdat hij fysiek wat harder werkt (en wat extra eiwitten nodig heeft, hij staat niet op gras). Merk niets van spoken erbij, hoor.... :D

Muze
Berichten: 5423
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:01

Proberen, proberen. Mijn pony knapte op zich enorm op op de Vitalbix. Voller, ronder, meer spier maar helaas ook meer jeuk.
Ik ben even gestopt met een balancer en ga volgende week starten met de vital.

Plop1997

Berichten: 1423
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:04

Beide even uitproberen. Valentijn werd heel druk in zijn hoofd van Pavo. Staat nu heel tevreden op Vitalbix!

Dennis

Berichten: 31521
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:08

Mijn pony's werden super sloom van de Vitalbix.

Op Pavo deden ze het best prima, maar voer nu Equilin waar ze het nog beter op doen.

judithM
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:38

Ik was tevreden met Vitalbix DC maar mijn pony vond het ineens na driekwart jaar niet meer lekker...nu Pavo Vital. Ik weet het zo net nog niet, hij verhaard altijd al slecht maar nu is het wel heel triest..
Voordeel van de Pavo is dat ze ook 8kg zakken hebben. Mijne krijgt zo weinig dat je met 20kg (?) zakken wel erg lang doet.

maireadJarig

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:54

Vitalbix DC at mijn paardje maar matig. Vooral in de zomer liet ze vaak een gedeelte er van liggen in haar voerbak. Dan is het wel erg zonde, zeker aangezien je er 250 gram van moest voeren om aan de ADH dosis vitamine/mineralen te kunnen voldoen.
Jammer wel, want verder vind ik het een prima product.

Nu al zeker ruim een jaar op de Pavo Vital en deze wordt prima gegeten. Voordeel is ook dat je er zeer weinig van hoeft te geven. 75 a 80 Gram per dag is voldoende. Verder totaal geen verschil in temperament of jeuk ofzo.
Laatst bijgewerkt door mairead op 21-06-22 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:58

Ik heb de andere soorten niet geprobeerd, dus weinig referentie. Maar ze doen het hier alle 4 super op Pavo Vital. Ik geef het icm Speedibeet/Marstall Faser Light.

CoRiNa1983

Berichten: 1770
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:00

Ik voer pavo vital omdat ze de rest wat ik geprobeerd heb slecht of niet wil eten, vitabix, metoza en marstall heb ik geprobeerd.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Pavo vital of Vitalbix Daily complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:55

Blijft een kwestie van uitproberen. Mijn pony werd spooky van de Vitalbix en de Vital van Pavo vind ik veel te laag gedoseerd in magnesium en vitamine E en aminozuren. Ik heb er veel geprobeerd en de VS200 en de JPGF bevallen het beste. Ondanks dat pony jeukerig wordt van luzerne gaat het met de JPGF prima.

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:54

mystery3434 schreef:
kiki1976 schreef:
Degene waar jouw paard het goed op doet, en dat is echt proberen.

Die van mij doet het super op de Pavo Vital. Maar echt enorm slecht op de Vitalbix DC. Flink mok, 0 energie, at het slecht, slecht in dr vacht.

Overigens maakt dat de Vitalbix niet slecht, maar gewoon niet het geschikte voer voor mijn paard. Terwijl andere dat wellicht weer andersom hebben.


Ik heb mijn paardje de pavo vital gegeven en na enige tijd gaf hij hier mestwater en diarree op. Daarmee de vraag. Is dit bij jou ook?

Nee totaal geen last van

mystery3434
Berichten: 144
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 17:35

Om even een update te geven: in tussentijd heb ik ook de DC van vitalbix geprobeerd, maar was geen succes. Ik ben terug overgeschakeld naar de pavo vital

Phrono

Berichten: 8949
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:46

Ik heb beide (afgewisseld) gevoerd afgelopen jaren, nu alweer een half jaar pavo vital. Merk aan mijn merrie geen verschil, ze doet het op beide goed. Ik geef nu de vital in combinatie met metazoa esparcette ivm extra eiwit.

Bronsveen

Berichten: 71
Geregistreerd: 08-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:47

Hier krijgen ze Pavo Vital of Pavo DailyFit ,beide doen het daar goed op.