Matheno schreef:Die van mij krijgen gewoon onbeperkt (relatief arm) hooi in netten en elke dag een schep Agrobs muesli, al dan niet aangevuld met een balancer. In de winter wat winterpenen erbij s'avonds.
Ik ben gestopt met allerlei aanvullende middeltjes en kruiden etc. en hier doen ze het eigenlijk gewoon hartstikke goed op.
Daihyo schreef:Ik heb als bijvoer ook wel muesli met graan gevoerd aan mijn lastige eter. Je moet soms wat.
Maar een balancer is altijd de basis geweest, zodat de muesli echt om te mengen was. Voor je PPID'er zou graan niet mijn eerste keuze zijn, vanwege suiker/zetmeel. Is Fibrebeet van Pavo dan niet een idee?
En is er een reden waarom je Pavo als enige optie noemt? Marstall en Agrobs hebben ook mooi graanvrij en smakelijk voer. Is ook prima te verkrijgen.
Cavalor heeft de Fiberforce.
Hartog de Luzernemix Digest of de gewone luzernemix (ook te vinden bij de Welkoop en graanvrij).
En omdat je al Vitastyle voert is de Slueslimix misschien ook wel een interessante optie voor je. Ik weet alleen niet of ze dat bij de Welkoop verkopen, maar als ze de Oerbalans verkopen is dat wel het informeren waard.
Ik denk dat er meer opties zijn die wel graanvrij zijn en ook makkelijk te verkrijgen. Ik ben niet tegen granen, maar het heeft niet de voorkeur. Dus ik zou altijd op zoek gaan naar graanvrij dat ook goed te verkrijgen is.
Stalbaas doet dacht ik wel een analyse kwa hooi maar hoevaak en wat er precies gemeten wordt, geen idee ik sta nog niet zo lang op de stal dus weet niet wanneer ze weer gaat meten.
Muze schreef:Ze worden er niet opeens allemaal doodziek van en van graanvrij worden ze niet perse super gezond vele jaren ouder. Al willen sommige mensen ons dat wel doen geloven.
Ik hang er een beetje tussenin merk ik.
Tenzij je echt kilo’s vol suikerrijk voer geeft, dat vind ik dan voor geen enkel paard nodig.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 4 bezoekers