Glucobalance, glucose support, suikerbalans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

IngridM

Glucobalance, glucose support, suikerbalans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-22 11:31

3 verschillende namen, 3 verschillende merken met verschillende ingrediënten en allemaal 'beloven' ze ongeveer hetzelfde te doen.

Ik heb vroeger wel Glucobalance gevoerd als m'n shet op de wei stond ter preventie maar of het iets deed....?? Het deed wel iets met m'n portemonnaie overigens :D

Nu is m'n shet echt hoefbevangen en vraag ik me af of één van deze supplementen mogelijk iets van nut toe kan voegen...... en ja ik vraag het uiteraard ook aan de behandelend arts maar ben gewoon benieuwd naar meningen van mensen met gebruikers ervaring bv.

Wat is jullie mening?

hahahatsjoe

Re: Glucobalance, glucose support, suikerbalans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:45

Gebruik glucobalance, met magnesium chelaat van Heltie Horse. En duivelsklauw. Eentje heeft nergens meer last van, de ander had redelijk grote kanteling van het hoefbeen, is niet meer bevangen maar loopt niet goed. Begin maart waren ze bevangen.

#doeslief

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:47

Ik geef glucobalance in het weideseizoen. Nu is mijn haflinger nog nooit hoefbevangen geweest (afkloppen), maar vorig jaar stond hij wel met een flink harde manenkam. Sinds ik de glucobalance geef heeft hij weer gewoon een zachte manenkam. Geen idee wat het verder doet, maar dit was wel echt opvallend. En echt van de glucobalance, want zodra ik stopte kwam de harde manenkam weer terug. Dus gelijk weer begonnen en toen was het weer weg.
Ik geen overigens ook magnesium bij.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:48

Ik ben glucobalance gaan geven aan mijn dikke pony na erover gelezen te hebben op bokt. Ik merk wel echt verschil. Pony is afgevallen en de manenkam is niet meer zo hard

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:08

Ik volg ook even mee, gaf al glucoballance maar toch bevangen/ ppid

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:17

happytime schreef:
Ik volg ook even mee, gaf al glucoballance maar toch bevangen/ ppid

Hier t zelfde..

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:21

Daihyo schreef:
Ik geef glucobalance in het weideseizoen. Nu is mijn haflinger nog nooit hoefbevangen geweest (afkloppen), maar vorig jaar stond hij wel met een flink harde manenkam. Sinds ik de glucobalance geef heeft hij weer gewoon een zachte manenkam. Geen idee wat het verder doet, maar dit was wel echt opvallend. En echt van de glucobalance, want zodra ik stopte kwam de harde manenkam weer terug. Dus gelijk weer begonnen en toen was het weer weg.
Ik geen overigens ook magnesium bij.

Ik heb dezelfde ervaring. Zodra ik start met de glucobalance verdwijnt de harde manenkam.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:11

Hier nu glucobalance incl Graasmasker, maar pony heeft geen hardr manenkam meer als ze van het land komt, is afgevallen.
Ben er erg tevreden over! Zonder zou ze het niet gered hebben denk ik

Goedenmiddaghhh

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:16

Ook hier een haf met disbalans in de stofwisseling. Kijkt naar gras en krijgt een harde kam. Ook bij onvoldoende beweging een harde kam. Geen ppid. Glucobalance ondersteunt en helpt een beetje, maar het is geen oplossing of het voorkomen van. Dat is namelijk geen gras en voldoende beweging. Ik merk wel dat het proces van een zachte kam sneller gaat met de Glucobalance. Verder gaat hij er mooi van glimmen.
Bewezen is magnesium en psylliumzaad als behulpzaam van hoefbevangenheid. Zout is ook behoorlijk essentieel. Het is zo’n complexe puzzel van voer en management dat helaas 1 enkel product dat niet kan oplossen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:19

Wat zit er eigenlijk in de GB dat zo goed er voor werkt?
En kijk ik op de ingrediëntenlijst staat het op alfabetische volgorde ipv op wat er het meest inzit als eerste.

ik zie bijvoorbeeld artisjok en mariadistel staan, die helpen de lever.
Waarvan ik me voor kan stellen dat dit helpt bij de stofwisseling.
Maar koop je dat los ben je goedkoper uit

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-22 14:11

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Toch wel aantal positieve vwb harde manenkam. Ik denk ook niet dat het HB echt kan voorkomen maar mogelijk kan het een hulpmiddel zijn. Ik twijfel echter aan de werking. En ik weet niet of het een 'baat het niet dan schaadt het niet' middel is. Hij krijgt ook all andere supplementen voor zijn andere mankementen. Teveel door elkaar heen is ook weer niet goed.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:23

Ik voer al jaren Glucobalance, ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat het echt verschil maakte maar durfde het ook niet niet te geven.
Sinds een paar dagen begonnen met de suikerbalans, het is wel een heel ander product, ik ben benieuwd of dit meer verschil geeft.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:58

Ik weet niet of je paard erg kieskeurig is, maar mijn haflinger at haar voer niet meer (na een poosje pas, eerst at ze het wel) met GlucoBalance. Haar manenkam was wel zachter/soepeler, maarja, als ze het niet eet. Hebben meer mensen hier last van?

Live your dreams

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:17

Ilsiie schreef:
Ik weet niet of je paard erg kieskeurig is, maar mijn haflinger at haar voer niet meer (na een poosje pas, eerst at ze het wel) met GlucoBalance. Haar manenkam was wel zachter/soepeler, maarja, als ze het niet eet. Hebben meer mensen hier last van?

Ja maar dan met de gluco support van flexhorse, mijne wil niet eten als dat erdoor zit terwijl ze het voorheen juist goed at. Ik heb nu de suikerbalans besteld, de gluco balance deed altijd weinig alleen de manenkam was wat zachter.

Fotoshoot bij @maikesmitsphotography op instagram met BRAM10 krijg je 10% korting een leuke korting.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:21

Ik geef Insu-lite van Hilton Herbs, zelfde idee. Mijn mini had een harde manenkam en die is redelijk snel verdwenen sinds ik dit geef.

Stand up for what you believe in, even if you're standing alone

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:47

Was het maar waar dat de manenkam van mijn paard door GB weg zou gaan. Wij struggelen al 14 jaar met de IR van mijn liefste ruin. Ben juist vorig jaar gestopt met alle supplementen (na een afbouwing). Hij gaat nu beter dan ooit. Heb al jaren alles aangepast, hoe ik hem hou en dat werkt eigenlijk het allerbeste. Niet meer op gras, onverpakt hooi in porties en stro, wilgentakken etc. En beweging.

Slank, goed in vorm, gespierd, maar nog steeds wat verharding in de manenkam. Helaas. Ik geef absoluut geen geld meer uit aan GB e.d. Goede voeding op de juiste manier is belangrijker.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:53

Eens, maar IR is wel wat anders dan 'alleen' hoefbevangen. Daar komt veel meer bij kijken en kun je inderdaad niet met een supplementje aanpakken.

https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:43

Daihyo schreef:
Eens, maar IR is wel wat anders dan 'alleen' hoefbevangen. Daar komt veel meer bij kijken en kun je inderdaad niet met een supplementje aanpakken.

Precies. Maar een dikke manenkam is vaak een teveel aan suikers of vetopslag of een hormonale disbalans. Bij mijn paard vermoed ik ook vooral dat laatste, want suikers zijn niet aan de orde én te dik is hij niet. Wel merk ik dat bij veel wind zijn nek bv weer harder wordt. Niemand kan het verklaren, maar een feit is het hier, helaas.

Ik heb een geweldig paard met een bijzonder gecompliceerd systeem. Daar hou ik heb maar op :+ .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:52

Heel leerzaam ook :=
Maar wel heel vervelend.
Mijn haflinger heeft aanleg om dik te worden. Dus echt vetopslag. En vorig jaar ging dat ineens op het gras heel hard. Te vroeg te lang er op. Daar hielp de glucobalance echt wel voor. Maar goed, die is verder metabolisch gezond zeg maar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:57

Houden zo, Daihyo, want IR wil je echt niet.... Ik heb gelukkig een bijzonder paard, die ondanks deze ellende zo'n zonnetje is qua karakter. Inmiddels alweer 18, but still going strong, zelfs fysiek gaat hij eigenlijk erg fijn.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:03

Hier doet de glucobalance zeker wat. Onze shet is al vanaf dat die 2 was elk jaar wel een keer licht bevangen geweest, altijd harde manenkam, redelijk dik.. sinds 1,5 jaar zijn we glucobalance gaan geven en we hebben nog nergens last van gehad. Geen bevangenheid meer, geen dikke manenkam en pony is voor zijn doen echt slank ondanks dat die minimaal een halve dag in de wei staat en soms zelfs een hele.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:41

Miran schreef:
Ik voer al jaren Glucobalance, ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat het echt verschil maakte maar durfde het ook niet niet te geven.
Sinds een paar dagen begonnen met de suikerbalans, het is wel een heel ander product, ik ben benieuwd of dit meer verschil geeft.

Nou dat inderdaad…
Hier ook elk jaar trouw geven in de hoop dat het enig effect heeft…
Nu ook de eerste fles suiker balans uitproberen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:12

2 jaar geleden was de merrie van mn zusje hb.
Sindsdien krijgt ze glucobalancer als ze vanaf juni af en toe op de wei mag. Anders is haar manen kan weer direct knuppelhard.

Wij voeren crusolin

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-22 20:15

Ik heb na een tijdje wikken en wegen die Suikerbalans besteld. Ik heb geen idee of dat ook iets bij kan dragen aan de huidige bevangenheid maar heel veel kwaad zal het sowieso niet kunnen toch?

Pony kreeg ook altijd standaard Glucobalance als hij op het land stond maar dat stond hij de laatste jaren al niet meer.

Pony is ook niet te dik en heeft geen dikke manenkam....

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:25

Hier nu ook suikerbalans gekocht, vandaag binnen gekregen.
Mijn haflinger staat 24/7 op het land
Totaal geen klachten maar uit voorzorg gaf ik gluco balance alleen dat het poeder is vind ik niets. Hij krijgt nagenoeg geen brok alleen een balancer en dan nog een hoop poeder erover is niet lekker. Een vloeibaar product lijkt mij veel handiger