Magnesium, wat is nu echt de beste ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hartje

Magnesium, wat is nu echt de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-22 13:32

Mijn ruin bouwt wat spanning op tijdens het rijden en in de wedstrijdring. Ik wil kijken of ik hem iets kan ondersteunen met de juiste magnesium.
Ik voer hem dagelijks 1 schepje magnesiumcitraat over het voer. Ik ben nu benieuwd wat echt de beste magnesium is. Ik begrijp dat er veel verschillende soorten zijn maar dat ook verschillende type magnesium invloed hebben op spieren, botten en hersenfunctie.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik het beste kan voeren ?

Gragor van Ravensbos Dressuur Z2 startgerechtigd
Hearty dressuur M2, Springen B+2, SGW oefen
Lancelot van het Rozenhek M1+11 M2+10 Z1+1

Mdrf

Re: Magnesium, wat is nu echt de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:42

humaan nam ik altijd celzouten of citraat, maar merkte nooit wat. Toen begon ik met het nemen van de magnesium van heltie horse die mijn paard ook kreeg, gewoon wat door de yoghurt. En daarmee ging de kramp in mijn benen en rug wel met paar dagen weg, dus sinds die tijd neem ik die. En bij mijn paard bevalt die ook goed :), heb het idee dat die dus het fijnste werkt.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:03

Ik heb de beste ervaringen met magnesium chelaat voor mijn ponys

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:17

Ik voer mijn paard magnesiumcitraat, heb verschillende merken geprobeerd, maar merk niet echt verschil tussen de merken, de werkzame stof ik bij allen gelijk. In het citraat zit 16% werkzaam magnesium.

Ik bestel tegenwoordig magensiumcitraat via een reguliere drogist. Samenstelling is gelijk aan die voor paarden en stuk goedkoper. Deze gebruik ik en de dosering pas ik dan natuurlijk wel aan naar mijn paard: https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/jac ... 08501.html

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:38

Ik dacht eens gelezen te hebben dat de magnesium chelaat beter opgenomen wordt, de citraat ook maar bij deze vorm kunnen andere mineralen uit verhouding getrokken worden (oa fosfor en calcium) de chelaat zou als eiwit gezien worden en directer opgenomen worden in de darmen.

Zelf ben ik voorstander van vloeibare supplementen. Ook hier had ik over gelezen dat het beter opneembaar is. En kans op wegblazen uit de voerbak is niet aanwezig.

Le Baron- 2de premie Tinkerstamboek België
Springt parcoursjes 70-80cm [&]

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-22 15:53

Van de week heb ik van iemand gehoord dat zij magnesium fumaraat voert. Daar had ik echt nog nooit van gehoord.
Ik ga nog eens opzoeken wat het verschil is tussen citraat en chelaat

Gragor van Ravensbos Dressuur Z2 startgerechtigd
Hearty dressuur M2, Springen B+2, SGW oefen
Lancelot van het Rozenhek M1+11 M2+10 Z1+1

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:04

miccamaaike schreef:
Ik voer mijn paard magnesiumcitraat, heb verschillende merken geprobeerd, maar merk niet echt verschil tussen de merken, de werkzame stof ik bij allen gelijk. In het citraat zit 16% werkzaam magnesium.

Ik bestel tegenwoordig magensiumcitraat via een reguliere drogist. Samenstelling is gelijk aan die voor paarden en stuk goedkoper. Deze gebruik ik en de dosering pas ik dan natuurlijk wel aan naar mijn paard: https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/jac ... 08501.html

oliebol, heb net 1kg voor 50 euro besteld. :+ Even opslaan voor de volgende keer.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 23:19

Ik gebruik NAF magic, is tot nu toe het enige magnesium supplement waarbij ik echt verschil merk. Het helpt de rust in het hoofd, maar ik vind vooral dat de spieren er goed mee zijn.

REVALIDATIE & TRAINING

Nano Cellcare therapie - Vitafloor - Laser - Magnacare

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:40

NAF magic bevat magnesiumoxide. Dat voer ik zelf ook, alleen dan niet van NAF. Er zijn goedkopere opties.

Magnesium citraat, celaat en fumeraat worden beter opgenomen dan oxide, maar je moet er veel meer van voeren wil je 10 gram magnesium in je paard krijgen.

miccamaaike schreef:

Doordat in citraat maar 16% magnesium zit, moet je 62 gram voeren om 10 gram magnesium in je paard te krijgen. Voor oxide is dat dus 'maar' 17 gram. Dus, ondanks dat oxide slechter wordt opgenomen is het toch de betere keuze.

https://feedxl.com/36-which-form-of-mag ... aVxLdaVWzM

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:43

Hartje schreef:
Van de week heb ik van iemand gehoord dat zij magnesium fumaraat voert. Daar had ik echt nog nooit van gehoord.
Ik ga nog eens opzoeken wat het verschil is tussen citraat en chelaat

Het verschil wordt uitgelegd op de site van paard natuurlijk

Bejaarde bokkers weten meer

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie