Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Tandarts bellen dat het spoed is en je er bij tussen gepland wilt worden.
Heb je gras genoeg? Anders 24/7 buiten zetten als gras wel goed gaat tot de tandarts is geweest.
Weet niet hoe vaak je de tandarts laat komen normaal?
bente_m schreef:MarliesV schreef:Tandarts bellen dat het spoed is en je er bij tussen gepland wilt worden.
Heb je gras genoeg? Anders 24/7 buiten zetten als gras wel goed gaat tot de tandarts is geweest.
Weet niet hoe vaak je de tandarts laat komen normaal?
Ja gras gaat inderdaad wel goed, 24/7 buiten staat hij sowieso al. Ik zal hem wel een groot deel gras erbij geven zodat hij dat kan eten.
Ik heb dit paard nog niet zo lang dus de tandarts komt, sinds hij van mij is, voor het eerst voor hem.
Natasja71 schreef:Goed dat je meteen de tandarts laat komen!
Je zou nog even kunnen bellen en vragen of het eerder kan, maar ik denk niet dat hij meteen zal stikken hoor. Maar bij twijfel/onzekerheid, als hij toch al 24/7 buiten staat prima toch, het is al aardig warm en gras groeit al nu.
Engelse volbloeden hebben vaak een gebit dat wat meer aandacht behoeft (zoals door bijv een wave in het gebit of een overbeet). Laat je goed voorlichten door de tandarts en vraag goed hoe vaak nodig is.
Laat je iemand komen die het elektrisch doet met sedatie? In geval van een overbeet is dat wel aan te raden, dan kunnen ze er beter bij achterin. Mijn volbloed had ook een overbeet en had achterin dus een soort punt omhoog op de kies die niet goed aansloot op de kies erboven, waardoor hij zijn kaak minder goed kon laten "malen" als ik dat niet goed bijhield.
En met sedatie iets minder "drama" bij dat heerschap, hij hield er niet van als je aan zijn lijf zat waar hij het niet mee eens was en dan is zo'n voorbeentje heel snel;-) (al kreeg je eerst wel the evil eye van hem hoor)
Britta31 schreef:Is het hooi niet te vochtig?Mijn nieuwe hooi was iets vochtig en mijn ruin maakte proppen.Gebit was goed.Nu ik het hooi een dag van te voren uitstrooi om te drogen gaat het goed.
ElCamino schreef:Proppen uithoesten klinkt raar, die van mij maakt altijd proppen omdat zijn gebit gewoon op is maar hij spuugt ze gewoon uit of laat ze uit zijn mond vallen.....
Wanneer een paard ze echt uithoest is er wellicht meer aan de hand verderop dan het gebit ??? of denk ik nu heel raar...
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Googlebot, Kidde, PetalBot, Pien63 en 24 bezoekers