Pavo slobber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Muze

Pavo slobber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-22 22:01

Ik ken deze slobber niet, maar ik zoek een slobber waarvan ik een hand of twee kan gebruiken tijdens de maandelijkse zandweg kuur.
Ik geef dan altijd psyllium zaad, door wat grasbrok maar: Bleh. Dus ik wil het dan iets lekkerder maken en t maakt me voor die paar dagen per maand niet zo uit wat er in zit.
Echter moet t wel een beetje een gladde slobber worden die samen met wat grasbrok wel een beetje een papje wordt ( zodat ik er daarna de pitjes door kan roeren )
Van pavo zag ik kleine verpakkingen dus dit leek me dan handiger ivm de houdbaarheid.

Is dit een “ fijne “ slobber?

Saaams

Re: Pavo slobber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:03

Opzich een fijne slobber. Maar blijft vind ik wel erg nat.

Je kan ook kijken naar de cavalor mash, die zakjes zijn volgens mij kleiner.

Laerkens Beauty

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-22 22:05

Ik denk dat ze die bij onze voer winkel niet hebben.. op zich is het misschien iets minder nat met de grasbrokjes erdoor?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:09

Ik gebruikte de pavo slobber ook juist voor de zaadjes. Daar vond ik hem enorm fijn voor, gooide er ook wat luzerne door. En de zaadjes eerst in olie.

Maar de slobber vond ze heerlijk en at daardoor de zaadjes keurig. Dat was daarvoor een probleem. Kleine zak was ideaal.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:39

In de pavo slobber zit wel veel suiker en daar ben ik met mijn eigen paarden altijd wat terughoudend in. De slueslimix van vitalstyle vind ik ook een fijne slobber om psyllium doorheen te mengen en daar zit veel minder suiker in, maar eten ze erg graag

"Every flower must grow through dirt"

― Laurie Jean Sennott

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:39

Ik heb een keer de pavo slobber gehad en ik vond hem een stuk minder dan de subli slobber die ik anders altijd heb. Volgens mij vond mijn paard hem ook minder lekker, bij de subli vliegt hij er altijd op af en dat was met de pavo toch minder. Terwijl ik de musli juist van pavo heb en hij daar gek op is. Ik had anders ook de kleine zakken van pavo handig gevonden, dat heeft subli helaas niet. Maar ik ben toch weer terug bij subli.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:56

Texas02 schreef:
Ik heb een keer de pavo slobber gehad en ik vond hem een stuk minder dan de subli slobber die ik anders altijd heb. Volgens mij vond mijn paard hem ook minder lekker, bij de subli vliegt hij er altijd op af en dat was met de pavo toch minder. Terwijl ik de musli juist van pavo heb en hij daar gek op is. Ik had anders ook de kleine zakken van pavo handig gevonden, dat heeft subli helaas niet. Maar ik ben toch weer terug bij subli.
Ik denk dat het super persoonlijk is, want ik ben van de Subli afgegaan omdat die van mij dat echt met lange tanden stond te eten en de Pavo slobber ademt hij zowat in :Y)

Ik vind het super fijne slobber, ik geef het vooral alleen om supplementen doorheen te gooien. Ik voeg niet super veel water toe, want anders blijft het idd erg nat, en laat het tijdje staan om in te trekken. Ik doe liever te weinig water in het begin en nog beetje d'r bij na een tijdje als te veel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:59

Ik geef niet zoveel om die suiker, aangezien het bij ons om 2 handjes ging. Hier idd pavo als voorkeur boven subli. :') gelukkig kon ik het proberen, anders was het zonde van die grote zak

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:05

de mash&mix van cavalor is daar ook heel goed voor.
kun je bestellen bij petsplace!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-22 23:12

ellepel schreef:

Maar dan betaal ik verzendkosten, terwijl ik de pavo zo mee kan nemen waar ik toch moet zijn.

Slueslimix vind ik duur en voegt weinig toe ten opzichte van grasbrokjes die hij al krijgt.
Van die twee handjes slobber met suikers enkele dagen een weekje per maand zal ie niks krijgen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:42

Die van Pavo is inderdaad fijn om iets doorheen te mengen en wordt goed gegeten door de meeste paarden.

De slueslimix en Nutrimash van Vitalbix at die van mij juist met lange tanden en de Subli is ook niet favoriet.

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-22 20:32

Hij likte z’n hele emmer uit met een handje pavo slobber door z’n wiesencobs dus ik vind het persoonlijk een ideaal product als je iets wilt voeren wat er niet makkelijk in gaat.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 22:37

ellepel schreef:

Die hebben ze hier gewoon in de schappen staan bij de boerenbond/pets place. Ook in hele kleine zakken.

In der Ruhe liegt die Kraft.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 22:46

Ik voer deze slobber ook voor door de psyllium, maar wel echt vrij veel slobber omdat ik 400 gram psylliumzaad per dag geef, 7 dagen aaneengesloten. Moet eigenlijk nog meer psyllium zijn wil het maximaal effectief zijn, maar meer krijg ik er niet in. Met maar een paar handjes slobber zou hij z’n neus ervoor ophalen. De slobber op zich vindt mijn paard heel lekker. Die van Subli vindt hij net zo lekker.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie