Hartog lucerne producten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jonnekee

Hartog lucerne producten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-22 00:32

Hoihoi,

Hebben jullie ervaringen met de lucerne producten?
Welke geef je en waarom?
Ze hebben er verschillende en daarom twijfel ik welke ik het best kan geven ze hebben allemaal hun voordelen..

Ik geeft nu de gewone lucerne en soms wissel ik af met de Digest maar omdat mijn paard 20 word dit jaar en nog volop getraind word op Grand-Prix niveau kan ik dan niet beter kiezen voor de Senior…

Ik geef het als extra knabbel hij is geen grote eter en heeft een extra bak in z’n stal hangen waar hij altijd van kan eten als hij wilt de bak is ook altijd gevuld.

Brand los :D

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

kiki1976

Re: Hartog lucerne producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 00:40

Hier krijgt ze met de ochtend 2 flinke handen met wat vitamine korrel en aan het einde van de dag als ze op stal komen weer.
Na het werk krijgt ze nog een keer een paar flinke handen en wat muesli.
Ik voer de standaard lucerne mix van Hartog.

Sws geef ik het erbij zodat ze met de standaard voerderbeurten op stal ook wat krijgt, en de vitamine korrel anders wel erg weinig is (100 gram verdelen over 2 porties) en daarnaast om ervoor te zorgen dat ze meer kauwt.
Straks als ze weer 24/7 naar buiten gaan, dan merk ik altijd dat ik de lucerne hoeveelheid moet ophogen de eerste tijd.
Overigens staan ze bij ons op stal op onbeperkt ruwvoer en bijna het jaar rond ook weidegang (muv extreem nat of als het fructaan te hoog is, dan blijven ze op de paddock).

Heel veel paardenspullen te koop https://www.marktplaats.nl/u/wgm/506611/
Volg Bo en haar verwachte veulentje [FA] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 00:47

Wat is de reden dat je graag Lucerne voert?
Eiwitten bijv? Eiwitten en de Vrep is van de Hartog Senior hoger dan de Lucerne mix bijv. Had ik zelf niet verwacht.

Kortom, welke voedingswaarden vindt je belangrijk en dan zou ik even de voedingswaarden van het product naast elkaar leggen.

Zelf gebruik ik de Senior als extra aanvulling voor mijn hoog drachtige merrie. Ik vind het fijn spul. De luzerne die ik eerder had vind ik hard en stekelig. De senior is lekker geurend en zacht van structuur.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-22 01:00

SunnyHorse schreef:
Wat is de reden dat je graag Lucerne voert?
Eiwitten bijv? Eiwitten en de Vrep is van de Hartog Senior hoger dan de Lucerne mix bijv. Had ik zelf niet verwacht.

Kortom, welke voedingswaarden vindt je belangrijk en dan zou ik even de voedingswaarden van het product naast elkaar leggen.

Zelf gebruik ik de Senior als extra aanvulling voor mijn hoog drachtige merrie. Ik vind het fijn spul. De luzerne die ik eerder had vind ik hard en stekelig. De senior is lekker geurend en zacht van structuur.

De eiwitten inderdaad en dat hij gewoon de hele dag kan pakken als tie wilt, ewpa is ook hoger volgens mij, alleen het woordje senior doet toch een beetje zeer :') hij word in juni dan wel 20 maar is nog topfit en loopt nog vol in training en gaat mee op wedstrijd als je zegt dat hij 12 is geloof je het ook

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 01:38

Digest vonden mijn paarden helemaal niks. Te grof veel harde stukjes.
Ik ben daarom over gegaan op de senior en dat eten ze goed. Is ook veel zachter.

[O]

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-22 01:57

felicity schreef:
Digest vonden mijn paarden helemaal niks. Te grof veel harde stukjes.
Ik ben daarom over gegaan op de senior en dat eten ze goed. Is ook veel zachter.

Ga ik hem denk toch eens proberen thanks :j

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-22 02:04

En het gruis ik de senior valt dat mee had nu de afgelopen 2 x in de gewone best veel gruis

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-22 22:56

Vandaag een zak senior gehaald vind het heel mooi spul super zacht en nu voor het oog weinig gruis, heb z’n bak die achter in de stal hangt vol gegooid en ben benieuwd hoe leeg hij morgenmiddag is. :j

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:24

Ben ook benieuwd Jonnekee! Echt lekker zacht hè? Je zou er bijna zelf een hapje van nemen :9

Gruis vind ik ook reuze meevallen. Zit uiteindelijk als de zak bijna op is wel wat op de Bedum, maar dat is niet raar veel.

Hoeveel had je hem gegeven?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:31

Een van mijn pony's krijgt jeuk van (Hartog) lucerne. Zowel de gewone mix als de digest. Heb dit eens moeten testen van de VA om te kijken of en welk voer een rol bij haar jeuk gaf. Deze twee waren de boosdoeners. Vers gras krijgt ze trouwens ook jeuk van.

"Oog om oog leidt er alleen maar toe dat de hele wereld blind wordt." Mahatma Gandhi

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:59

Ik voer nu de digest, paard doet het er goed op en het is een moeilijke eter. Deze en de senior zijn de eerste twee die ze graag eet.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:44

Ja mooi spul he die senior van hartog. Heel zacht.
Hopelijk eet hij er lekker van.

Een goede cooling-down is de warming-up voor de volgende dag

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-22 17:18

SunnyHorse schreef:
Ben ook benieuwd Jonnekee! Echt lekker zacht hè? Je zou er bijna zelf een hapje van nemen :9

Gruis vind ik ook reuze meevallen. Zit uiteindelijk als de zak bijna op is wel wat op de Bedum, maar dat is niet raar veel.

Hoeveel had je hem gegeven?

Ja heel mooi spul, meng er wel wat digest doorheen anders eet tie m’n arm denk ik, ik heb zo’n rubberen hang voerbak achterin de stal hangen die ik savonds helemaal vol doe, en mocht dat tussen de middag leeg zijn gaat hij halfvol zodat hij altijd kan pakken

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-22 17:19

Shenavallie schreef:
Een van mijn pony's krijgt jeuk van (Hartog) lucerne. Zowel de gewone mix als de digest. Heb dit eens moeten testen van de VA om te kijken of en welk voer een rol bij haar jeuk gaf. Deze twee waren de boosdoeners. Vers gras krijgt ze trouwens ook jeuk van.

En van de grasmix? Dat is gewoon gedroogd gras alleen werd Vik daar echt te buikig van

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:12

die grasmix vind ik juist weer een heel mooi product.
mijn merrie kan niet tegen losse luzerne,dat “prikt” teveel in haar darmen.
de grasmix is wel heel mooi zacht en ze vind het hartstikke lekker

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie