Om een heel lang verhaal kort te maken:
Ik ben in Januari met mijn paard naar de kliniek geweest ivm zijn hoeven. Daar reageerde hij nogal fel op aanraking van zijn rug. Verder is hier niets over gevonden in de kliniek.
Osteopaat is langgeweest en hij zei dat het niet aan mijn paard zijn rug lag maar dat hij zeer gevoelig reageerde thv zijn lever.
Dus DA gebeld en die heeft bloed afgenomen.
Algemene conclusie van het bloed was dat paardlief een infectie heeft doorgemaakt maar voor de rest weinig speciaals. Geen tekorten ofzo.
DA zei om weer een detoxkuur te geven (NHP Hepa) en erna een vitaminespuit en paard zou ok moeten zijn.
Ik heb deze bloeduitslagen ook naar de osteopaat gestuurd inclusief die van vorig jaar.
En eigenlijk zit ik met exact hetzelfde beeld qua waarden als vorig jaar. Dus daarom besluit de osteopaat dat mijn paard met een langdurige infectie zit of toch iets dat steeds terugkomt. Ik moet zeggen dat hij wel met momenten last heeft van stalbenen (hij is er 5, zou niet mogen imo) Wat sneller zweten en vooral spieropbouw gaat erg moeizaam.
Nu is zijn detoxkuur 2 dagen geleden op, vandaag had hij alweer stalbenen..
Osteopaat stelde voor om paardlief zijn immuniteit daarom een goeie boost te geven (na de detoxkuur) zodat deze vage klachten zouden verdwijnen.
Hij stelde echter iets voor dat niet in Belgie te verkrijgen is en het andere is Zylexis, dit is iets wat de DA moet inspuiten in de spier.
Ik heb nu al 2 DA's gebeld (mijn "gewone" (die me trouwens gaat terugbellen later) en die van de kliniek) maar ik wou even kijken welke andere supplementen er nog allemaal bestaan waar jullie zelf goeie/slechte ervaringen mee hebben.
Zo is er mij een product voorgesteld wat 250 euro kost, als ik zo'n hoge prijs betaal wil ik wel zeker zijn dat mijn paard er effectief baat bij heeft