Welk supplement om immuniteit te boosten?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 8231
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 17:44

Dag bokkers!

Om een heel lang verhaal kort te maken:
Ik ben in Januari met mijn paard naar de kliniek geweest ivm zijn hoeven. Daar reageerde hij nogal fel op aanraking van zijn rug. Verder is hier niets over gevonden in de kliniek.
Osteopaat is langgeweest en hij zei dat het niet aan mijn paard zijn rug lag maar dat hij zeer gevoelig reageerde thv zijn lever.

Dus DA gebeld en die heeft bloed afgenomen.
Algemene conclusie van het bloed was dat paardlief een infectie heeft doorgemaakt maar voor de rest weinig speciaals. Geen tekorten ofzo.
DA zei om weer een detoxkuur te geven (NHP Hepa) en erna een vitaminespuit en paard zou ok moeten zijn.

Ik heb deze bloeduitslagen ook naar de osteopaat gestuurd inclusief die van vorig jaar.
En eigenlijk zit ik met exact hetzelfde beeld qua waarden als vorig jaar. Dus daarom besluit de osteopaat dat mijn paard met een langdurige infectie zit of toch iets dat steeds terugkomt. Ik moet zeggen dat hij wel met momenten last heeft van stalbenen (hij is er 5, zou niet mogen imo) Wat sneller zweten en vooral spieropbouw gaat erg moeizaam.
Nu is zijn detoxkuur 2 dagen geleden op, vandaag had hij alweer stalbenen..

Osteopaat stelde voor om paardlief zijn immuniteit daarom een goeie boost te geven (na de detoxkuur) zodat deze vage klachten zouden verdwijnen.
Hij stelde echter iets voor dat niet in Belgie te verkrijgen is en het andere is Zylexis, dit is iets wat de DA moet inspuiten in de spier.

Ik heb nu al 2 DA's gebeld (mijn "gewone" (die me trouwens gaat terugbellen later) en die van de kliniek) maar ik wou even kijken welke andere supplementen er nog allemaal bestaan waar jullie zelf goeie/slechte ervaringen mee hebben.
Zo is er mij een product voorgesteld wat 250 euro kost, als ik zo'n hoge prijs betaal wil ik wel zeker zijn dat mijn paard er effectief baat bij heeft :)

ElSea
Berichten: 5389
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:01

Persoonlijk als je voor een product van 250 euro gaat zou ik eerder een keer naar Laarakker gaan voor dat geld. Ik heb zelf een paard met luchtwegproblemen, die heeft door prednison een onwijze klap op z'n immuunsysteem gehad en Laarakker had hem er zo weer boven op. Ook icm osteopathie is dat vaak een mooie aanvulling.

Eapy

Berichten: 1821
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:16

Voor de lever vind ik Mariadistelzaad heel fijn werken, eten ze over het algemeen ook erg makkelijk. Bij de Paardendrogist of bij Pit-Pit voor grotere voordelige verpakkingen. Tegen stalbenen helpt bij ons altijd (behalve gematigde beweging over de dag verdeeld en goede kwaliteit ruwvoer, natuurlijk) 2 stengels bleekselderij per dag. Ik geloofde het aanvankelijk ook niet, maar stond versteld van het effect. Ook dat eten de meesten wel. Succes!

Farjen

Berichten: 8231
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 23:06

ElSea, helaas is Laarakker 250km enkele reis, dus dat is een beetje gekkenwerk :D
Wat voor een producten moest je dan geven aan je paard?

Het gaat me trouwens niet enkel om die stalbenen, het is gewoon maar 1 van de vage kwaaltjes + zijn bloeduitslagen dat me niet lekker zitten. Hij gaat trouwens elke dag op de weide, zomer en winter, minstens 8u.

Kabouterdans
Berichten: 5094
Geregistreerd: 19-06-02

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:10


Absolem

Berichten: 2782
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:24

Ik geef voor de weerstand meestal even een ouderwets foenegriek kuurtje.

X2305
Berichten: 409
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:24

Ik zou zeker voor de Immuno RS gaan van Audevard. Het enige product van Audevard waar ik geen ervaring mee heb, maar al hun producten zijn zo ontzettend goed dat ik direct voor deze zou gaan.

monty26
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-03-21

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:29

Kramer ruitersport heeft verschillende kruidenmixen voor verschillende doeleinden. Ook om immuniteit te boosten. Ik vond het heel betaalbaar. Voor actuele prijs kun je op de site kijken.

Farjen

Berichten: 8231
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 07:43

Eve_16 schreef:
Ik zou zeker voor de Immuno RS gaan van Audevard. Het enige product van Audevard waar ik geen ervaring mee heb, maar al hun producten zijn zo ontzettend goed dat ik direct voor deze zou gaan.


Ik heb voor mijn andere paard ook goeie ervaringen met Audevard :j
Het enige wat me tegenhoudt is dat er Vit E en selenium inzit en daar zit mijn paard qua waarden goed. Vit E misschien zelfs iets te hoog? Ik durf het niet aan om dit nu bij te geven..

Foenegriek is een goeie! Dat heb ik misschien nog liggen :)

Ik kwam ook Equistro haemolytan tegen, iemand hier ervaring mee?

Padoertje
Berichten: 1716
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:01

Farjen schreef:
ElSea, helaas is Laarakker 250km enkele reis, dus dat is een beetje gekkenwerk :D
Wat voor een producten moest je dan geven aan je paard?

Het gaat me trouwens niet enkel om die stalbenen, het is gewoon maar 1 van de vage kwaaltjes + zijn bloeduitslagen dat me niet lekker zitten. Hij gaat trouwens elke dag op de weide, zomer en winter, minstens 8u.


Kun je ze niet mailen/bellen met de bloeduitslagen en een verhaal over je paard? Vaak kunnen ze op basis daarvan al een goede kuur klaarmaken, afgestemd op jouw paard.

belle_boef

Berichten: 10986
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:02

Ik las laatst een mooi stuk dat je niet zo maar moet detoxen. Juist as je lever problemen geeft blijft dus dat het lijf het niet goed af kan voeren. Als je een detox dan zou inzetten komt als vrij terwijl het lijf er niks mee kan want het krijgt het niet afgevoerd.

Wat voor ras heb je? Heb je niet een CPL uitbraak ipv. Stalbenen?

Hilary

Berichten: 9251
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:04

Je kunt even bellen met Laarakker om te vragen of er iemand in jouw buurt consulten aan huis doet en om telefonisch advies te vragen.

Het ‘probleem’ is dat er zoveel poedertjes, druppeltjes etc zijn die je zou kunnen proberen, terwijl je eigenlijk niet goed weet waar de oorzaak van je probleem zit.
Voorbeeld: mijn paard heeft wel eens water bij de mest. Je kan talloze producten kopen die iets voor de darmen kunnen betekenen, maar vaak is er maar een beperkt deel wat voor jouw paard werkt. YeaSacc was bij mijn paard de oplossing, bij de pony van een vriendin helemaal niet. Zo kun je natuurlijk van alles uit gaan proberen, maar dat kost een hoop tijd en geld.

ElSea
Berichten: 5389
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:16

Farjen schreef:
ElSea, helaas is Laarakker 250km enkele reis, dus dat is een beetje gekkenwerk :D
Wat voor een producten moest je dan geven aan je paard?

Het gaat me trouwens niet enkel om die stalbenen, het is gewoon maar 1 van de vage kwaaltjes + zijn bloeduitslagen dat me niet lekker zitten. Hij gaat trouwens elke dag op de weide, zomer en winter, minstens 8u.


Oa micro comp van Pytonics, en verder nog druppels die voorgeschreven waren vanuit hemzelf. Maar ik denk dat je weinig er aan hebt om zomaar wat naar binnen te gooien zonder dat je écht weet waar het probleem zit eigenlijk.

Sababber

Berichten: 2750
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:50

Mijn paard heeft erg gevoelige lever en nieren. Hij is daardoor ook qua huid heel gevoelig op alles (muggenbeten worden wonden ter grote van een jampotdeksel etc.) hij krijgt nu Immu Boost Pro bij en sinds dien is het onder controle, ze hebben daarvan ook nog lever Comp, mag je gewoon samen geven. Kost rond de €25,- per flesje. Gaat 3/4 maanden mee ongeveer.

jolu
Berichten: 29
Geregistreerd: 25-04-21

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:55

Kijk eens op site bij EquineMotion staan kruiden op voor afvalstoffen
Zij maakt ook kruidenmengsel op maat
Ik gebruik de leverkruiden en mariadistel rozenbottel en zeewier afwisselend

Roodvos

Berichten: 6969
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:16


Marie111
Berichten: 4734
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:37


Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:43

Wat voor soort ruwvoer krijgt je paard? Van kuil of rijk voordrooghooi kunnen paarden ook stalbenen krijgen.
5 is wel erg jong voor deze klachten, ik zou daar zelf ook niet gerust op zijn.

Mdrf
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:16

Immu boost pro van Phytonics is een fijne en anders de vloeibare brandnetel van heltie horse.

BETUWE
Berichten: 734
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:20

Eapy schreef:
Voor de lever vind ik Mariadistelzaad heel fijn werken, eten ze over het algemeen ook erg makkelijk. Bij de Paardendrogist of bij Pit-Pit voor grotere voordelige verpakkingen. Tegen stalbenen helpt bij ons altijd (behalve gematigde beweging over de dag verdeeld en goede kwaliteit ruwvoer, natuurlijk) 2 stengels bleekselderij per dag. Ik geloofde het aanvankelijk ook niet, maar stond versteld van het effect. Ook dat eten de meesten wel. Succes!


Voor de lever inderdaad mariadistel erg goede ervaringen mee

Farjen

Berichten: 8231
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 20:11

Allereerst, bedankt voor alle reacties!

Ik heb misschien iets niet duidelijk verteld in mijn beginpost:
mijn paard zit qua leverwaarden qua bloed wel gewoon binnen de normaalwaarden, maar wel de onderkant van deze. Maar hij reageert daar bij manipulatie van de osteopaat/DA wel erg heftig op (echt willen trappen/bokken)

Ik heb mijn DA gebeld en die stelde een 2de kuur detox voor ivm infectiebeeld dat hij zou doorgemaakt hebben. Maar dan in lage dosage en voor een maand.
Ergens heb ik daar mijn bedenkingen bij, ook omdat ik vaak lees dat detox niet zo onschuldig is.

Ik ben de afgelopen maanden in 2 klinieken geweest en mijn gewone DA is langs geweest. Maar de oorzaak van de doorgemaakte infectiebeeld heb ik niet. Ik heb verder dan de vage klachten ook niets speciaals gemerkt aan mijn paard, geen hoest, geen verhoging of verminderde eetlust/looplust of wat dan ook.

Laarakker kan ik volgende week wel bellen inderdaad voor een telefonisch consult.

Ik heb trouwens een "gewone' warmbloed :)
En hij krijgt inderdaad voordroog.

Ik heb de oerbalans besteld omdat extra ondersteuning vanuit de darmen wel een goed begin is, waar onder andere mariadistel in zit :)
Alsook heb ik de equistro Haemolytan besteld als extra boost, aangezien hier geen Vit E of selenium inzit.
Zou ik deze tegelijk kunnen gebruiken of eerst de equistro en wanneer deze op is de oerbalans?

Daphneeeej

Berichten: 3021
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 00:34

Mijn paardje is voorlaatst niet lekker geweest, verlaagde weerstand waardoor hij een schimmel infectie kreeg met huidontsteking. Ook had hij allergische reactie op voer gehad.
Heb hem toen overgezet op de Oerbalans van vitalstyle en voer Icelandpet visolie bij wat goed is voor immuunsysteem maar ook tegen ontstekingsreacties in lichaam. Na 2 weken is mijn paardje al een heel stuk opgeknapt en nu is hij helemaal weer gezond en fit en is de huidontsteking ook helemaal weg.

Euridicey

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 00:44

Geen idee in welk paardensupplement het zit, maar je wilt iets hebben met Omega-3 :)

Farjen

Berichten: 8231
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 06:10

Ik geef nu bijna 2 weken de oerbalans en equistro. Zijn mokplekjes zijn weg en hij was op een paar plaatsen geschoren en eindelijk groeit daar weer haar :) Stalbenen zijn ook zo goed als weg *\o/*

Thami
Berichten: 131
Geregistreerd: 15-11-21

Re: Welk supplement om immuniteit te boosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:49

Hebben ze bij het bloedonderzoek ook gekeken naar een mogelijke bloedworm besmetting? Mijn paard had ook vier stalbenen ondanks dat ze altijd buiten loopt, en was afgevallen. Bij haar waren de bloedwaarden voor langdurige infectie en eiwitten niet in orde. Haar mest was schoon, maar bleek dus toch een worminfectie te zijn. Ze heeft een heftige penicilline kuur gekregen en vijf dagen worm spuiten. Dat heeft wel geholpen, maar ook weer andere problemen opgeleverd.
Kennelijk interpreteert niet elke dierenarts die bloedwaarden op dezelfde manier, dat maakt het nog wat complexer.
Sterkte met je paardje!